Heb ier toevallig nog een 9400GT en een ATI 4650 512MB op overschot liggen. Nu dacht ik een van deze 2 te gebruiken als physx kaart, naast mijn huidige 8800GT kaart. Welke zou ik het beste gebruiken als physx kaart? En zal er prestatiewinst zijn in games waar er gebruik gemaakt wordt van physx? Heb al zitten zoeken op google maar vind over beide kaarten niet echt iets handigs over physx.
Lees zonet op site van nvidia dat 9400GT geen physx ondersteunt, dus die kaart valt er al vantussen. Schiet er nog de 4650 over.
Waarom probeer je 't zelf niet? Als je ze tegelijk in je systeem kunt prikken tenminste.
En dan benchen.
Enne, 2 reacties direct na elkaar is iets minder praktisch dan 't eerste bericht te bewerken!
En dan benchen.
Enne, 2 reacties direct na elkaar is iets minder praktisch dan 't eerste bericht te bewerken!
Retro Computer hardware: http://bytedelight.com
En de 4650 ondersteunt sowieso geen physx want physx is van NVidia
dus dat gaat hem ook niet worden.
(sterker nog, als er een niet-Nvidia kaart in het systeem hangt wordt hardware-physx meteen uitgeschakeld)
De prestatiewinst in games waarbij er gebruik van wordt gemaakt is vaak niet bijster groot. De games waarbij het intensief gebruikt wordt (en waarbij je het misschien goed merkt) zijn op één hand te tellen, voor andere games zou ik het alleen gebruiken als ik toevallig een ander kaartje heb liggen (zoals jij nu) maar zo niet dan boeit het niet zo veel.
(sterker nog, als er een niet-Nvidia kaart in het systeem hangt wordt hardware-physx meteen uitgeschakeld)
De prestatiewinst in games waarbij er gebruik van wordt gemaakt is vaak niet bijster groot. De games waarbij het intensief gebruikt wordt (en waarbij je het misschien goed merkt) zijn op één hand te tellen, voor andere games zou ik het alleen gebruiken als ik toevallig een ander kaartje heb liggen (zoals jij nu) maar zo niet dan boeit het niet zo veel.
[ Voor 10% gewijzigd door bwerg op 10-11-2009 13:15 ]
Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.
je kan het wel andersom proberen, je 8800 inzetten voor physics, en dan die 9400 voor de rest van de graphics. de games die echt van physics gebruik maken zijn namelijk *echt* heel zwaar voor de physics gpu, dus een low/mid gpu daarop zetten geeft weinig noemenswaardige winst, en kan door het enabelen van physics de boel juist heel sloom maken. (tis niet voor niets dat ze n 9600 GT/GSO (met meer shaders) of beter aanbevelen voor physics.
maar zoals aangehaald, de games die zo zwaar op physics leunen (lees: games waar physics uberhaupt verschil maakt) zijn dr hooguit n stuk of 5, en dan moet je precies dat spel al willen spelen wil het toegevoegde waarde hebben...
maar zoals aangehaald, de games die zo zwaar op physics leunen (lees: games waar physics uberhaupt verschil maakt) zijn dr hooguit n stuk of 5, en dan moet je precies dat spel al willen spelen wil het toegevoegde waarde hebben...
Ok thnx voor de informatie. Ik denk dat ik het zomaar laat, voor die paar keer dat ik een game speel op de pc
Ik weet niet hoe zwaar physx is in bijv. mirror's edge maar een 8800 kan toch echt beter de graphics doen lijkt me, een 9400GT voor graphics gebruiken, daar haal je nog geen 3FPS mee dus dan maakt het ook niet zo uit dat je physx goed lopen. Ik zie het nut niet in van meer dan een 9500GT voor physx eigenlijk, aanbevelingen zijn niet voor tweakersAlexanderB schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 13:54:
je kan het wel andersom proberen, je 8800 inzetten voor physics, en dan die 9400 voor de rest van de graphics. de games die echt van physics gebruik maken zijn namelijk *echt* heel zwaar voor de physics gpu, dus een low/mid gpu daarop zetten geeft weinig noemenswaardige winst, en kan door het enabelen van physics de boel juist heel sloom maken. (tis niet voor niets dat ze n 9600 GT/GSO (met meer shaders) of beter aanbevelen voor physics.
Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.
For the record, volgends Nvidia mogen alleen kaarten met meer dan 32 shadercores HW-PhysX berekenen. Alle kaarten die daar niet aan voldoen staan geblacklist in hun drivers, ook al zou een 8400GS of een nvidia IGP in 90% van de gevallen prima voldoen.
Pentaxiaan
Pagina: 1