Toon posts:

Welke componenten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik dacht een ATmega168 te gebebruiken voor mijn project. Ik wil namelijk iets samenstellen, een codeklavier dat werkt op touch. Bij een juiste combinatie een groene led laten branden, en bij een foute (eerst) rode led en daarna als dat werkt een foto maken bij elke foute combinatie.
Ik ben random op het idee gekomen, maar nu ik dieper erop in ga hoe meer ik vastloop natuurlijk.
Is deze ten eerste al een juiste keuze voor processor?

danku bij voorbaat,

wim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theuno
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:01

Theuno

Da Devil Crew

Ik weet niet hoeveel toetsen je toetsenbord (klavier) gaat hebben/heeft.

Maar op zich is dit geen verkeerde microcontroller. Zou je niet eens naar een Arduino (www.arduino.cc) kijken ? Daar zijn redelijk makkelijk libraries voor om zoiets te maken, en deze zijn op basis van de ATmega168 / ATMega328.

Theuno - Da Devil Crew - Een programmeur is iemand die koffie omzet in software...
Nu nog betere koffie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
wel ik moet nog kiezen hoeveel toetsen ik zal gebruiken, maar ik geloof dat ik er vier zal nemen.

hartelijk dank voor je antwoord en de info, zal het eens bekijken danku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs B
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-10 13:06
een simpel codeslot met 4 toetsen kan met elke microprocessor. een attiny2313 zal ook prima voldoen. evenals een pic16f628a. microchip vs. avr is vooral een persoonlijke keuze. heb je al een programmer? voor de avr is dit een mooie met usb http://www.ladyada.net/make/usbtinyisp/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
wel ik heb een usb programmer, maar of die voor alle microchips voldoet betwijfel ik en die avr programmer vind ik helemaal geen erg om bij te kopen want da ook nog kan handig zijn voor later.

ik vroeg mij af, is er een microchip speciaal gemaakt voor detecteren van zo'n touch pads of moet je die in dezelfde microchip zelf gaan programmeren? (het is de eerste keer dat ik met touch ga werken)