Rapidshare of XS News account?

Pagina: 1
Acties:
  • 646 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 321919

Topicstarter
Hallo,

Op advies van mijn vrienden wil ik een rapidshare of een XS News account nemen.

Maar welke van de twee biedt meer en/of is sneller/beter?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky_NL
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 03-06 21:18
Deze 2 zijn niet met elkaar te vergelijken.

Rapidshare is leuk maar is heel wat anders dan XS News (Usenet)

Vergeet niet dat je naast XS News ook nog een news grabber nodig heb (NewsLeecher, Grabit, Newsbin Pro)

Wat is precies je doel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Sharky_NL schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 10:30:
Deze 2 zijn niet met elkaar te vergelijken.

Rapidshare is leuk maar is heel wat anders dan XS News (Usenet)

Vergeet niet dat je naast XS News ook nog een news grabber nodig heb (NewsLeecher, Grabit, Newsbin Pro)

Wat is precies je doel?
films (avi), dvd's, muziek etc. downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Laatst online: 00:46

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky_NL
Anoniem: 321919 schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 10:33:
[...]

Rapidshare heeft niet echt bepaald een groot aanbod kwa dvd,muziek en flims.

PS: Volgens mijn mag dit niet i.v.m. copyright.

Edit: Malantur was mij al voor :z

[ Voor 19% gewijzigd door Sharky_NL op 10-11-2009 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09-06 17:55

Knaak

It's me, Mario!

Sharky_NL schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 10:37:
[...]
Rapidshare heeft niet echt bepaald een groot aanbod kwa dvd,muziek en flims.
Fail, er staat meer op Rapidshare dan je denkt. ;)

Eigenlijk staat alles erop wat je ooit nodig zal hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

Rapidshare is een http achtige download-dienst.

Xsnews is NNTP, oftewel usenet (newsserver(s) ). Beide hebben hun voor en nadelen. Xsnews biedt meer waar voor het geld dan dat Rapidshare doet, want volgens mij werkt Rapidshare ook gewoon met een download-limiet voor je linux-distro's.

Oftewel. Verdiep je eens wat meer in rapidshare en / of usenet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 04-06 13:23

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

Anoniem: 321919 schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 10:33:
[...]

uche uche proest, je wil toch freeware downloaden op een andere manier O-)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky_NL
MOAW schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 10:41:
[...]

Fail, er staat meer op Rapidshare dan je denkt. ;)

Eigenlijk staat alles erop wat je ooit nodig zal hebben.
Er staat een hoop op Rapidshare, maar vergeleken met Usenet is RapidShare een lachertje, naast het feit dat het http based.

[ Voor 0% gewijzigd door Sharky_NL op 10-11-2009 10:46 . Reden: Typfoutje :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Sharky_NL schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 10:45:
[...]

Er staat een hoop op Rapidshare, maar vergeleken met Usenet is RapidShare een lacher, naast het feit dat het http based is.
Nja, vriend van mij haalt wel 2/mb per seconde via Jdownloader...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-06 13:18

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Anoniem: 321919 schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 10:46:
[...]

en ik haal 10MB/s op NNTP , dus wat is je punt :/?

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky_NL
Anoniem: 321919 schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 10:46:
[...]

Met Usenet ligt de snelheid wat hoger (ligt natuurlijk ook aan je UsenetServert) en is denk ik ook wat constanter.

Snelheid is niet alleen he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timv37
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-06 09:24
rapidshare of usenet, dat is echt appels met peren vergelijk usenet is vele vele maller beter :) overigens zou ik eweka nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Sharky_NL schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 10:49:
[...]

Met Usenet ligt de snelheid wat hoger (ligt natuurlijk ook aan je UsenetServert) en is denk ik ook wat constanter.

Snelheid is niet alleen he ;)
Nee, daar he beb je gelijk dat snelheid natuurlijk niet het aller belangrijkst is, moet natuurlijk ook constant blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Timv37 schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 10:49:
rapidshare of usenet, dat is echt appels met peren vergelijk usenet is vele vele maller beter :) overigens zou ik eweka nemen.
Waarom is het beter? (dit is niet misselijk bedoeld hoor)

Wil gewoon jou voordelen horen :) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky_NL
Anoniem: 321919 schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 10:52:
[...]

Check binaries4all, daar wordt alles uitgelegd over Usenet, hoe het werkt etc etc.

Rapidshare is web-based en gewoon totaal iets anders dan Usenet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Ik ben een zeer tevreden Rapidshare gebruiker.
Geen gedoe meer met aparte software, clients configureren, poorten forwarden in je router, firewall tweaken, encryptie gebruiken ....

Je klikt op een hyperlink en het download onmiddellijk aan de hoogste snelheid. De enige beperkende factor is de snelheid van je internetabbo. (Ik heb 25mbit down en haal dus altijd iedere download aan 100% van mijn snelheid binnen (3MB/s).)

Ik vernieuw steeds m'n maandelijks Rapidshare account (€ 6,99) omdart ik niet graag een jaar vastzit aan een bepaald systeem. Je krijgt ook RapidPoints en Trafficshare dat je kan gebruiken mocht je over je limiet gedownload hebben. Dan worden die punten omgezet in extra GB's.

Er is oneindig veel op Rapidshare te vinden dankzij talloze gratis fora en sites. (Dat mag je zelf Googlen.)
Er zijn ook zat downloadprogramma's (zoals Flashget) waardoor je niet meer de links één voor één moet aanklikken. Je selecteert gewoon alle links en doet copy-paste en alles wordt automatisch gedownload.

De meeste sites met Rapidsharelinks hebben ook ingebouwde linkcheckers. Zo weet je op voorhand of alle delen (vaak .rar's) aanwezig zijn en nog werken.

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19137

Anoniem: 321919 schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 10:52:
[...]

Als je jezelf 'n beetje verdiept in de materie en je snapt wat het signifikante verschil is tussen die twee is deze vraag behoorlijk overbodig.
Rapidshare is leuk om mee te spelen, maar kan niet in de schaduw staan van Usenet, de ervaringen die ik ermee heb probeer zijn genoeg om als het even kan RapidShare te vermijden. Zelfs Torrent is nog 'n beter alternatief.
Neobahamuth schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 11:01:
Geen gedoe meer met aparte software, clients configureren, poorten forwarden in je router, firewall tweaken, encryptie gebruiken ....
Encryptie is 'n vinkje wat je aan moet zetten en optioneel (alhoewel het wel aan te raden is) Maar 'n firewall config, portforwarding voor Usenet ? Sinds wanneer ?
Bovendien als je het juiste pakket installeert heb je alles in 1 en kan je meteen verder. Dingen als Winrar en 1 of meerdere brand programma's ga je zowiezo standaard installeren, dus wat maakt dat ene pakketje uit ?

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 19137 op 10-11-2009 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Neobahamuth schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 11:01:

Je klikt op een hyperlink en het download onmiddellijk aan de hoogste snelheid. De enige beperkende factor is de snelheid van je internetabbo. (Ik heb 25mbit down en haal dus altijd iedere download aan 100% van mijn snelheid binnen (3MB/s).)

Ik vernieuw steeds m'n maandelijks Rapidshare account (€ 6,99) omdart ik niet graag een jaar vastzit aan een bepaald systeem. Je krijgt ook RapidPoints en Trafficshare dat je kan gebruiken mocht je over je limiet gedownload hebben. Dan worden die punten omgezet in extra GB's.

Er is oneindig veel op Rapidshare te vinden dankzij talloze gratis fora en sites. (Dat mag je zelf Googlen.)
Er zijn ook zat downloadprogramma's (zoals Flashget) waardoor je niet meer de links één voor één moet aanklikken. Je selecteert gewoon alle links en doet copy-paste en alles wordt automatisch gedownload.

De meeste sites met Rapidsharelinks hebben ook ingebouwde linkcheckers. Zo weet je op voorhand op alle delen (vaak .rar's) aanwezig zijn en nog werken.
Denk dat Jdownloader hiervoor het best is. Om meerde rapidshare links te downloaden, als je een rapidshare link kopieert, word de link automatisch geplakt in Jdownloader en wordt gelijk gecheckt of het (rar) bestand nog aanwezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

Anoniem: 19137 schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 11:02:
[...]

Encryptie is 'n vinkje wat je aan moet zetten en optioneel (alhoewel het wel aan te raden is) Maar 'n firewall config, portforwarding voor Usenet ? Sinds wanneer ?
Dat is niet zo. Zijn argument klopt ook niet.

Alleen voor SSL verkeer is het soms noodzakelijk om een poort te forwarden, maar dit heb ik nog nooit hoeven doen. Daarnaast wanneer een HTTP download afbreekt, mag je zonder resumer, helemaal opnieuw beginnen. En naast het handmatige werk zet je bij usenet alles in 1 keer erin met batch, wordt de boel nog voor je uitgepakt ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 58485 schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 11:08:
[...]

Dat is niet zo. Zijn argument klopt ook niet.

Alleen voor SSL verkeer is het soms noodzakelijk om een poort te forwarden, maar dit heb ik nog nooit hoeven doen. Daarnaast wanneer een HTTP download afbreekt, mag je zonder resumer, helemaal opnieuw beginnen. En naast het handmatige werk zet je bij usenet alles in 1 keer erin met batch, wordt de boel nog voor je uitgepakt ook.
Met Jdownloader gebeurd dat ook als je via rapidshare download. Dat rar bestanden automatisch worden uitgepakt.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 321919 op 10-11-2009 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19137

Rapidshare werkt zowiezo met policy's wat ervoor zorgt dat regelmatig linkjes dood zijn, met Usenet kan je tegenwoordig tot zelfs 365 dagen terug downloaden bij sommige providers, en de meeste 'n retentie hebben van > 120 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Aangezien dit dusdanig dicht tegen het al eerder genoemde Het algemeen beleid #verbodencopyright aanschurkt, en dit een beslissing is die je eigenlijk gewoon zelf moet maken stel ik voor dat je dat ook maar gewoon gaat doen :) Wij kunnen je hier verder niet zo goed in helpen behalve door je van informatie te voorzien die volgens het beleid niet gewaardeerd wordt ;)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.