Toon posts:

converteren mac office bestand naar word bestand

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik zoek met spoed(!) een oplossing.

Ik heb van een collega 2 bestanden ontvangen die gemaakt zijn op een Mac.
Office for Mac iirc.

Het is een Word en een Excel bestand zonder bestand extensies

In Openoffice (wat ik gebruik) kan ik niet converteren. Windows Office heb ik niet.

Wie kan mij even helpen om dit asap op te lossen?

met dank!

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2009 09:47 . Reden: typo :) ]

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:29

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Vragen of hij misschien alsnog een fatsoenlijke bestandsysteem wil sturen? Doe dat ook altijd met mensen die mij bestanden sturen. Ik gebruik ook openoffice en de layout gaat nogal vaak kapot met docx. .doc kan iedereen openen.

Anders PDF?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Verwijderd

Topicstarter
erm, collega is niet beschikbaar dat ie het probleem.... dus PDF is ook geen optie.

je voorstel is dus niet mogelijk helaas. toch bedankt voor je reactie

misschien is er een tussenoplossing... cross fingers

Verwijderd

Topicstarter
topic kan gesloten worden; mijn termijn om het aan te passen is overschreden :(

dank!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:29

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Ik zou gewoon wel wat doen aan Office for mac bestanden geneuzel. Punt 1 wijs hem erop en punt 2 ga naar je begeleider of iets dergelijks (persoon waar je het moest inleveren) en leg je situatie uit en vooral niet dat jij de schuldige bent..

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• tabakje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-01 15:54
Office for Mac 2008 en Office 2007 voor windows hanteren beide precies dezelfde bestandtypes hoor, dit heeft nix met de mac te maken, eerder met openoffice.

• Mosaics.Ruled
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 31-01 07:47
Touchdomex schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 11:00:
Ik zou gewoon wel wat doen aan Office for mac bestanden geneuzel. Punt 1 wijs hem erop en punt 2 ga naar je begeleider of iets dergelijks (persoon waar je het moest inleveren) en leg je situatie uit en vooral niet dat jij de schuldige bent..
Klinkt eerder als een document wat met Pages gemaakt is - dat slaat als ik 't me goed herinner inderdaad bestanden zonder extentie op, behalve als je zelf aangeeft als welk bestandstype je het wilt opslaan.

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

tabakje schreef op woensdag 11 november 2009 @ 01:17:
Office for Mac 2008 en Office 2007 voor windows hanteren beide precies dezelfde bestandtypes hoor, dit heeft nix met de mac te maken, eerder met openoffice.
Het verschil is alleen wel dat de Mac veelal de optie heeft om de extensie niet te tonen/te gebruiken. Vaak is dat dan ook meteen de standaard instelling. Dit zorgt voor bestanden zonder extensie die een Mac en bijv. Linux prima kunnen lezen omdat ze niet alleen naar de extensie kijken maar ook naar wat voor bestand het is. Windows doet dat niet altijd, volgens mij kunnen de nieuwere Vista en Windows 7 dit weer wel. Oplossing is dan ook simpel: bestand hernoemen en een extensie geven (in dit geval .doc of .docx moet je even mee experimenteren). Als je iets zonder bestandsextensie in OpenOffice.org opent dan krijg je inderdaad ook de melding dat hij wil importeren/converteren omdat hij het bestand niet herkent (kijkt naar de extensie en die is er niet dus snapt hij het niet).

Voor de topic starter is dit mosterd na de maaltijd maar voor anderen die dit via de zoekfunctie vinden is dit mogelijk wel van interesse. Overigens onderstreept dit alleen nog maar meer het belang van het maken van afspraken voor het uitwisselen van documenten/gegevens. Voor Mac/Linux/Unix mensen is dit ook even een herinnering aan het feit dat het wel zo handig is om een bestandsextensie te gebruiken, anders bakt Windows en co er niets van.

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
ppl schreef op woensdag 11 november 2009 @ 12:17:
[...]

Het verschil is alleen wel dat de Mac veelal de optie heeft om de extensie niet te tonen/te gebruiken. Vaak is dat dan ook meteen de standaard instelling. Dit zorgt voor bestanden zonder extensie die een Mac en bijv. Linux prima kunnen lezen omdat ze niet alleen naar de extensie kijken maar ook naar wat voor bestand het is.
Er hangt bij zowel Word for Mac als Pages altijd een extensie aan, ook al kies je ervoor om die niet te tonen. Als er geen extensie achter hangt heeft 'ie die kennelijk verwijderd, wat idd niet al te handig is.

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Als het een Pages-bestand is dan kun je deze ook altijd hernoemen naar .zip om zo te kijken wat erin zit. Als je dat doet zul je ontdekken dat er een pdf-versie van het bestand in zit, zodat je altijd het bestand nog kan lezen.

• M_V
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 18:25

M_V

.doc/.docx erachter zetten? Ik heb zelf ook weleens dat documenten, gemaakt in Office 2008 (Mac) opeens geen extensie hebben als ze geopend worden in Office 2007 (Windows).
Pagina: 1