Automatische Keypress dmv. een SMS bericht

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Voor een project zijn wij bezig het voor elkaar te krijgen lichtjes in een kerstboom te laten verranderen door een SMS bericht. Nu hebben we de verlichting aangesloten via een DMX (usb) op een PC en daarbij een softmatige lichtbesturing. (Sunlight Suite).
Nu kunnen we in het programma een aantal "keypress triggers" instellen om bijvoorbeeld licht te laten verranderen.

voorbeeld: A = Blauw, B = Rood, C = Wit

Nu ben ik op zoek naar een manier om een binnenkomend SMS bericht een scriptje te laten bewerken (dat is geen probleem) maar dat script moet dan een "keypress" simuleren binnen dat programma om vervolgens ook geautomatiseerd het licht te laten verranderen.

Nu heb ik al wat kunnen vinden over batch file mogelijkheden, maar hoe krijg je de keypress "gepiped" naar het programma?

Heeft iemand hier ervaring mee of een suggestie?
Kon op GoT helaas niets vinden over dit onderwerp.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• compufreak88
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-05 17:51
Verwijderd schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 09:41:
Nu ben ik op zoek naar een manier om een binnenkomend SMS bericht een scriptje te laten bewerken (dat is geen probleem) maar dat script moet dan een "keypress" simuleren binnen dat programma om vervolgens ook geautomatiseerd het licht te laten verranderen.
Wat voor script gaat het hier om?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat staat nog open. We ontvangen het bericht via een lokale webserver en we kunnen dmv. PHP in principe een script bewerken of starten om de keypress te simuleren.

De vraag is ook meer... hoe activeren we de keypress binnen dat programma?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick_S
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-09 22:40

Nick_S

++?????++ Out of Cheese Error

Het gaat erom dat je vanuit je script een handle krijgt naar die applicatie en daar naar toe een message stuurt. Dit zit allemaal in de Windows API. Ik weet niet of je dit ook kan doen vanuit een batch bestand, of dat je naar C# oid. moet gaan kijken.

Hier staat in ieder geval een uitgewerkt voorbeeld voor C#: http://www.codeproject.com/KB/cs/SendKeys.aspx

'Nae King! Nae quin! Nae Laird! Nae master! We willna' be fooled agin!'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Je zou naar de optie van Nick_S kunnen kijken om een keypress te simuleren, maar weet je zeker dat Sunlight Suite of de DMX geen API heeft die je direct aan kunt roepen?

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick_S
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-09 22:40

Nick_S

++?????++ Out of Cheese Error

De developerkit met voorbeelden is gewoon binnen te halen. Daarmee kun je gelijk je apparatuur aanspreken ipv. via een draaiende applicatie keypresses te sturen.

'Nae King! Nae quin! Nae Laird! Nae master! We willna' be fooled agin!'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
thanks! daar ga ik eens naar kijken.
Pagina: 1