Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Draytek 2820 VOIP intellingen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Maanden geleden heb ik mijn VOIP instellingen in mijn Draytek 2820 zo gezet dat alles werkte. Nu heb ik van het weekend mijn router gereboot en nu kan ik niet meer bellen / gebeld worden. Mijn VOIP verbinding komt niet meer tot stand. Ik heb xs4all al gebeld, maar deze geven aan dat als het werkt met de softphone (VOIP tool van xs4all voor onder windows, die dus wel werkt) dan kunnen zij verder ook niet helpen.

Ik heb al een nieuwe firmware geinstalleerd en dit riep alleen maar meer vragen op. Met de nieuwste firmware 3.3.3.0 kan ik mijn sip naam zelf niet meer instellen en pakt ie standaard iets met .sk in plaats van sip.xs4all.nl Dus ben ik maar weer terug naar 3.3.2.1 gegaan. Maar ook hier krijg ik het nogsteeds niet aan de praat.

Probleem is dat de router alleen aangeeft dat er geen VOIP verbinding is, niks geen foutmeldingen of debug info. Wie o wie heeft hier een oplossing voor? of wie heeft 3.3.3.0 met VOIP wel met een Nederlandse instelling aan de praat gekregen? Heb ik iets over het hoofd gezien?

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-11 21:58
Ik zou even Draytek mailen/bellen, die helpen meestal snel en goed.