Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Media center extenders en shares

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben aan het proberen om bestanden die op mijn thuisserver (server 2003) staan te streamen naar mijn media center extender. Het gaat om een Linksys DMA2100 Windows Media Center Extender

Let op het is geen normale streamer maar echt een Media Center extender! Deze heeft dus echt een Vista Of Windows 7 ultimate machine nodig om media center te kunnen starten.

Hiervoor heb ik virtueel op de server Windws 7 geinstalleerd.

Wat is tot nu toe wel gelukt:
Ik krijg media extender via mijn Extender.
Ik kan bij de virtuele machine.
Op de virtuele machine kom ik in Media Center bij de bestanden die ik wil hebben, dit heb ik gedaan door een snelkoppeling naar een netwerkschijf te maken die verwijst naar de juiste map op de server.

Wat is niet gelukt:
Ook al kom ik op de virtuele machine zelf in media center wel bij de bestanden. Op de Extender krijg ik deze niet te zien.

Heeft iemand hier ervaring mee? of kan iemand me verder helpen?

Bij voorbaat dank

• tvdleur
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-12-2024

tvdleur

ehh...okay?

Een extender zoals de linksys DMA2100 en 2200 krijgen bij het pairen met de mediacenter pc een lokaal account. Deze wordt op de achtergrond aangemaakt (iets in de trent van MCX1, MCX2, etc.) op de mediacenter pc bij de eerste keer configureren.

Waarschijnlijk heb je via de extender daarom geen rechten op de netwerkschijf waar de snelkoppeling naar verwijst omdat je nog het MCX account moet toevoegen op de server?

Wat extra info:

Wikipedia: Windows Media Center Extender