[Win7] Realtek HD Audio output device kiezen bij inpluggen?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:06

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Ik heb een Asus P5K Deluxe moederbord met een onboard Realtek HD Audio geluidschip. Onder mijn oude Windows XP (x64) installatie kreeg ik altijd een dialoog te zien wanneer ik een jack in een van de gaatjes prikte, met de vraag wat ik zojuist had ingeprikt. Op die manier was het mogelijk om bijv. 2 sets speakers te gebruiken in stereo mode (waarbij beide sets dus dezelfde output geserveerd kregen)

Nu heb ik vorige week Windows 7 (ook x64) geïnstalleerd, inclusief de laatste Realtek HD Audio Manager software, en ik krijg wel zo'n popup balloon als ik iets nieuws inplug, maar ik krijg niet de vraag wat ik zojuist heb ingeplugd. En het lijkt ook nergens mogelijk om dat überhaupt in te stellen.

Heeft iemand enig idee of dit überhaupt nog kan? Of is het een Vista of Win7 iets dat het verhindert oid? Of wellicht is er een optie vanuit Windows zelf om dit gewoon te doen (al betwijfel ik dat, ik heb echt overal gezocht)

.edit: volgens de manual van de Vista drivers zou er iig een dialoog moeten komen.

[ Voor 14% gewijzigd door .oisyn op 10-11-2009 00:13 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Bij mij werkt het op mijn Gigabyte mobo wel, dus de mogenlijkheid zitten nog wel in de drivers en realtek kaarten.
Oudere versie (of juist nieuwere) installeren?

Net ff getest bij vriendin onder Win7 x64 op haar p5K (geen deluxe) en daar werkt het ook.

[ Voor 22% gewijzigd door MeNTaL_TO op 09-11-2009 23:59 ]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Ik heb zojuist de laatste drivers van de Realtek site gehaald (die dateren van 2 november), en ook daarmee krijg ik slechts een ballonnetje te zien die zegt "You just plugged in a device into the audio jack". Ja, duh, dat weet ik ook wel 8)7.

Zou je kunnen kijken welke versie van de drivers jij gebruikt?

.edit: Hmm, de optie "enable auto popup dialog, when device has been plugged in" optie lijkt niets te doen. Of die nou aan of uit staat, ik krijg sowieso een ballonetje. Er is dus geen verschil.

.edit2: Okee, het wordt steeds vager. Als ik "disable front panel jack detection" doe, dan kan ik wel op de frontpanel jacks klikken in de audio manager, en vervolgens krijg ik die dialog. Maar dat werkt dus niet voor de back panel jacks. Weet je zeker dat het ook werkt bij de back panel jacks, of werkt het bij jou ook alleen maar voor de front panel jacks?

[ Voor 53% gewijzigd door .oisyn op 10-11-2009 00:21 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Ik vond zojuist deze post: http://www.vistax64.com/s...ut-reassignments-fix.html

Hiermee is het dus iig mogelijk om de output devices handmatig in te stellen \o/. Vereist wel een reboot, of althans, uitloggen of een restart van de audio manager is iig niet voldoende om die verandering op te pikken. Maar goed, ik heb het ingesteld zoals ik het wil hebben en het werkt. Maar mocht iemand nog een idee hebben om het toch op een fatsoenlijke manier aan de praat te krijgen dan hoor ik dat graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

.oisyn schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 00:12:
Ik heb zojuist de laatste drivers van de Realtek site gehaald (die dateren van 2 november), en ook daarmee krijg ik slechts een ballonnetje te zien die zegt "You just plugged in a device into the audio jack". Ja, duh, dat weet ik ook wel 8)7.

Zou je kunnen kijken welke versie van de drivers jij gebruikt?

.edit: Hmm, de optie "enable auto popup dialog, when device has been plugged in" optie lijkt niets te doen. Of die nou aan of uit staat, ik krijg sowieso een ballonetje. Er is dus geen verschil.

.edit2: Okee, het wordt steeds vager. Als ik "disable front panel jack detection" doe, dan kan ik wel op de frontpanel jacks klikken in de audio manager, en vervolgens krijg ik die dialog. Maar dat werkt dus niet voor de back panel jacks. Weet je zeker dat het ook werkt bij de back panel jacks, of werkt het bij jou ook alleen maar voor de front panel jacks?
Het werkt bij mij alleen in de back panel, de frontpanel is nog een ac'97 type en niet aangesloten op mijn mobo (moet nog steeds een nieuwe kast kopen).
Ik heb audio driver versie 6.0.1.5919 op een ALC889A.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Zojuist gedownload, vanavond even proberen (zit nu op m'n werk). Maar kun jij, als je op zo'n jack in de audio manager dubbelklikt, 'm dan reassignen? Eventueel als je de auto detection ervan uitzet? (Dat kon ik namelijk wel als ik front panel detection disablede bij de jacks van het front panel)

Pagina: 1