Breil garantie of dikke pech?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 326067

Topicstarter
In December 2006 kocht ik voor € 350,- een Breil horloge. Mooi stoer ding, helemaal te gek. Nu ben ik twee weken geleden naar Egypte geweest en heb daar gesnorkeld, met horloge om, want die is waterdicht. Zie ik tijdens mijn vakantie dat er druppels onder de plaat zitten! Thuisgekomen meteen naar juwelier. Zeggen ze dat ik waarschijnlijk op een knopje,die aan de zijkant zitten,heb gedrukt. Kan per ongeluk zeiden ze.. "En de kosten, tja, daar moeten we het nog maar over hebben".. Later een belletje dat ze hem op 5 en 10 bar hebben getest en waterdicht is.. Maar hoe wisten ze dan dat het waterdicht was? Of hebben ze het risico genomen dat er wellicht tijdens het testen meer water in kon komen? Vreemd vond ik. Ik kan dus niet bewijzen dat ik het niet heb gedaan, en moet wel voor de kosten opdraaien? En natuurlijk beweegt je horloge als je in t water ligt..maar weet natuurlijk wel dat ik niet bewust op een knopje heb gedrukt! Maar ik vind wel dat ze zich hiermee makkelijk uit de voeten maken! Als zij een Breil horloge verkopen waarmee je kunt douchen, snorkelen, kunnen ze nu toch niet zomaar zeggen dat het mijn schuld is? Breil maakt blijkbaar een horloge dat, wanneer je, blijkbaar onder water zwemmend, per ongeluk op een knopje drukt je horloge meteen volloopt. Dan heeft het hele horloge onder water toch geen enkele meerwaarde; juist groot risico? Had ik er maar nooit mee gesnorkeld.. |:( Nog zo gespaard voor dit gave model..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:25
Het eerste wat ik me afvraag is of het dan heel raar is om een "waterdicht horloge" onder water te gebruiken. Een knop op de zijkant indrukken zie ik als gebruiken. Als ze dan beweren dat hij waterdicht is, moet ook die knop gewoon gebruikt kunnen worden lijkt mij.

De juwelier zei letterlijk dat hij dus wel waterdicht is, maar de knoppen onderwater niet gebruikt konden worden? Ik zou het dan gooien op het feit dat hij dus eigelijk helemaal niet waterdicht is, en dat zijn beweringen (of het nou beweringen zijn van Breil of niet, de juwelier heeft hem aan jouw verkocht onder het mom "waterdicht") dus helemaal niet kloppen en hij je hem onder valse voorwendselen verkocht heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69767

Wat staat er in de handleiding cq bijlages van het horloge? Als daarin staat waterdicht en als er niets staat gewaarschuwd voor het knopje, dan heb je hem normaal gebruikt en voldoet het horloge niet aan de conformiteitseis in boek7. In dat geval heb je recht op gratis herstel, want bij normaal gebruik mag ie niet zo snel stuk gaan. Voor de vraag wat je onder normaal gebruik moet verstaan is de handleiding cq bijlagen relevant.

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 09-11-2009 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja precies Thaan, wanneer ik op een knopje zou drukken aan de zijkant kon het zijn dat er water in zou komen en dat was volgens de juwelier dus het geval geweest. Ik kan het me niet voorstellen zelfs; rare beweging moet je dan maken met je pols. Maar los van dat; waterdicht was het horloge dus inderdaad niet! Thanx voor je advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik ga morgen meteen op zoek naar de handleiding..!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:41

BCC

Inderdaad, je moet net doen als het kereltje in het reclame filmpje die zijn speelgoed auto komt ruilen :)

[ Voor 4% gewijzigd door BCC op 09-11-2009 23:15 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kemphaas
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:28
Bij mijn vorige horloge, Seiko 5 bar, stond ook dat je onder water geen van de knoppen mocht gebruiken, want dan zou het mis gaan. Heb het nooit meegemaakt, maar stond wel duidelijk in het boekje.

[ Voor 20% gewijzigd door kemphaas op 09-11-2009 23:19 ]

Werk hard als je tijd hebt, dan heb je tijd als je hard moet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:44

Onbekend

...

Anoniem: 326067 schreef op maandag 09 november 2009 @ 22:57:
In December 2006 kocht ik voor € 350,- een Breil horloge.
Horloges hebben meestal een rubberen afdichting om lekken tegen te gaan. Afhankelijk van de kwaliteit van het rubber kan dit broos worden waardoor het niet meer waterdicht is.
Ik heb nu al 2x gehad dat ik bij de juwelier het batterijtje heb laten verwisselen er meteen een nieuwe rubberen afdichting werd geplaatst omdat de oude versleten en niet meer waterdicht was.

Maar... hoelang had je garantie op het horloge? 2 jaar? -> Jammer maar helaas. 3 jaar? -> Garantie claimen omdat hij waterdicht behoort te zijn, mits anders aangegeven in de handleiding.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 202651

Anders kijken of je direct contact op kan nemen met Breil zelf;
Customer Care
+39 02 0299961410
breilmilano@bindagroup.com

of anders met het dichtstbijzijnde authorised Assistance Centre (volgens Breil site):
Seiko Nederland
17-33 Daniel Pichotstraat, 3115 JB, - Schiedam
Tel: +31 10 4009899

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Je hebt waterdicht en waterdicht. Waterdicht tot 3 bar betekend niet dat er nooit water in zal komen als je niet dieper dan 30m gaat. Als jij zwembewegingen maakt met je armen komt er een hogere waterdruk op het horloge te staan dan wanneer het gewoon in een bakje water ligt. Ik denk ook zeker dat er in de handleiding staat dat de knopjes niet gebruiken zijn onder water. Dat is redelijk gebruikelijk bij de meeste horloges. Ik verwacht niet dat een horloge in deze prijsklasse voorzien is van knoppen die wel onder water te gebruiken zijn.

Maar wat is op dit moment eigenlijk de status van het horloge? Werkt het niet meer? Of zit er alleen wat vocht in de kast?

edit:
[quote]Anoniem: 202651 schreef op maandag 09 november 2009 @ 23:44:
waterdicht tot 30 bar betekent waterdicht tot 300 meter, klein verschilletje denk ik toch[/]
Oeps, ik was even in de war met m'n eigen horloge ;)

[ Voor 26% gewijzigd door fsfikke op 09-11-2009 23:46 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 202651

waterdicht tot 30 bar betekent waterdicht tot 300 meter, klein verschilletje denk ik toch :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

3 Atm./ 30 meter ( ook wel waterresistant/watersealed): deze horloges zijn bestand tegen regen en spatwater.

5 Atm./ 50 meter ( ook wel waterproof ): deze horloges zijn geschikt om mee te douchen of zwemmen, mits geen grote temperatuurverschillen optreden. Zij zijn echter ongeschikt voor snorkelen en duiken met perslucht.

10 Atm./ 100 meter ( ook wel waterproof ): deze horloges zijn geschikt voor de meeste vormen van watersport., zoals zwemmen, zeilen en snorkelen in ondiep water. Zij zijn echter ongeschikt voor torenspringen of duiken met perslucht. Opgepast moet worden voor grote temperatuurverschillen.

20 Atm./ 200 meter ( ook wel waterproof 20 atm. / divingproof ):
deze horloges zijn geschikt voor alle vormen van watersport en duiken.
Zo ongeveer heb ik het altijd begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-05 21:09

CodeIT

Code IT

Toevallig heb ik ook een Breil horloge welke volliep na het zwemmen. Ik heb deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.antique-clockrepairs.co.uk/designers/images/breil_watches/big/wonder_bw0030.jpg
Ik heb het eerst zelf geprobeerd, met kachel, haardroger etc. Uiteindelijk brak bij mij het knopje ook nog eens af. Waarschijnlijk doorgeroest.
Ik ben ermee terug geweest naar de juwelier waar ik deze heb gekocht en het is binnen de garantie gemaakt. Er stond een aardige lijst van onderdelen die zijn vervangen op de bon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Thanx voor jullie reacties! Ik had idd geen garantie meer; 2 jr. zat erop. Juwelier belde dat 1 knopje roestig was en de "crown" ook vervangen diende te worden. Ook gaat ze de batterij vervangen (die ik een maand geleden daar heb laten vervangen..). Nu heb ik in het officiele boekje van Breil, die bij mijn horloge werd meegeleverd het ook nog eens nagelezen. Alleen de "crown", waarmee je de uren voor-en achteruit draait, mag je onder water niet openen. Nou, ik krijg dit al amper voor elkaar bovenwater dus onder water is echt niet gebeurd! Maar goed, het is dan waarschijnlijk via het roestige knopje binnen gekomen..

Het mechanisme zelf was verder oke zei ze. Toch heb ik liever wel op schrift dat het hologe prima loopt, ben er namelijk niet meer heel gerust op dat het echt goed zit. Al met al gaat dit me € 25,- kosten dus ben ook ontzettend blij dat het niet meer is! Had dit wel verwacht. Over een week mijn Breil weer om mijn pols! ;-)

Groet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croxz
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:30
Anoniem: 326067 schreef op woensdag 11 november 2009 @ 14:40:
Thanx voor jullie reacties! Ik had idd geen garantie meer; 2 jr. zat erop.
Je hebt geen fabrieksgarantie meer, nog wel wettelijke garantie.
Al met al gaat dit me € 25,- kosten
Dan lijkt het er toch op dat er garantie/coulance is verleend, lijkt me niet de 'commerciele' reparatieprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:16
Lijkt mij ook. Ik kan nog herinneren dat ik ruim 30 euro moest betalen om een batterijtje van mijn Seiko horloge te laten vervangen. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marxje1981
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15:00
Probeer het es met een citizen klokje, die moet officieel opgestuurd worden naar duitsland en je bent circa 50 euro lichter....
(dan wordt wel de pakking vernieuwd overigens).

I have the body of a god, shame it's a buddha......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:08

SeatRider

Hips don't lie

CodeIT schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 10:24:
Toevallig heb ik ook een Breil horloge welke volliep na het zwemmen. Ik heb deze:
[afbeelding]
Ik heb het eerst zelf geprobeerd, met kachel, haardroger etc. Uiteindelijk brak bij mij het knopje ook nog eens af. Waarschijnlijk doorgeroest.
Ik ben ermee terug geweest naar de juwelier waar ik deze heb gekocht en het is binnen de garantie gemaakt. Er stond een aardige lijst van onderdelen die zijn vervangen op de bon.
Zwaar offtopic, maar wat een mooi klokkie! Morgen even eBayen!

Nederlands is makkelijker als je denkt

Pagina: 1