Scherm dimmen blokkeren in Ubuntu

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 11:28
Inmiddels heb ik de meeste problemen met Ubuntu al opgelost op me netbook.
Echter lukt het me niet om het volgende probleem op te lossen;

Om de accu te sparen heb ik in energiebeheer ingesteld dat het scherm automatisch dimt, en na 10 min op zwart gaat. Alleen nu doet hij dat ook als ik bijvoorbeeld een film met VLC of Totem ga kijken, oftewel ik moet om de minuut de muis bewegen. Nu kan ik iedere keer handmatig die instellingen aanpassen, maar dat is natuurlijk vrij vervelend om steeds weer te doen.

Windows blokkeert dit automatisch als je iets fullscreen draait, is dit ook mogelijk met Ubuntu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rio6000
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10-07-2022
Het is niet aan de gnome-screensaver om dit te toen, ook in windows doet de windows screen saver dit niet maar de applicatie die draait. in de opties van vlc bijvoorbeeld kun je aangeven of hij de screensaver blokkeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-09 10:57
Vinze schreef op maandag 09 november 2009 @ 22:52:
Windows blokkeert dit automatisch als je iets fullscreen draait, is dit ook mogelijk met Ubuntu?
Kijk in de voorkeuren van je mediaspeler. Totem en VLC hebben beide de optie om bij fullscreen video de screensaver te disablen. Als het goed is werkt dat ook voor het dimmen van je display, gezien dat via dezelfde timer gaat volgens mij.

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinze
http://www.postimage.org/image.php?v=Ts1ctBj9

Daar heb ik het al ingesteld, maar toch gaat het scherm na 10 min op zwart.
Ben ik de enige die dit lastig vind? Kan op google namelijk ook vrijwel niks vinden, en op GoT ook niet.

[ Voor 14% gewijzigd door Vinze op 10-11-2009 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinze
Klein kickje..
Er zijn toch vast wel meer mensen die een laptop hebben en er af en toe een film op kijken, hoe doen jullie dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:48
Dat probleem heb ik ook nooit opgelost, enkel door een externe mediaspeler te gebruiken :P Dus wie het wel weet, ik ben benieuwd.

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-09 10:57
Vinze schreef op woensdag 11 november 2009 @ 20:46:
Er zijn toch vast wel meer mensen die een laptop hebben en er af en toe een film op kijken, hoe doen jullie dat?
Ik doe het regelmatig, maar ik heb het probleem wat jij omschrijft helemaal niet...

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Pagina: 1