Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Weet iemand nog tips om meer energie te hebben op het werk en s'avonds?
Ik ben vaak s'avonds erg moe na een lange werkdag, terwijl ik wel graag s'avonds veel onderneem.

Google laat veel oud materiaal zien, en kwil graag andere ervaringen horen. :)

Bedankt. :)

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10:34
Mijn advies:

Jobhoppen. Bij mijn vorige baan had ik het alles behalve mijn zin, en bij mijn nieuwe baan heb ik het prima naar mijn zin.

En sindsdien voel ik mij veel energieker.

Verwijderd

Regelmatig sporten.

Verwijderd

Supradin. :P

Nee even serieus. Sporten doet energie opdoen. Ga sporten zou ik zeggen. Ben recentelijk begonnen met klimmen. Ik vind het superstoer.

Verwijderd

Wat voor werk doe je?

Is het uitdagend werk of is het bij wijze van spreke weer elke dag hetzelfde werk/kunstje doen.
Met het laatste bedoel ik dat alles al uitgekauwd is en dat er geen enkele creativiteit voor benodigd is om de klus te klaren.

En hoe is de sfeer op het werk?

Indien het uitdagend werk is, ga dan inderdaad sporten.
Als het saai werk is, zoals merauder al zegt, zoek ander werk.

Sporten heeft bij mij niet geholpen, ik heb geen enkele verbetering ervaren op het gebied van energie/concentratie.
Ik ben er achter gekomen dat het werk uitdagend moet zijn, om me energieker te voelen.
Daarnaast verhoogt het ook mijn concentratie.

Daarom ga ik mijn huidige opdracht aan het eind van het jaar afronden en rond kijken naar een nieuwe opdracht/baan.
Wel eerst even vakantie houden. :P

• frankvdtillaart
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08 14:38
Lees het boek The Power of Full Engagement. :-)

Er zit maar 24 uur in een dag, maar de hoeveelheid energie die je hebt kun je opbouwen/trainen.
En energie kun je niet oneindig spenderen. Je zult het dus moeten managen.

Bv. Je zit overdag achter je bureau. Fysiek niet erg inspannend, dus je zou 's avonds kunnen sporten. Echter valt je werk je tegen (emotioneel) en heb je dus het fut niet meer om jezelf 's avonds tot sporten aan te zetten. (Ze hebben het ook nog over mentale en spirituele energie. ;-) )

Een mogelijkheid om overdag minder emotionele energie kwijt te zijn is naar een andere baan stappen. Of je werkzaamheden in je huidige baan anders aanpakken (outside the box-thinking). Wees pro-actief en ga niet de hele dag voluit: breng ook rustpauzes in in je werkdag. (Bv 10:00 en 15:00, even echt weg van je bureau voor een paar minuten.)

En al met al: Het is maar werk. Wie kent er iemand die op zijn sterfbed heeft gezegd: "Had ik maar meer gewerkt." ? Juist, niemand.

(Zelf werk ik nu 36 uur per week, ik wil dit af gaan bouwen. Voor die 36 uur waar mijn baas voor betaald zorg ik wel dat ik fit ben en goed werk lever. Daarbuiten echter is het mijn tijd.)

Happy Blessings <3

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Dextro-tabletjes. Brandstof voor de hersenen!

En als je de hele dag al wakker bent geweest, probeer dan tussendoor een klein dutje te doen. Dat is niet alleen maar voor oude mensen. Een uurtje is genoeg om de rest van de avond lekker door te gaan.

Dat zit wel Schnorr.

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-11 23:13
Kan ook beamen: sporten. Ben zelf begonnen met elke avond minimaal een uur stevig te wandelen.
Nu maak ik zelfs blokjes van 2 uur. Zodoende beweeg ik ongeveer 5 uur in de week, maar ga in het weekend bijvoorbeeld eens fietsen.
Even uitwaaien, meters maken, zweten, en daarna ontspannen thuis komen :)
aanrader!

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:38
Heb het ook. Na 9 uur op kantoor kom ik thuis en heb ik nergens anders meer zin in dan een beetje zitten gamen of film kijken. Zelfs vaatwasser inruimen is me soms teveel gevraagd.

Probeer tegenwoordig 2x per week ~25km te fietsen en ga ook 1x per week een uurtje zwemmen. Als ik daarna thuis kom voel ik mij veel energieker en wakkerder. Probeer het eens :)

Ik ben niet moe, maar gewoon 'lui'. Maar komt volgens mij ook omdat ik de hele dag aan de espresso zit; 'savonds laat naar bed ga, en dus de volgende dag nog meer koffie drink > goto begin;
Heb wel eens voor een test 3 weken geen koffie gedronken en dan merk je ook dat je vroeger naar bed gaat, en je 'anders' moe bent.

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Wat moet ik me bij een lange werkdag voorstellen? En wat doe je voor werk dan? Waar heb je het meeste moeite mee in je werk?

• Twisted
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-09 22:36

Twisted

Mogli <3

frickY schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 00:19:
Heb het ook. Na 9 uur op kantoor kom ik thuis en heb ik nergens anders meer zin in dan een beetje zitten gamen of film kijken. Zelfs vaatwasser inruimen is me soms teveel gevraagd.

Probeer tegenwoordig 2x per week ~25km te fietsen en ga ook 1x per week een uurtje zwemmen. Als ik daarna thuis kom voel ik mij veel energieker en wakkerder. Probeer het eens :)

Ik ben niet moe, maar gewoon 'lui'. Maar komt volgens mij ook omdat ik de hele dag aan de espresso zit; 'savonds laat naar bed ga, en dus de volgende dag nog meer koffie drink > goto begin;
Heb wel eens voor een test 3 weken geen koffie gedronken en dan merk je ook dat je vroeger naar bed gaat, en je 'anders' moe bent.
Mischien moet je wat minder TF2'en, Cipher :)

Smorgens sporten help heel goed voor meer energie overdag. Daarnaast gezon eten en genoeg slaap. Open deur intrappen eigenlijk.

du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'

• Sir_G-nius
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-08 16:16

Sir_G-nius

- - -

Ik ken het 'probleem'..
De sfeer/uitdaging op je werk heeft er zeker mee te maken.
Ikzelf zit in de detachering, tot 3 maanden geleden had ik een opdracht waarvoor ik meer dan 3,5 uur reistijd in de auto had, de sfeer daar was super! Nu zit ik een stuk dichter bij huis (reistijd 1,5 tot 2 uur per dag), de sfeer is helaas verre van optimaal.
Moet je zeggen dat ik 's avonds wel eerder thuis ben maar juist minder zin heb om iets te ondernemen. Ook het sporten vervalt een beetje zo..
Kijk dan ook graag uit naar een nieuwe opdracht ;)

Verwijderd

Topicstarter
frickY schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 00:19:

Precies het zelfde hier, kut afwasmachine :P

Ik werk zo'n 9uur per dag en s'avonds werk ik prive door. Sporten zou ik wel willen, maar geen tijd! :'( Enkele collega's houden het wel vol 9uur werken + s'avonds doorwerken, maar die roken 2 pakjes per dag + 4 liter koffie. Dat wil ik niet! Is er nog specifieke voeding waar je op kan letten?

Verwijderd

RedSoniq schreef op maandag 09 november 2009 @ 23:28:
En al met al: Het is maar werk. Wie kent er iemand die op zijn sterfbed heeft gezegd: "Had ik maar meer gewerkt." ? Juist, niemand.
Bedankt RedSoniq, dat is de nagel op de kop. Ik print deze vetjes af en hang deze in een kadertje bij ons op kantoor.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2009 13:57 ]

• sebasd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:38

sebasd

loopt op espresso

Verwijderd schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 13:30:
[...]
Sporten zou ik wel willen, maar geen tijd! :'(
Dan wil je het niet graag genoeg, denk ik.

Verwijderd

...

[ Voor 115% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2010 12:29 ]

Pagina: 1