Windows 7 en Linksys WUSB600 N adapter geen WPA mogelijk

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincentc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 25-06 13:22
Ik heb Windows 7 en maak gebruik van de Linksys WUSB600 N adapter voor mijn draadloze verbinding. Helaas lukt het niet om hier een WPA connectie mee te maken met het internet. Als ik mijn router instel op WPA dan ziet mijn pc hem als WEP en zal dus nooit mijn key accepteren. Ik kan wel WEP of geen beveiliging instellen en dat werkt beide.

Ik had dit zelfde probleem met Windows 7 RC. Had alleen gehoopt dat dit opgelost zou zijn bij de final versie.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? Of is het een kwestie van wachten tot of microsoft of linksys dit oplost?

(Weet bijna 100% zeker dat het aan de adapter ligt. Doordat ik dit op het ms Windows 7 RC forum met diverse mensen heb besproken, toen ik nog de RC had. Andere die sit zelfde probleem hadden, hadden hier geen last meer van na het veranderen van de adapter.)

Ik heb trouwens 64 bit windows en version 1 van de adapter. Linksys heeft wel win7 drivers voor version 2 maar niet voor 1.

[ Voor 7% gewijzigd door vincentc op 10-11-2009 08:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit het eigenlijk met de drivers van version 1? Heb je ze al eens geprobeerd?

Het is niet altijd noodzakelijk om de specifieke driver speciaal voor Windows 7 te installeren, mijn TV kaart werkt ook perfect met de drivers van XP onder Windows 7 64 bit.

Waarschijnlijk zitten er zelfs in het driverpakket voor Version 1 drivers voor Vista die het misschien ook wel doen onder Windows 7.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2009 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12-05 16:20

Tags NL

Harmful or Harmless?

In wat voor modus staat je Linksys WUSB600 N adapter? Als hij op alleen N staat, dan kun je alleen WPA AES/TKIP doen. Staat hij op B/G/N (Mixed), dan zou het wel moeten kunnen om verbinding met een WPA/WEP netwerk te maken...

https://powershellisfun.com