• agrarico
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-01 12:00
Hallo,

Sinds een weekje hoor ik tijdens het opstarten van mijn PC een raar geluid. Het is een krassend geluid dat heel kort klinkt. Het geluid wordt 3 keer achter elkaar herhaald tijdens het laden van de BIOS. De serie van 3 krasjes wordt tijdens het opstart proces 4 keer herhaald. Ik heb al wat hardware verwijderd, maar dat heeft geen zin gehad.

Mijn PC loopt voor de rest zeer goed. Het krasgeluid hoor ik alleen als ik de computer opstart nadat hij volledig uitgeschakeld geweest is. Bijvoorbeeld bij een herstart vanuit Windows is er niets te horen en loopt het soepeltjes door. Logische conclusie is dat het wellicht wat met de voeding te maken heeft..? Iemand ervaring mee, oplossingen voor?

Ik hoor het graag en bij voorbaat dank!

Joep

• 0scar
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-07-2025

0scar

MacIJver

Harddisk?

Bij mij/of op het werk begonnen HD's altijd met krassende geluiden voordat ze het begaven.

Bij een herstart uit windows draaien de HD's al, dus daarom hoor je dat krassen niet aangezien dat bij opstarten gebeurd.

Probeer eens je huidige schijf te backuppen en uit te schakelen, en booten van een andere HD. Volgens je signature heb je maar 1 schijf, imho is dat te weinig.

Manusjes van alles kunnen multitasken

Verwijderd

of mischien je voeding??

• mimic
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

mimic

O ja joh?

Luister eens goed waar het precies vandaan komt.

Schroef je kast open en doe je PC aan. Luister daarna goed.

Het kan goed zijn dat een spoeltje niet goed gelijmt is, en onder spanning een hoogfrequent geluid produceert, welke jij mogelijk ervaart als 'krassend' geluid.

De oplossing hiervoor is om het zelf even goed na te lijmen.

• Jouke74
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-02 06:09
Ik heb precies hetzelfde probleem. Bij mij is het duidelijk de Harddisk een WD 1TB Green power. Die het toch wel goed blijft doen tot nu toe (ik wacht eigenlijk totdat ie nu uit valt). Lijkt wel of ie even warm moet worden.

[ Voor 12% gewijzigd door Jouke74 op 10-11-2009 09:56 ]

"That was left handed..." - JJH

• agrarico
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-01 12:00
Hallo,

Opgelost, het was één van de harddisks! Verwijderd, en het loopt allemaal weer als een zonnetje.

Bedankt!

gr. Joep
Pagina: 1