Acer aspire M3640 start niet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 297078

Topicstarter
Hallo,

Ik heb helaas een nogal vervelend probleem met mijn pc (Acer aspire M3640). Ik zat vorige week lekker te computeren totdat het beeld opeens bleef haken en de speakers een raar geluid maakte. De muis en het toetsenbord werkten niet meer en ik had de start knop maar even 10 sec ingedrukt. Ik probeerde mijn pc weer aan te zetten maar dat lukte opeens niet. Nadat ik op de aanknop drukte gingen alleen de ventilatoren draaien en de lampjes knipperen, geen beeld niks. Ik had geen idee wat het was maar nadat ik de pc had uitgezogen leek alles weer te werken, ik blijf het raar vinden maar oké.

Helaas ging het vandaag fout. Precies het zelfde gebeurde, het beeld bleef haken, er kwam een rare toon uit de speakers en ik deed mijn pc hardwarematig uit. Helaas had ik deze keer geen geluk, ik krijg mijn pc nog steeds niet aan. Dit is wat er precies gebeurt:

-Ik druk op de start knop
-Lampjes gaan branden, ventilatoren gaan aan en cdom speler zoekt naar een cd.
-Geen signaal op het beeldscherm, alles blijft zwart.
-Het hardeschijf lampje gaat niet knipperen en ik hoor geen pieptoon die ik normaliter 1 keer hoor.

Wat ik heb geprobeerd:

-Alles zo een beetje los gehaald (cd,usb,grafisch kaart,hdd,batterijtje) maar er komt geen verandering in.
-Ook een uur lang uit het stopcontact gelaten, maar nee
-CD in de cdrom speler gedaan, gebeurd niks...

Ik blijf het raar vinden dat ik vorige week precies het zelfde had en dat alles weer goed kwam.

Extra info:
Heb net windows 7 geinstalleerd (maakt volgens mij echt helemaal niks uit)
Moederbord gecontroleerd op rare plekken maar alles zag er normaal uit.

Ik heb verder helaas weinig verstand van hardware en ik hoop dat iemand anders dat hier wel heeft, alvast bedankt voor de hulp.

(gelukkig heb ik altijd mijn netbookje nog :| )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cleyman
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 28-04-2021
Je kan nog even testen met ander geheugen.
Als dat niet werkt dan kan je eventueel ook nog een andere cpu testen.

Als er dan nog steeds geen verbetering is , is het moederbord defect = per total
En windows 7 geeft inderdaad geen aanleiding tot crashen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 297078

Topicstarter
Ik heb verschillende pc uit huis gepakt maar helaas, alle onderdelen zijn anders, Weet iemand tochvallig of een dual-core en een quad-core het zelfde formaat hebben? Als dat zo is ga ik het met een dual-core proberen. Tot nu toe heb ik een pentium 4 geprobeerd en een amd athlon.

Ik heb ook even getest zonder de processor en de ram geheugen kaartjes maar dan het zelfde resultaat. Hoort de bios ook niet gewoon te laten zonder al die dingen? Want de bios laat dus helemaal niet (dat kan ik althans niet zien want er is gewoon zwart beeld).

Ik blijf het raar vinden, vorige week had ik precies het zelfde maar deed mijn pc het na 1 uurtje weer.

Bedankt voor het antwoorden trouwens, was al bang helemaal onderaan te raken omdat er hier op tweakers zo veel wordt geplaatst.