Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Nighthawk9100
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07-07 22:55
hallo tweakers,

Mijn htc elf is vandaag kapot gegaan (gevallen met brommer :( ) Het scherm is kapot en ook kan het afdekkapje van de simkaart etc. niet meer dicht, waarschijnlijk is de mobiel dus gewoon geplet als het ware. Een nieuw scherm kost ook al gauw 50 euro en eigenlijk lijkt het me ook wel leuk om een keer een nieuwe mobiel te nemen. Nu zit ik een beetje rond te kijken naar een nieuwe mobiel en leek een iphone me wel wat, maar aangezien die behoorlijk duur zijn (30 euro per maand ?????) wou ik toch liever een prepaid htc. Vind htc persoonlijk een erg goed merk maar zit nu te twijfelen tussen 2 mobieltjes of beter gezegd tussen 2 besturingssystemen. Android en windows mobile. De htc diamond 2 of de htc tattoo. Beiden zijn ongeveer 300 euro volgens de pricewatch en dat is ook zo'n beetje wat ik wil uitgeven. Ik ben eigenlijk helemaal niet bekend met android maar de htc tattoo ziet er toch wel tof uit en volgens mij doet die qua functies niet onder voor windows mobile. Enkele dingen die ik belangrijk vind voor een mobiele telefoon zijn:
-wifi (ivm met prepaid geen 3g, gprs etc.)
-redelijke groot touchscreen
-gps
-internet
-snelle interface
Wat vinden jullie de voordelen en de nadelen van android?

[ Voor 7% gewijzigd door Nighthawk9100 op 09-11-2009 20:07 ]

Verwijderd

Ik zou als ik jou was wel even het totaalplaatje maken voordat je 30 euro van de iPhone zomaar afschrijft. Dit is na twee jaar 660 euro. Hiervoor heb je dan wel 3600 belminuten voor, 3600 smsjes en onbeperkt internet. Oftewel als je per maand meer dan 15 euro aan beltegoed uitgeeft (of onbeperkt internet wil) dan ben je goedkoper uit met een iPhone.

Verder zou ik zeker voor de Android gaan. Ik heb met beide OS'en een beetje ervaring maar Android wint het qua interface en gebruiksgemak gewoon met grootte voorsprong van Windows Mobile. Maar dit is mijn mening, misschien kun je in een winkel beide toestellen even aan een korte test onderwerpen.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2009 20:19 ]

• JarlSX
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-04-2023
de keuze windows/android moet je zelf maken, vind ik

maar als je voor android gaat, zou ik voor de magic gaan ipv de tattoo
puur vanwege het grotere capacitieve scherm, dat ook nog een hogere resolutie heeft
is maar een paar tientjes duurder

OnePlus P9 Pro || Huawei GT3 || Samsung Tab S7

• Nighthawk9100
Ik bel niet veel genoeg om een iphone te bruiken. Ik gebruik mijn mobiel meer als agenda (was ik nog vergeten te zeggen), en internet etc. Af en toe stuur ik een sms en bel ik iemand maar meestal maak ik toch gebruik van internet om via ebuddy te chatten etc. Gebruik mijn mobiel zeg maar voor alles een beetje de htc elf voldeed daarin eigenlijk wel redelijk alleen geen gps vond ik wel een groot gemis. Had namelijk wel een losse gps muis maar toch blijkt het elke keer weer dat je die niet bij je hebt als je hem nodig hebt. verschil in resolutie is idd wel een pluspunt de htc elf die ik had was met 240x320 soms toch iets aan de kleine kant (internetten etc.)Dat van dat capicatief en normaal touchscreen is dat een groot verschil? (aangezien dat het enige echte voordeel is van de magic in mijn opzicht, verder ondersteunt de tattoo meer videocodecs etc. en is gewoon nieuwer) En is het verder zo dat android altijd internet nodig heeft om te syncen etc. want dat vind ik nergens op slaan, de htc koppelde ik na elke schooldag ook aan mijn pc om te syncen en op die manier was mijn agenda altijd gesynct en mijn accu vol.

[ Voor 78% gewijzigd door Nighthawk9100 op 09-11-2009 20:40 ]

• JarlSX
tje, de een zegt dat android zonder internet abbo onzin is, de ander niet

ik ben van de laatste soort, ik heb namelijk zowel thuis als op m'n werk wifi en daar ben ik toch het meest
de market is wel het handigst om apps te downloads, maar dan moet je wel een google account hebben

wat betreft het verschil tussen resistive en capacitive scherm, dat vind ik enorm
met een resistive scherm heb je regelmatig de stylus nodig, bij capacitive niet (kan niet eens)
is, vind ik, veel vingervriendelijker

• Nighthawk9100
ok dat met dat capacitive en resistive ben ik nog niet helemaal uit maar wat je dus zegt is dat zonder internet alle programma's wel gewoon werken (niet dat de agenda functie bijvoorbeeld op je google account wordt opgeslagen en dat je zonder internet gwn niet als agenda kan gebruiken)

• JarlSX
resistief = reageert op druk
capacitief = reageert puur op aanraken, door een capacitieve laag in het schem

de 2e is dus veel gevoeliger voor aanraking, maar wel minder nauwkeurig, zegt men

je agenda kun je idd gewoon gebruiken zonder internet

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

JarlSX schreef op maandag 09 november 2009 @ 20:42:
bij capacitive niet (kan niet eens)
[mierenneukmodus]Er zijn stylussen voor capacitieve schermen[/mierenneukmodus]

@ TS: Je moet zelf de keuze voor het OS maken.. Ikzelf ga Android een kans geven.
Opensource, apart, Google-apps, mooie devices, hardware is ook okee.. Maarja helemaal persoonlijk!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:07

MsG

Forumzwerver

Waar ik zelf goede ervaring mee heb is tweedehands mobieltjes op marktplaats of andere websites. Als je goed zoekt heb je ze soms goed als nieuw voor de fractie van de nieuwprijs, en kan je dus een beter of duurder model kiezen.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Mja, dit is toch echt iets wat je zelf moet beslissen. De een houdt van sinaasappels, en de andere van peren. De een is niet per definitie beter of slechter dan de ander. We verwachten op GoT toch minimaal wel dat je zelf kan beslissen wat je lekkerder vindt werken.

Dit topic gaat dus dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.