[Speedtouch] username en password achterhalen

Pagina: 1
Acties:
  • 1.782 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb hier thuis een Speedtouch Thomson ST706 van Online staan. De enige gebruiker, waarmee ik via de webinterface kan inloggen, is gebruiker "online". Deze gebruiker heeft echter beperkte rechten. Het meest geavanceerde wat je kunt doen is NAT instellingen maken.

Graag zou ik ook via telnet kunnen inloggen, maar de "online" gebruiker is daar niet toe bevoegd. Weet iemand hoe ik dit op zou kunnen lossen? Een gewone reset haalt niets uit, alle instellingen gaan dan terug naar de manier waarop ik het modem van Online ooit heb gekregen...

Is er een standaard installers password? Of weet iemand heel toevallig het wachtwoord van Online?

De meeste standaard combinaties heb ik al geprobeerd, zoals
userpassword
adminadmin
<leeg>Password
Administrator<leeg>

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zit waarschijnlijk een specifieke 'Online' FW ingebakken, die dit niet toelaat,net zoals bij KPN.

edit:
Volgens de handleiding (pagina 19)is de standaard gn/ww combinatie Administrator/blanco.
Als dit niet werkt heb je dus inderdaad specifieke 'Online' firmware, en zul je moeten flashen, om andere wijzigingen aan te kunnen brengen

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2009 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM.Aram
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-12-2021

DM.Aram

DMTZ.i

Deze kan je ook nog proberen

root - admin
admin - root
root - root
root - <leeg>
<leeg> - root

See you in another life, brother.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:58

lier

MikroTik nerd

Waaroor wil je exact toegang hebben ?
Heb je al contact gehad met de Online helpdesk ?
Is het een optie om van de Speedtouch site een firmware te downloaden (dit geheel op eigen risico uiteraard....) ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08:00

Saven

Administrator

Als je geen telefonie van Online hebt kun je dat met die firmware proberen idd.
Wat je ook nog kan proberen is de username Orange of orange, zelfde geldt voor het wachtwoord of het wachtwoord leeg laten :P
moet je ff kijken ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Saven op 09-11-2009 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:52
Meestal kun je geen andere firmware erin flashen, enkel firmwares van Online.
In dat geval zijn ze firmware locked, net zoals de KPN Experiabox (ST780WL)
Proberen kun je natuurlijk altijd.

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

User: <leeg>
WW: admin

Naast het rijtje van DM.Aram

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Reptile209

- gers -

Eerste hit bij [google=ST706 online password] geeft: http://online.gebruikers....thread.php?thread_id=2971
In dit draadje (op het Online forum notabene...) staan wat tips om de settings aan te passen zodat je als root kunt inloggen. Hou er rekening mee dat je niet bij Online hoeft aan te kloppen als je de boel verprutst :).

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie tips! Zodra ik vanmiddag in de gelegenheid ben om het te testen, ga ik dat doen. Ik laat nog weten wat de uitkomst is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minionguyjpro
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 07-09 14:36
Ik weet dat het bijna 16 jaar later is, excuses voor het weer openen hiervan. Maar ik wil graag ook dingen nog uitproberen met dit oude modem, heb je nog updates over wat je uiteindelijk hebt gedaan en of daar nog iets uitgekomen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-janssen
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 08-09 20:22
Waarschijnlijk heeft “ Anoniem: 308315” een andere naam gehad en na uitschrijving deze identificatie gekregen dus bestaat de kans dat je geen reactie meer van de desbetreffende gebruiker gaat krijgen maar proberen kan altijd natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Minionguyjpro schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 09:32:
Ik weet dat het bijna 16 jaar later is, excuses voor het weer openen hiervan. Maar ik wil graag ook dingen nog uitproberen met dit oude modem, heb je nog updates over wat je uiteindelijk hebt gedaan en of daar nog iets uitgekomen is?
Zou je even een nieuw topic aan willen maken? Het kapen van een ander topic heeft niet de voorkeur en aangezien de topic starter niet meer bij zijn account kan. Dat is namelijk geannonimiseerd, is de kans erg klein dat hij nog zal reageren.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.