Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottR
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17-08 20:28
Hallo,

Ik heb een aantal problemen bij het installeren van Vista en W7. Ik heb pas een desktop overgenomen van iemand waar het een en ander mee aan de hand was. Nou heb ik de kast waarin de pc gebouwd was overgenomen en mijn broertjes pc erin over gebouwd. Geen hardware gebruikt behalve die mijn broertje al had.

Windows XP installatie die er op stond draaide perfect, maar aangezien er een Vista sticker op de kast zat, wou mijn broertje graag die erop hebben. Dus ik eerst schone instal proberen, krijg ik een BSOD nadat het scherm "Windows is Loading Files" verdwijnt. Errorcode: 0x000000A IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL. Geprobeerd met zowel een legitieme Vista schijf en een gedownloade schijf gebrand op 2.4x speed. Bijde kreeg ik dezelfde fout. Ook heb ik zowel de DVD-ROM als de DVD-RW drive geprobeerd.

Toen naar Windows XP geboot, Vista upgrade procedure uitgevoerd. Ging helemaal perfect totdat hij klaar was en rebooten om de installatie af te maken. Zodra Vista van de schijf boot krijg ik de error: 0x00000024 op het bestand NTFS.sys. Ik kom dus ook niet in Windows, omdat de installatie nog niet is afgemaakt. Deze upgrade is uitgevoerd vanaf de legitieme schijf.

Toen Windows 7 gedownload en gebrand op 2.4x speed. Deze komt wel in de installatie procedure, maar wanneer hij bij "Bestanden Uitpakken" is blijft hij daar eerst een aantal minuten op hangen en geeft daar naar dezelfde BSOD als bij toen ik de Upgrade had uitgevoerd.

Met volle moed nog een keer een schone install van Vista geprobeerd, deze keer kwam ik wel in de installatie procedure en deed vlot zijn werk. Ook bij "Bestand Uitpakken" bleef hij niet hangen en de installatie werd afgerond. Na de reboot die de installatie nodig had kreeg ik tot mijn spijt een foutmelding dat de Bootmgr niet gevonden was.

Hierna de Western Digital Data Lifeguard Diagnostics erop los gelaten en de schijf kwam perfect door de volledige test heen.

Ik ben ten einde raad en zeker, omdat een Windows XP installatie wel lukt. Ik wil graag mijn broertje blij maken met Vista (of W7, maar liever Vista aangezien we een productcode hebben). Weet iemand een oplossing of kan mij op weg helpen?

Gr. bottR

Hardware PC:

AMD Athlon X2 4850e
Asus M2A-VM HDMI
2GB DDR2-800 G.E.I.L. RAM
Asus ATi 4670 512mb
Western Digital Caviar Blue 320GB
Asus IDE DVD-ROM
Lite-On IDE DVD-RW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottR
bump

• bottR
niemand een idee?

• blaCkduSt
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:17
Heb je al een memtest uitgevoerd?

• bottR
aangezien ik inmiddels ander RAM heb geprobeerd en 1 stick ipv 2 in DC denk ik dat dat overbodig is

• AcidBanger
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-09 11:34
Op deze website heb je nog een stapel oplossingen die je kan proberen.

http://geekswhoknow.com/a...rql_not_less_or_equal.htm
Pagina: 1