Toon posts:

AVR 138 aansluitschema makkelijker maken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal.

Ik heb onlangs een HK AVR 138 aangeschaft met DVD28 speler.
Ik heb toen in de handleiding gekeken voor het aansluiten. Hier als beginner wordt ik er niet echt wijzer van en heb ik gewooon alles aangesloten wat voor de hand ligt. Nu heb ik ook op forums gekeken en kan ik niet echt mijn vraag erbij vinden.
Alles doet het voor het geluid, maar ik heb geen flauw idee hoe ik de beeld van de reciver op mijn tv krijg. Anders had ik een paar dingen via de reciver naar de tv laten gaan.
TV heeft trouwens maar 1 HDMI ingang.

Dit is hoe ik alles heb aangesloten.

DVD28 met coxial kabel naar reciver. HDMI naar de TV. (HDMI SWITCH)
Digitaal TV Samsung DCB-P850R met scart naar TV. Optisch naar de reciver.
Playstation 3 met HDMI naar TV (HDMI SWITCH). Optisch naar de reciver.
Nintendo WII moet ik nog de kabels voor halen voor de reciver dus deze zit rechtstreeks op de tv. Dus geen geluid door de reciver maar door de tv.

Alles doet het maar is er misschien een makkelijker manier die jullie mij aanbevelen?

Nu zie ik op de achterkant van de reciver wel VIDEO 2 OUT door middel van CINCH kabel en/of S-Video en een monitor out. Welke moet ik hebben om beeld van de reciver op mijn tv te krijgen. Niet dat ik de verkeerde kabels ga kopen.

Nogmaals ik heb al op het net gezocht maar kan niet echt de juiste antwoord vinden.

Alvast bedankt!!! _/-\o_

Steve

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02:16

FeaR

In GoT we trust

De AVR 138 beschikt niet over HDMI, dus dan zou ik het beeld laten lopen zoals je nu hebt. Dus gewoon met switches, maar wel rechtstreeks naar de tv. Dit omdat je anders al je apparten aan moet sluiten via S-Video en/of composiet aangezien dat de enige Video Uit is die de AVR 138 heeft. Dat wil je niet met apparatuur als een PS3 die gewoon 720p/1080p uit kan sturen.

Het kan inderdaad wel met een cinch-kabel, maar de maximale resolutie is dan iets van 480i/p, dus zou zo niet weten waarom je dat zou willen.

Als je beeld door de receiver wilt laten gaan dan had je ten minste een receiver moeten nemen met HDMI in en HDMI out om het zo via één kabel naar de tv te laten gaan. Maar dat heeft de AVR-138 dus niet.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reactie!
Volgende keer iets beter opletten |:(
Bedankt!
FeaR1986 schreef op maandag 09 november 2009 @ 18:52:
De AVR 138 beschikt niet over HDMI, dus dan zou ik het beeld laten lopen zoals je nu hebt. Dus gewoon met switches, maar wel rechtstreeks naar de tv. Dit omdat je anders al je apparten aan moet sluiten via S-Video en/of composiet aangezien dat de enige Video Uit is die de AVR 138 heeft. Dat wil je niet met apparatuur als een PS3 die gewoon 720p/1080p uit kan sturen.

Het kan inderdaad wel met een cinch-kabel, maar de maximale resolutie is dan iets van 480i/p, dus zou zo niet weten waarom je dat zou willen.

Als je beeld door de receiver wilt laten gaan dan had je ten minste een receiver moeten nemen met HDMI in en HDMI out om het zo via één kabel naar de tv te laten gaan. Maar dat heeft de AVR-138 dus niet.