• HotFix
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18:17
Ik zit hier met een klein probleempje. Ik heb laatst een pc van een vriend gekregen om hem verkoopklaar te maken. Verder is alles goed en aardig, alleen loop ik tegen een enkel probleem aan: de chipsetkoeling ligt eraf. Dat hadden we al eerder gezien, en we hadden de koeling plus het U-vormig pinnetje in een zak gedaan, die we nu niet meer terug kunnen vinden.

In het kort: bestaan er lijmbare/plakbare chipset coolertjes voor een lage prijs? Of kan ik ergens die U-vormige pinnetjes vandaan halen zodat ik er weer een andere koeling op kan zetten? het is geen high-end computer, maar zonder chipset-koeling kan ik hem niet als stabiel verkopen.

Doe mij maar eens een voorstel :)

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:37

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

pricewatch: Zalman ZM-NB47J

volgens mij moeten deze dingen wel werken. Wat voor chipset is het? :)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• wasted247
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-12-2025
Met ^

Die Zalman dingen werken als een trein, en flink unverseel ook, moet dus zeker werken.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01:02

FeaR

In GoT we trust

En mocht het niet lukken met pinnetjes en dergelijke (als in universeel, maar net niet op jouw mobo): je hebt ook lijm met warmtegeleiding. Dus dan kan je dergelijke heatsink als hierboven genoemd zo nog vastzetten. Een voorbeeld hiervan is deze.

Volgens mij had Arctic Cooling ook nog zo iets, maar die kan ik zo 1-2-3 niet vinden :).

[ Voor 206% gewijzigd door FeaR op 09-11-2009 17:23 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• HotFix
Eventjes gekeken (had het al op een briefje geschreven).
Het moederbord is de AOpen ax4spe-un, en met een googletje kom ik uit op de Intel 865PE chipset.

Kan die koeling worden geplakt? Of plakt hij al van zichzelf (volgens mij bestaan die namelijk ook, met een soort van dubbelzijdig kleefband onder het blokje)

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:11

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

Ik heb zo iets ook een keer gehad, het was dan weliswaar voor ramsinks voor een videokaart maar toch, ik had er toen akasa thermal adhesive tape voor, zit nu allemaal nog perfect :)

[ Voor 24% gewijzigd door BGB4rn op 09-11-2009 23:56 ]

Signature

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
kijk anders voor arctic thermal adhesive, 2 componenten en je krijgt het nooit meer los :P

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

• [Remmes]
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-01 23:25
nedernakker schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 06:52:
kijk anders voor arctic thermal adhesive, 2 componenten en je krijgt het nooit meer los :P
ook lekker handig ja...

ja, daag.

• HotFix
@BGB4rn

Kijk, daar was ik naar op zoek. het zit daarmee goed vast maar je kan het toch nog aanpassen/verwijderen.
Heel erg bedankt voor de adviezen!

Verwijderd

FeaR1986 schreef op maandag 09 november 2009 @ 17:19:
En mocht het niet lukken met pinnetjes en dergelijke (als in universeel, maar net niet op jouw mobo): je hebt ook lijm met warmtegeleiding. Dus dan kan je dergelijke heatsink als hierboven genoemd zo nog vastzetten. Een voorbeeld hiervan is deze.

Volgens mij had Arctic Cooling ook nog zo iets, maar die kan ik zo 1-2-3 niet vinden :).
Die raad ik persoonlijk af.

Het hecht na verloop van tijd niet meer, en dan heb je kans dat het na een verschuiving er letterlijk afvalt. Met een chipset is dat bestwel cruciaal. Het is wel goed voor geheugen op videokaarten, maar ik zou het niet toepassen op chipsets.

Die zalman is een optie. En als het echt hardcore moet, een drupje heatsinkcompound in het midden van de chipset, en op de hoekjes secondenlijm. Stevig aandrukken, eventjes vasthouden, en zo een kwartiertje laten zitten. Dat zou voldoende moeten zijn.

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Verwijderd schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 08:06:
Die raad ik persoonlijk af.

Het hecht na verloop van tijd niet meer, en dan heb je kans dat het na een verschuiving er letterlijk afvalt.
Alleen als je het verkeerd aanbrengt.
Wat de meeste mensen doen: ze doen een drupje van beide componenten naast elkaar op de oppervlakte en "lijmen" het dan meteen erop.
Je moet juist beide componenten goed mengen, voordat je het lijmt: Wikipedia: 2-componentenlijm

Ik heb het al heel veel gebruikt en het zit zo vast als een huis, die krijg je nooit meer los.
Enige nadeel: je moet het niet met je neus erboven gaan zitten als je gaat mengen, wat een chemische troep is dat zeg.

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
gwoon secondelijm gebruiken.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Pagina: 1