Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[vista] Packard Bell BG45 laptop, internet stopt deels na 10

Pagina: 1
Acties:

• kjiratsiekoedel
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22:28
Mijn vriendin zit nu in engeland voor d'r studie en heeft een nogal irritant probleem met haar laptop. Ze heeft een Packard Bell BG45 met windows vista home premium.

Het probleem is dat na zo'n 10 minuten ze niet meer kan internetten met IE of FF. Ook lukt 't niet meer om sites te pingen. Maar msn blijft wel gewoon werken!
Firewall (zonealarm) & virusscanner (avast) uitschakelen heeft geen effect. Alleen een reboot helpt voor zo'n 10 minuten.
Ze maakt verbinding via een draadloos netwerk. Andere drivers hebben niets uitgehaald.

Gezien 't feit dat msn gewoon doorwerkt lijkt dit mij geen hardwareprobleem, maar eerder een softwareprobleem. En dan gok ik op windows vista als de boosdoener (loopt ook niet heel stabiel namelijk).

In 't verleden heb ik een 'schone' installatie van Vista gedaan. Relatief schoon, want 't komt van zo'n recovery partitie gevuld met Packard Bell zooi. Mocht niet baten...

Iemand een idee hoe dit aan te pakken?

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-11 12:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

probeer het eens met een andere wifi adapter?
Heeft ze het elders ook (misschien is het de router) ?
Even met Ubuntu proberen ?

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Verwijderd

Staat er p2p software op de laptop? Vista kan namelijk maar 10 verbindingen tegelijk aan, weet niet precies meer hoe dit zit, maar na 10tcp verbindingen houdt het op. dos-box netstat-a en dan verbindingen tellen.
Hier staat meer, met eventuele oplossing

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2009 17:14 ]

• kjiratsiekoedel
Ander adapter is een optie waar ik nog niet aan gedacht had, probleem is dat ze alleen in Engeland zit.
Elders heeft ze 't ook gehad.
Ubuntu heeft ze geen kaas van gegeten.
=> goede opties, maar nu ff te lastig.

uTorrent staat op de laptop, maar is niet opgestart.
Hoe kan je tellen bij netstat -a wat een verbinding is? Ik heb 't ff in XP geprobeerd en krijg een lijst die zich langzaam uitbreid.

Skype blijft ook gewoon doorwerken trouwens.

[ Voor 17% gewijzigd door kjiratsiekoedel op 09-11-2009 18:32 ]

Verwijderd

iedere regel die die start met tcp of udp is een openstaande 'verbinding'. Je weet zeker dat uTorrent niet tegelijk met windows start, en zich dan in de sys.tray verbergt?

• kjiratsiekoedel
uTorrent is niet opgestart.

Hier twee linkjes naar de netstat -a screenshots. Volgens mij komt er niet veel zinnigs uit, maar ik laat 't graag nog even beoordelen.

werkend.JPG
niet werkend

Verwijderd

Ziet er uit alsof er behoorlijk veel netwerkverkeer plaatsvind. Ik zou sowieso eens goed scannen op spyware. Op het moment dat het niet werkt dos-box, 'ipconfig /flushdns' mocht dat nog niet werken doe dan eens 'ipconfig /release' gevolgd door 'ipconfig /renew'

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-11 12:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

http://windows7forums.com...utes-no-web-browsing.html

Is het trouwens niet zo dat de lease van die router dan een verlooptijd heeft van 10 minuten ?
Kan ze geen kabel lenen en kijken of het dan wel goed gaat ?

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

• kjiratsiekoedel
Sc0rPi0N schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 13:03:
http://windows7forums.com...utes-no-web-browsing.html

Is het trouwens niet zo dat de lease van die router dan een verlooptijd heeft van 10 minuten ?
Kan ze geen kabel lenen en kijken of het dan wel goed gaat ?
Zou dan ook niet skype en msn nietmeer moeten werken als de lease tijd is verlopen?
Ze zit daar nu in een studentenhuis en de rest heeft dit probleem overigens niet.

Een kabel trekken is niet mogelijk. Studentenhuis waar iedereen maar tijdelijk zit en iedereen draadloos werkt.

[ Voor 9% gewijzigd door kjiratsiekoedel op 10-11-2009 13:36 ]

• kjiratsiekoedel
Verwijderd schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 12:53:
Ziet er uit alsof er behoorlijk veel netwerkverkeer plaatsvind. Ik zou sowieso eens goed scannen op spyware. Op het moment dat het niet werkt dos-box, 'ipconfig /flushdns' mocht dat nog niet werken doe dan eens 'ipconfig /release' gevolgd door 'ipconfig /renew'
Ze krijgt dit terug: "u hebt niet de benodigde bevoegdheden voor deze bewerking"

maar is zo op te lossen, http://www.vistaheads.com...sta/291986-flush-dns.html

to be continued
Pagina: 1