Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:48
Ik heb hier een iPhone 3G, maar hier is van het ene op het andere moment de wifi van overleden lijkt het wel?
Dit gebeurde onder 3.1.2 niet gejailbreakt.

Ik heb heel even weer wifi gehad nadat ik er een andere firmware (3.x jailbreakt) op had gezet. Ben al bij diverse mensen geweest, waar ik normaal wel wifi had, maar nu bij geen van allen meer. (Som enkel voor 2 sec ofzo, maar niet blijvend helaas.)

Mijn thuis-wifi is een TimeCapsule welke zowel wifi-g als wifi-n ondersteund. (voor de iPhone is er dus een g netwerk beschikbaar).

Ik zie dus helemaal geen netwerken, en hij zoekt ook maar heel kort naar een nieuw netwerk. En geeft dan geen resultaten.

Als ik bij settings->about->wifi kijk heb ik daar wel een mac adres staan, heb een netwerk instellingen reset geprobeerd. Maar dat heeft ook niet mogen baten.

Weet iemand of ik dit weer kan oplossen?

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:57
Probeer eens een restore in iTunes. En de 3G heeft sinds de 3.0 firmware problemen met WiFi. Kan dus best zijn dat er iets stuk is vanbinnen, maar meestal is het de firmware.

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalkie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-09 11:58

Kalkie

NLMP

Ik heb dit ook sinds een tijdje, geen jailbreak, ook nooit geprobeerd.
Iphone 3G, firmware 3.1.2
Ik zie vaak mijn eigen netwerk pas later dan netwerken verderop.
Ik heb een MAC adres voor de WiFI kaart.

Wat ik al heb gedaan:
  • Restore
  • Herstellen netwerk settings
  • Bluetooth uit, WiFi aan
Deze zaken zou je ook nog kunnen proberen.
Als je al een keer een poging tot jailbreaken hebt gedaan, dan zou je baseband niet helemaal fris meer kunnen zijn.

Ik heb inmiddels het internet afgestruind en kan geen oplossing vinden.

XBL: KalkieNL PSN: KalkieNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Dan maar opnieuw een restore naar 3.1.2. hoop dat het helpt. Maar had al eens een restore gedaan, maar dan nu maar even zonder de backup te activeren.

edit:

Maakt geen verschil, helaas.

[ Voor 12% gewijzigd door ZpAz op 09-11-2009 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbosveld
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-09 13:15
ik heb dit ook sinds kort. Lijkt mij dat het in de firmware zit. Ik hoop dat een toekomstige firmware dit oplost..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Ik had al meer mensen met het probleem gehoord (als je googled op wifi not working) enz. Maar wat ik dan vreemd vind is waarom het ineens niet meer werkt zonder dat de firmware is aangepast.

Ook teruggaan naar een oudere firmware baat helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:57
Zet eens bluetooth aan. Ik geloof dat dat de WiFi ontvangst verbeterd met de 3.x.x firmware.

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Eldariel schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 10:36:
Zet eens bluetooth aan. Ik geloof dat dat de WiFi ontvangst verbeterd met de 3.x.x firmware.
Wat er in de Firmware stond is dat wanneer bluetooth aan staat, de wifi ontvangst beter is geworden dan voorheen. Niet dat het een soort van boost functie is geworden...

En geprobeert, maar maakt helaas geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalkie

Kalkie

NLMP

Ik denk dat het niet eens zozeer om de ontvangst zelf gaat, maar om het feit dat er netwerken gevonden worden maar je op geen enkele manier verbinding kunt maken met het netwerk.

Er wordt op internet nog wel eens de tip gegeven om 'm in een plastic zak te doen en dan een tijdje in de vriezer te leggen, maar dat lijkt me nu ook niet de meest voor de hand liggende oplossing ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Ik heb hem 5 min in de vriezer gehad (hij voelde ondertussen al best koud aan :P ) , het idee was dat hij dan koeler werd, en dat het dan 'even' werkt. - Op youtube waren een paar mensen die wel daarmee success hadden.

Maar bij mij geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:43

HaterFrame

Well... Poo came out!

Mischien een stom idee maar reset je router eens?

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Nee, dat is het niet :) Aangezien ik bij meerdere mensen thuis wifi-toegang had, maar nu helaas nergens meer. Daarnaast vind hij het netwerk niet, terwijl 4 laptops het wel vinden.

Ook vind ik de wifi van de buren e.d niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-09 07:27

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Wellicht werkt het beter onder een ander kanaal van je router? Alles even proberen, 1 t/m 13 (?).

never mind. beter lezen B)

[ Voor 16% gewijzigd door Tjebakka op 13-11-2009 11:40 ]

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gody
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-08 02:58
Ik heb exact hetzelfde probleem gehad, van de een op de andere dag deed wifi het niet meer. (3G, net voordat 3.1.2 uitkwam, nooit gejailbreakt geweest, nederlands exemlaar van T-mobile).
Heb ook mij router gecontroleerd aangezien andere apparaten hadden gewoon perfect verbinding met de router. Alles was ok. Toen een backup gemaakt en hem geprobeerd te restoren (backup niet teruggezet om 'schoon' te kunnen testen), helaas, nog steeds niets. Toen maar contact opgenomen met de verzekering (afgesloten via Tmobile) de dag erop haalden ze hem op (en lieten ze een leentoestel achter), 2 weken later kreeg ik een volledig nieuwe Iphone want (blijkbaar) konden ze het niet fixen. Goed geregeld imho :)

[ Voor 5% gewijzigd door Gody op 14-11-2009 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Ja op de 2 weken dat je hem kwijt bent na, bij mij was het de vorige keer praktisch een maand (ook verzekerd) en het leentoestel was nog net geen 3310.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gody
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-08 02:58
ZpAz schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 11:29:
Ja op de 2 weken dat je hem kwijt bent na, bij mij was het de vorige keer praktisch een maand (ook verzekerd) en het leentoestel was nog net geen 3310.
Gelukkig kun je bij PRO ASSIST aangeven dat je een smartphone wil als vervangend toestel zodat je niet geheel 'gehandicapt' bent voor die 2-4 weken. Ze zeggen dan vaak dat ze dan de dag erna komen ipv binnen 4 uur omdat de chauffeurs vaak geen smartphone's bij zich hebben. Laatste keer kreeg ik een htc 740, niet geweldig maar ik kon in ieder geval op een qwerty toetsenbordje typen ipv een numeriek toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalkie

Kalkie

NLMP

Aangezien ik niet de enige ben met dit probleem hierbij een update:

Een update: Mijn WiFi was al driekwart jaar dood op mijn 3G, alle toen te vinden tips geprobeerd (oa restore, DFU restore), network setting en all settings resetten, dat bood geen oplossingen. Ik las vandaag een tip die zou helpen om trage 3G's na de update naar IOS4 weer sneller te maken:

2x een harde reset uitvoeren achter elkaar (home en powerbutton ingedrukt houden totdat het appeltje weer zichtbaar is en dat x2)

en voila, ik heb na een hele lange tijd eindelijk weer een WiFi verbinding !!

Pagina: 1