Toon posts:

Arctic cooler of Alpha secc2 cooler????

Pagina: 1
Acties:
  • 172 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Simpel gezegd wie is het beste??
Ik heb geen test kunnen waarin ze beide vergeleken werden.
Dus wie weet....??

Greetinz

Newt

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-09 10:41
Artic Coolers ken ik niet, maar de Alpha Coolers behoren tot de beste.

Kijk eens bij: www.coolerguys.com www.3dfxcool.com

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

De Artic kooler is een goede koeler die niet te vergelijken is met een conventionele koeler. Hij moet echter op de die geschroefd worden en toen ging mijn Athlon stuk. Volgende week weer proberen.

Verwijderd

Hi Alpha Ruled vet over een Artic cooler:

- Supports Cache cooling
- Hun Heatsinks zijn nogal geavanceerd.

En mijn mening hierover:
een Artic koelt niet goed in het midden waar
de motor van de cooler zit. Hij zal eerder
hier warmer worden door de snelheid waarmee
de coolerrondraait.

Alpha laat de hitte van het cache en Cpu
heel snel opnemen door hun geavanceerde heatsink. En laat dan 2 coolers alle lucht eruit halen. Volgens mij heeft dit meer effect dan een Artic Cirkle.

BTW er zijn wel een paar reviews van op www.hardcorp.com hier komt de alpha ook het beste uit de test

Verwijderd

Oops foutje de site was www.hardocp.com

Greetings

Verwijderd

Heb je de artic ooit gezien, nee dus. De die komt een stuk lager dan het midden van de koeler. Je kan er actieve of passieve cachekoelers bij gebruiken(passief krijg je erbij, actief voor meerprijs) Geluidsniveau van Artic is ook lager dan de Alpha. Bij HP zouden ze echt wel een Alpha hebben genomen voor hun processors ipv een nieuwe koeler te ontwikkelen. de Alpha voldeed niet.
Artic wint dit makkelijk, echter moet je dus wel voorzichtig je Athlon erop schroeven.

• Ovide
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Maxx: Heb jij hem dan wel getest tov de Alpha secc2-cooler met koperinleg? Btw, volgens mij bestond deze specifieke Alpha nog niet ten tijde van de ontwikkeling vd Artic.

Een ding wat in mijn ogen wel pleit voor de Artic is dat ie bijna dezelfde prestatie levert als de Alpha (bron: Hardocp), maar met slechts een fan tov twee op de Alpha. Volgens mij nog een panaflo-geval ook, schijnen wel stil te zijn.

Verwijderd

Maxx -> Bij de Alpha hebbie ook geen kans dat die Proc word stuk gedraait aangezien er 2 koperen pinnetje opzitten waardoor dit niet mogelijk is. Weer iets waar Alpha een stapje voor is netzoals de koperengeleidingsplaat.

Ovide SAID:
--------------------------------------------
Een ding wat in mijn ogen wel pleit voor de Artic is dat ie bijna dezelfde prestatie levert als de Alpha (bron: Hardocp), maar met slechts een fan tov twee op de Alpha. Volgens mij nog een panaflo-geval ook, schijnen wel stil te zijn.
--------------------------------------------

Heb je ooit het verschil in grootte gezien
van die Artic Cooler en een Alpha cooler.
Dan snap je gelijk waarom Artic er 1
gebruikt.

En hoe meer geluid hoe meer FUNN op LAn's hehe iedereen die even een kijkje wil nemen.

En het voordeel is bij een Alpha kan je altijd nog een pletier erbij bouwen. Bij die
Artic hebbie dan neiuwe Heatsink nodig. En
dan kom je alsnog uit op een Alpha Heatsink
voor optimal performance.

Sniper logged out......

Verwijderd

Klopt, voor een peltierupgrade kan je beter een Alpha nemen, maar dat werd niet gevraagt in deze thread. Ik ga er ook niet vanuit dat herrie een pluspunt is voor sommigen. De Artic heeft voor ongeveer hetzelfde geld een iets lagere prestatie, maar is veel stiller met zijn panflo. Hij heeft geen koperen heatsink maar de heatsink is erg dik(2cm).
Ter vergelijking. ze wegen beide ongeveer 1/2 kg en de Artic is van aluminium, in deze koeler is dus veel meer metaal verwerkt. In mijn ogen alleen maar goed voor de koelprestaties.
Maarja, ik klink wel een verlieft ventje met zijn Artic, ookal heeft i een Athlon gestukt.
doeg.

• Ovide
  • Niet online
Sniper: ja, ik ken de opbouw van een artic, maar dat verandert nog steeds niets aan het feit dat de koelcapaciteit bijna hetzelfde is als van de Alpha, alleen dan met minder herrie.

Een tweede voordeel wat ik me kan bedenken is dat de Artic minder ruimte inneemt op je moederbord: in de hoogte zijn ze ongeveer even groot (de fans op de Alpha meegerekend), maar hij steekt minder ver uit op de proc, met als voordeel dat ie geen dimm-banken blokkeert (op enkele moederborden).

Wat in mijn ogen weer pleit voor de Alpha is de doordachte opbouw van het geheel: met name de koperinleg, omdat koper de warmte nu eenmaal beter verdeelt dan aluminium. De Alpha p3125 is een verbetering op de p125, welke al een van de beste koelers was.

En voor het werken met peltiers is de Alpha inderdaad een geschikte kandidaat.

Ik ben overigens de gelukkige bezitter van een Alpha p3125. :) De herrie is toch geen probleem meer als je al meerdere sunonfans in je kast hebt hangen en wanneer het je echt teveel wordt zet je je geluid toch harder? Kunnen de buurvrouwen zich de volgende dag weer beklagen, hebben ze weer wat te doen. :)

Maar om toch nog even te reageren op Newt: het zijn alletwee zeer goede koelers, de een is op dit gebied iets beter en de ander weer op dat gebied (geloof ook nog dat de Artic iets goedkoper is).

Maxx: nog gecondoleerd met je Athlon.

Grtz,
O.

Verwijderd

Ach, ik ben er al een beetje overheen. Dinsdag komt mijn nieuwe en dat is een 550 uit week 52. Beetje geluk en het is een 750 met een redelijke cache.
Ook kan ik nu testen tot hoever ik een Athlon kan lappen. en hoe de processor en cache eruit ziet als je teveel lapt (grijns).
En aan vrienden laten zien dat ik alweer een nieuwe processor hep terwijl zij nog met een K6-2 400 zitten.
Oh ja dit is lekker mijn laatste bericht als junior member. Ik heb tweakers nu al met 99 onzinnige berichten gevult. :P :P
Greetz

Verwijderd

HI Dat mijn Alpha wat meer ruimte inneemt dan
een Artic Circle vind ik niet zo erug (mijn DIMM's worden niet belemerd.)
En mijn BXchipset word er gelijk ook goed mee
gekoeld. Deze valt onder de grote heatsink
waardoor die Chipset ook nog een lekker word
gekoeld.
Hi en de Herrie vind ik niet zo erugg zo
krijg ik alleen maar de indruk dat ze beter
hun werk doen. Aangezien er ook nog een Slot
en Sunon Cooler in mijn kast hangen komt dit
geluid ook niet meer als lawaai over.

Conclusie: Ik geef gewoon de voorkeur aan Alpha

Sniper logged out.....

• Ovide
  • Niet online
Persoonlijk vind ik de Alpha P3125 de meest wrede (lucht-)koeler van dit moment. Daarom heb ik hem ook. Ik kan me nog herinneren hoe happy ik was toen ik hem binnenkreeg.

Ik ben overigens nu van plan wat met een peltier te gaan rommelen. Ik zat te denken aan de combo die door 3dfxcool wordt aangeboden. Misschien dat iemand wat tips heeft?

Verwijderd

</offtopic>
Hi iedereen

Ik heb nu een zelfgemaakte cooler, een Celeroon PPGA met op de koelribben 2 kleine fans als ik ze in de goe richting zet dan koelt ook de BX chipset mee, da's wel lekker, maar nu wel ik toch beter koelen.
Maar welke cooler kan ik nu het beste pakken, en weet iemand een site waar ik die dingen kan kopen. O ja weet iemand ook waar ik sensors voor op proc kan krijgen en zo?

Alvast bedankt
mzzls

</offtopic>

Verwijderd

SubGold ik zou een Alpha bestellen.

kan je op de volgende pages halen:

-millisec.safeshopper.com (hier heb ik de mijne vandaan)
-www.coolerguys.com
-www.3dfxcool.com

Verwijderd

Ik ken geen arctic cooler maar wel artic circle. Kijk maar eens op www.montac.com

Verwijderd

Daar heb ik hem gekocht, met actieve cachecooling en een backplatecooler. Tezamen 155 piek inc verzendkosten.
Pagina: 1