Sniper: ja, ik ken de opbouw van een artic, maar dat verandert nog steeds niets aan het feit dat de koelcapaciteit bijna hetzelfde is als van de Alpha, alleen dan met minder herrie.
Een tweede voordeel wat ik me kan bedenken is dat de Artic minder ruimte inneemt op je moederbord: in de hoogte zijn ze ongeveer even groot (de fans op de Alpha meegerekend), maar hij steekt minder ver uit op de proc, met als voordeel dat ie geen dimm-banken blokkeert (op enkele moederborden).
Wat in mijn ogen weer pleit voor de Alpha is de doordachte opbouw van het geheel: met name de koperinleg, omdat koper de warmte nu eenmaal beter verdeelt dan aluminium. De Alpha p3125 is een verbetering op de p125, welke al een van de beste koelers was.
En voor het werken met peltiers is de Alpha inderdaad een geschikte kandidaat.
Ik ben overigens de gelukkige bezitter van een Alpha p3125.

De herrie is toch geen probleem meer als je al meerdere sunonfans in je kast hebt hangen en wanneer het je echt teveel wordt zet je je geluid toch harder? Kunnen de buurvrouwen zich de volgende dag weer beklagen, hebben ze weer wat te doen.
Maar om toch nog even te reageren op Newt: het zijn alletwee zeer goede koelers, de een is op dit gebied iets beter en de ander weer op dat gebied (geloof ook nog dat de Artic iets goedkoper is).
Maxx: nog gecondoleerd met je Athlon.
Grtz,
O.