Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Virusprobleem op website

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

We krijgen van bezoekers te horen dat er een virus op onze website zit.
Alleen ik zelf zie deze dus niet.

PC gescant maar neits te vinden :(

Wil iemand mij even helpen ?

website

www.verkoopjetrouwjurk.nl

bedankt alvast

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-11 11:35

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ten eerste is het niet handig om hiervoor een oud topic omhoog te schoppen. Ten tweede heeft het heel weinig nut om je eigen PC te scannen wanneer de website geinfecteerd is.

Er zit inderdaad wat vreemde code in de site. Onderaan is zelfs tot twee keer toe code naar superkahn.ru geplaatst. Waarschijnlijk is de server lek en is het daar gebeurt.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:25
Dat brugje een trojan op de PC heeft die FTP wachtwoorden doorstuurt is wel het meest waarschijnlijke.
Sowieso even contact opnemen met de hoster (hosting2go als ik het goed zie), die code weghalen, en misschien even een hijackthis logje plaatsen hier. Wellicht is daar wat uit te halen.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry als ik verkeerd dit topic heb behandeld ,maar bi jde info staat kijk eerst of er al een topic aanwezig is over je onderwerp.

Ik had al contact gezocht met mijn hoster alleen die geeft aan dat het bij mij ligt vandaar dat ik de PC had gescant.

Verwijderd

Topicstarter
PS dus ik hoef het niet in mijn website te zoeken? Of waar kan ik die code verwijderen?

• EDIT
De code moet uiteraard uit je website verwijderd worden, dat is het eerste wat ik zou doen.
Daarnaast zou ik de FTP wachtwoorden aanpassen, zodat de code niet direct weer terug geplaatst wordt zodra je deze hebt verwijderd.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor je snelle reactie, maar als ik online kijk in de paginabron zie ik de code inderdaad staan.
In dreamweaver helaas niet.

Ik zal meteen mijn ftp wachtwoorden weer aanpassen.

• EDIT
Je kan de site via Plesk aanpassen (via de File Manager), of je kan (waarschijnlijk simpeler) de schone kopie die je nog op je PC hebt staan gewoon opnieuw uploaden.
Maar voordat je dat doet, wees er zeker van dat je PC niet besmet is met een virus/trojan, anders heb je er nog niets aan, aangezien dan je net veranderde wachtwoord weer vrolijk mee wordt verzonden en de website weer aangepast wordt.

Verwijderd

Topicstarter
volgens mij is het opgelost?
die regel is in ieder weg... kun jij zien of er nog een virus actief is?

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08 16:15

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Een regel weghalen lost het probleem natuurlijk niet op. je moet je echt gaan afvragen hoe die regel in je bron gekomen is en tot die tijd mag je er van uitgaan dat je site niet veilig is

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-11 18:30
Ik heb exact hetzelfde probleem. Site ook gehacked met code die verwijst naar superkahn.ru. Site staat bij planet gehost. Zie dat de index.html file op 6 November om 13:42:00 is aangepast met deze code.Het is me echter een raadsel hoe dit heeft kunnen gebeuren. Voor zover ik weet heb ik nooit 1 virus op m'n pc gehad

Ik ben ook bezig met hetzelfde ftp programma (filezilla) om ook andere sites te updaten die allen niet geinfecteerd zijn.

Ik vertrouw dit voor geen meter, ik wil echt achterhalen hoe ze dit geflikt hebben en hoe ik kan voorkomen dat ze dit doen.

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-11 12:12

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-11 18:30
Bedankt voor de info, dat wordt dus voortaan een ander ftp programma gebruiken.

Ok Filezilla slaat dus passwords zonder encryptie op, maar dat is niet het hoofdprobleem. Waarschijnlijk dat er op mijn pa's pc een virus staat, want daar stonden die login gegevens ook op. Morgen ga ik die pc verder scannen naar virussen. Inmiddels alle wachtwoorden van mijn eigen xp machine afgehaald. Ook nog even alle mail account wachtwoorden veranderen, adsl password en nog wat andere zaken.

[ Voor 100% gewijzigd door KaMiKaZe op 12-11-2009 17:51 ]

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• JRxAttack
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-02-2022
Als ik de site open krijg ik geen waarschuwing, zal dit misschien niet iets zijn met SSL-certificaten? Sommige scanners zien websites zonder SSL als een site wat virussen bevat, terwijl een aantal dat niet bevatten.
Pagina: 1