Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

AT naar ATX voeding = probleem?

Pagina: 1
Acties:
  • 136 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Garfield|IA
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Yo Tweakers,

Ik heb een ATX kast, met AT voeding en nu wil ik ATX voeding inbouwen.

Het probleem is de powerknop, met de AT voeding loopt er vanaf de aan/uit knop een dikke zwarte kabel naar de voeding, alleen ik heb hier ATX voeding voor mij liggen en die zwarte kabel ontbreekt!.

Hoe kan ik nu mijn systeem aanzetten? :?, heb ik een nieuwe kabel nodig die ik moet aansluiten op de aan/uit knop? en hoe moet ik dit dan doen?

PS>>
Het moederbord wat ik heb ondersteund zowel AT als ATX voeding.
Maar dit moederbord wordt sowieso vervangen door 1 die alleen ATX ondersteund

Devil_2000

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-11 09:55

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

het best is om gewoon de turbo knop van de kast als aan en uit knop te nemen. als je die niet hebt bijvoorbeeld de reset knop maar die is meestal wel handig dus wil je liever niet kwijt.

je hebt een atx kast met een at voeding ? dan is het toch gewoon een at kast ?

at schakeld gewoon 220V en daar is die dikke zwarte kabel voor. daar heb je dus niets aan.

atx wordt gewoon ingeschakeld via een pulsje. schakelaar moet naar mobo ipv voeding.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• Garfield|IA
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op zondag 04 maart 2001 21:33 schreef cosmoOo het volgende:
het best is om gewoon de turbo knop van de kast als aan en uit knop te nemen. als je die niet hebt bijvoorbeeld de reset knop maar die is meestal wel handig dus wil je liever niet kwijt.

je hebt een atx kast met een at voeding ? dan is het toch gewoon een at kast ?
En hoe sluit ik de reset knop in mijn geval dan aan op de powerknop :?
Ten eerste is het plugje wat achter de aan/uit knop zit heel anders, ten tweede waar moet het snoertje dan in van de voeding?

Het is echt een ATX kast, die sukkels bij Vobis hebben mij alleen AT voeding gegeven i.p.v ATX voeding.

Verwijderd

Bij een ATX kast lopen er dunne snoertjes van je aan/uit-knop/rest-knop/hd-lichtjes/enz die in je moederbord geplugd moeten worden. Wat ik uit jou verhaal kan begrijpen is dat je toch echt een AT kast hebt, zeker toen je zei dat het plugje wat achter de aan/uit knop zit heel anders is.

Volgens mij hebben ze je dan echt wat wijs gemaakt bij de Vobis want dat is typisch iets van een AT kast.

• cosmoOo
  • Laatst online: 28-11 09:55

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

atx heeft iig voor keyb ps/2 en at heeft din
(atx keyb klein rond plugje, at grote ronde plug)

als het dus wel een atx is kan je de reset knop (komt een stekkertje uit) op het mobo aansluiten bij power oid. de atx voeding kan rechtstreeks in het stopcontact zonder schakelaar oid.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• Diamon
  • Laatst online: 09-11 19:33

Diamon

The Weird One

Past je ATX bouw plank wel in de AT kast. (Laat maar, tis maandag)

Je zit namelijk met de onboard meuk van een ATX.
Bv Com, LPT, USB, Firewire eventueel :9

/edit/
Tis maandag
/edit/

And The Only One

Verwijderd

Op maandag 05 maart 2001 11:32 schreef cosmoOo het volgende:
atx heeft iig voor keyb ps/2 en at heeft din
(atx keyb klein rond plugje, at grote ronde plug)
Ik heb zelf ook een ATX/AT combo mobo gehad en die had een din aansluiting.

Je kan het beste gewoon naar een elektronica winkel gaan en om een schakelaar met maak contact vragen en die sluit je dan op je mobo aan moet je wel ff een gat ergens in je kast zagen, als je geluk hebt past hij misschien wel in het gat van de oude power schak.

Verwijderd

Je kan ook proberen om je powerschakelaar met beleid zodanig te castreren dat-ie niet in een stand blijft staan (soort haakje verwijderen); heb je ook een maak contact -> geen plastiche chirurgie van je kast nodig...
Pagina: 1