Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benprint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:27
beste medetweakers,

Ik heb een klant met voorheen een ibm x225 server voorzien van windows 2000 en drie werkstations.
Nu heb ik sinds een paar weken daar een hp server daar neergezet met windows 2003 sbs 32 bit en 10 gig aan intern geheugen
met de zelfde werkstations (windows xp pro) . Nu is het volgende aan de hand ze gebruiken het office pakket en een dos pakket genaamt kaartenbak .Nu is het zo als zij de kaartenbak opstarten en bijv. msword dan word de computer zo langszaam als stroop zonder de kaartenbak vliegt alles erover .ik heb geheugen in de werkstations erbij geplaatst nu 1,5 gig .maar het blijft langszaam met de oude server was dit echter niet zo. Mijn vermoeden gaat uit naar de hoeveelheid geheugenin de server (veel te veel) maar dit moet ik zeker weten i.v.m de downtime van de server misschien dat iemand dit mij weet te vertellen. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Draait die dos applicatie op de server?
Waarom is er gekozen voor 10 GB intern? Is 4 GB niet de max. voor SBS 2003?

[ Voor 18% gewijzigd door DeeJee op 09-11-2009 13:45 ]

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benprint
DeeJee schreef op maandag 09 november 2009 @ 13:43:
Draait die dos applicatie op de server?
Waarom is er gekozen voor 10 GB intern? Is 4 GB niet de max. voor SBS 2003?
Helemaal mijn idee veel te veel maar ze hebben elders een server gekocht plus geheugen er bij en ik MOEST dit er inplaatsen.

De dos applicatie staat in een gedeelde map op de server en de clients hebben er een snelkoppeling er naar toe aanzich niet zo spannend zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Maar waarom heb je dan de pc's van extra geheugen voorzien?
Draait Word lokaal?

Wat draait er nog meer op de server en is dat ook traag?

Draai die dos tool eens lokaal.

[ Voor 96% gewijzigd door DeeJee op 10-11-2009 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FriXion
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-09 12:03
Is het niet zo dat die 10GB bij lange na niet volledig aangesproken kan worden door het 32-bit OS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

FriXion schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 08:29:
Is het niet zo dat die 10GB bij lange na niet volledig aangesproken kan worden door het 32-bit OS?
Dat weten ze blijkbaar. SBS 2003 ondersteunt maximaal 4 GB.
Ik zou dan ook eerst een proberen om het teveel aan RAM eruit te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 01:41
Wat zijn de config.sys en autoexec.bat voor die dos app ?
Je files en buffer settings zou wel eens te laag kunnen zijn.

En de leverancier van die dos app al gevraagd ? (waarschijnlijk gaat die zeggen dat die app eol is)

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benprint
Alles draait lokaal. word, excel ,outlook als ze de kaarten bak niet opstarten dan vliegt het maar als ze de kaartenbak opstarten dan zakt het in als een plumpudding. De kaartenbak(superkaart pro) is een pakket dat stamt uit ''94. Dus support is er niet meer. IK zit inderdaad zelf met het geheugen en heb net via email door gegeven dan ze down moeten wat ze willen het immers wel goed hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benprint
Ik heb het programma nu op usb stick staan en even geprobeerd op een losse pc.
Als ik het nu opstart dan is de rest ""word,outook, excel"" langszaam. Zoals ik het nu kan bekijken zit het inderdaad in de config.nt/autoexec.nt. Het is nu even puzzelen hoe die zouden moeten staan. Maar ik denk dat ik het probleem/oorzaak gevonden heb.

[ Voor 0% gewijzigd door benprint op 10-11-2009 13:21 . Reden: type fout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benprint
aZuL2001 schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 08:54:
Wat zijn de config.sys en autoexec.bat voor die dos app ?
Je files en buffer settings zou wel eens te laag kunnen zijn.

En de leverancier van die dos app al gevraagd ? (waarschijnlijk gaat die zeggen dat die app eol is)
Ik heb de config.nt en autoexec bekeken en waarnodig aangepast. Zonder resultaat maar ,
wat mij opvalt: Als het progje opgestart is staat onder taakbeheer ntvdm.exe op 100% cpu usage
sluit ik hem af dan weer op 0 als ik naar start uitvoeren ga en ik type command.com in blijft ntvdm.exe bijna op 0 staan misschien helpt dit wat als uitleg op mijn probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Je bent waarschijnlijk zelf al aan het googlen. Maar ik heb dit ondertussen met google gevonden:
http://www.tomshardware.co.uk/forum/page-117710_35_0.html
http://www.tek-tips.com/viewthread.cfm?qid=737338

Of misschien is DOSbox een oplossing? (persoonlijk speel ik er alleen games mee :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:10
Netwerken - > WSS

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benprint
Of misschien is DOSbox een oplossing? (persoonlijk speel ik er alleen games mee :+ )
Via google.com kwam ik er niet uit want de problemen waren anders als dat ik ze had. Maar de oplossing van dosbox werkt als een trein " cpu 0 %" da's de bedoeling. Bedankt allemaal voor het meedenken. _/-\o_
Pagina: 1