Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Mijn pc wil sinds enige tijd niet meer opstarten. Als ik op de aanknop druk gebeurd er helemaal niks. Ik heb geprobeerd om de aan knop en de resetknop te verwisselen maar dat maakte geen verschil, hieruit haal ik dus dat het niet aan de knop zelf ligt.
Als ik mijn ipod aansluit op de USB laadt deze nog wel gewoon op. Er is dus nog spanning aanwezig op het moederbord en voeding.
Ik heb ook al vele dingen geprobeerd met stekker eruit voor half uur, zelfs langer. Batterij voor een half uur het moederbord.
Ik heb ook een nieuw moederbord gekocht, maar ook deze mocht niet helpen. Er was geen verschil met daarvoor.

Zelf denk ik dat het dan toch aan de voeding ligt, maar zoals eerder al gezegt geeft deze nog wel enige spanning af waardoor mijn ipod kan opladen.

Als iemand ideeen heeft om dit op te lossen of weet waar het aan ligt zou fantastisch zijn.

Verwijderd

Er zijn testers om te kijken of je power supply nog leeft; vind eigenlijk dat elke tweaker er een moet hebben ;)

Maar; even concreet, gaat je pc écht helemaal niet aan? (Geen kick; niks?) Of gaan er nog wel korte tijd lampjes branden? Oh, in geval van geen tester; je kan natuurlijk altijd nog even je mobo aan een andere power supply hangen. (Zal toch vast nog wel ergens een pc in huis staan?)

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Money for nothin' and your chicks for free

Verwijderd

Topicstarter
Geen tester hier :( ben dan ook geen echte tweaker. Met tester bedoel jij multimeter?
Maar er gebeurd idd gewoon helemaal niks.
Zal eens kijken of ik andere voeding kan vinden ofzo, of ergens een mulitmeter.

• Seanlindeman
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 30-08-2023
probeer eens je psu helemaal los te koppelen, en sluit alleen een fan eropaan. en testen maar.
hoe je je psu aankrijgt zonder mobo, vind je hier
http://aphnetworks.com/lo...board_the_paperclip_trick

Verwijderd

Tsja, het beste is toch proberen met een andere psu. Testen kan idd ook wel met een multimeter hoor :P

Nou, als er niks gebeurt is het echt vreemd dat je ipod oplaad via usb. Ben je niet ergens een stekkertje vergeten? Betwijfel ik hoor..

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
heb geprobeerd om de fans aan te krijgen met dat paperclip trucje, werkte helaas ook niet, maar zag net wel dat ik de andere uiteinde niet in een zwarte dirct ernaast heb gedrukt maar met 1 ertussen, terwijl in deze tekst staat de groene en dan 1 ernaast. Dit had ik ergens anders gelezen. Zal dat andere later nog 1 keer proberen maar heb daar weinig hoop op.
Verder zag de voeding er van binnen goed uit, nergens iets verbrands ofzo.

Stekkertje vergeten kan niet omdat ik niks heb veranderd en hij er ineens mee ophield.

Maar zal nog 1 keer iets proberen met de paperclip en anders maar nieuwe voeding halen.
Pagina: 1