Verwijderd

Topicstarter
Ik heb recent de beamer Epson EMP-TW700 gekocht en wil deze via HDMI koppelen aan MacMini voor internet en films en alles koppelen aan een Onkyo TX-SR607. Even kijken of het in de praktijk makkelijk werkt maar in principe wil ik de tv compleet vervangen voor de beamer. Ik kijk zelden TV maar wel vaak films. Daarom dus alleen via de Beamer. Kan iemand mij adviseren hoe ik alles het beste aan kan sluiten? En is het via de Onkyo dan ook mogelijk om analoog (kabel) binnen te laten komen en via HDMI op beamer tv te kijken? Bedankt voor de hulp alvast!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-11 12:26
Ik zou in ieder geval zo veel mogelijk via de Onkyo SR607 laten lopen. Dus MacMini eerst naar Onkyo en vanuit daar naar scherm/beamer. De audio wordt dan ahgi afgesplitst in de Onkyo en het beeld gaat door naar beamer.

Verder heeft de Onlyo geen analoge tv tuner dus anloge tv op je beamer gaat niet lukken. Hiervoor zul je toch echt eerst nog een analoge tuner in je setup moeten opnemen. Je zou kunnen denken aan een 2e hands videorecorder oid.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt Kaajee. Maar als ik er een videorecorder tussen zet: kan de Onkyo dit dan wel via de HDMI doorsturen naar de beamer? Je hebt met een leek te maken dus fijn dat je helpt!

• GreatDictator
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:06
Je kunt ook een TVkaart in je Mac zetten (als die er zijn voor Mac) en daarlangs TV kijken via je beamer. Dat ga ik denk ik doen.

Und weil der Mensch ein Mensch ist | Drum hat er Stiefel im Gesicht nicht gern | Er will unter sich keinen Sklaven seh'n | und über sich keinen Herr'n

Verwijderd

Topicstarter
Je bedoeld Elgato TV denk ik? Heb ik ook bekeken en gebruikerservaringen op Google gezocht maar ik twijfel daar nog beetje over. Gaat dit snel bijvoorbeeld? Aanschafsprijs ligt ook hoog trouwens! Ik kijk eigenlijk zelden tv maar als ik even wil zappen moet dit wel kunnen zonder dat je hier weer allerlei progs voor moet opstarten!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-11 12:26
Verwijderd schreef op maandag 09 november 2009 @ 14:35:
Bedankt Kaajee. Maar als ik er een videorecorder tussen zet: kan de Onkyo dit dan wel via de HDMI doorsturen naar de beamer? Je hebt met een leek te maken dus fijn dat je helpt!
Ja, dat moet de Onkyo kunnen:
HDMI Video Upscaling to 1080i from Component Video and Composite Video Inputs
&
With HDMI 1.3a inputs for up to six components, it’s ready to handle all your high-definition video and audio needs. Whether it’s a Blu-ray Disc player, a cable or satellite box, or a gaming console, your video signals will be traveling first class. Lower-resolution analog video signals, meanwhile, can be upscaled to 1080i and fine-tuned by Faroudja DCDi Edge

[ Voor 3% gewijzigd door kaajee op 09-11-2009 21:56 ]

Pagina: 1