Problemen met super dagdeal van vergelijk.nl

Pagina: 1
Acties:

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:40
Het verhaal:

Ik heb een tijd geleden (woensdag 30-09-09 om precies te zijn) een set jamo boxen (A402HCS5) besteld bij super dagdeal voor de mooie prijs van 200 euro. Even later keurig bevestiging binnen gekregen en nergens slechte reviews van de site gevonden dus meteen via ideal betaald.

So far so good, maar na een tijdje niets gehoord te hebben zelf maar eens achter de bestelling aan gegaan (10-10-'09), reactie set heb je dinsdag of woensdag binnen, dus ik was tevreden.

Na die woensdag geprobeerd te bellen maar ik kwam niet door de wachtrij heen en op mijn mailtjes/contactpogingen werd meerdere keren niet gereageerd, dus een mailtje gestuurd met de melding dat ik thuiswinkelplatform erbij had gehaald in de hoop dat er dan iets gedaan zou worden met mijn mailtjes (21-10-'09).
Nadat thuiswinkelplatform contact op had genomen met de mensen van superdagdeal/vergelijk.nl werd ik dezelfde dag nog gebeld en alles zou goedkomen, thans volgens de mensen van super dagdeal.

Vervolgens een mailtje dat de boxen op 23-10-09 bij me geleverd zouden worden, maar er was geen track en trace nummer, geen statusverandering op de site etc. Uiteraard werden de boxen dus ook niet geleverd op de 23e en heb ik weer een keurig mailtje gestuurd over de gang van zaken.

Vervolgens weer contact met het thuiswinkelplatform gehad over de afhandeling en de boxen zouden weer verzonden zijn op 26-10-09, dit was natuurlijk ook niet het geval maar wat mailtjes en veel gezeik verder had ik op 03-11-09 toch echt boxen binnen, zelfs een 5.1 set.

Het was alleen de jamo a102hcs5 ipv de a402hcs5, maar ik was helaas zo blij dat het eindelijk goed leek te zijn dat ik uberhaupt het hele pakket amper heb gezien en dat ik dus de postbode niet het pakket heb laten houden ;( .

Nu heb ik inmiddels weer een lading mailtjes verstuurd en gebeld en ze zouden de set vrijdagochtend om komen ruilen (a402 afleveren en de a102 meenemen) en ik zou donderdag (05-11-09) nog een mailtje krijgen over hoe laat en hoe en wat.
Dat mailtje kwam niet en ik heb ze zelf vrijdagochtend maar proberen te bereiken via de telefoon en kreeg daar doodleuk te horen dat het maandag werd en daar werd me plechtig beloofd dat de set maandagochtend zou worden omgeruild.
Nu is het inmiddels maandagochtend geweest en nu staan er nog steeds een stel jamo a102hcs5 speakers te wachten op de postbode.

Zelf weer contact opgezocht en de speakers waren vertraagd vanuit jamo, het magazijn zou me hierover hebben moeten bellen volgens de klantenservice, maar dat is niet gebeurd. Mij is toegezegd dat de speakers dinsdag (10-11-09) worden geleverd.
Dinsdag op tijd bericht gekregen van super dagdeal dat met jamo het e.e.a. was misgelopen, resultaat mijn speakers zouden woensdag pas komen.
Woensdag (11-11-09) telefoon gehad dat de fout bij jamo lag en dat ik daarom een jbl set zou krijgen, die veel duurder en beter zou zijn en die dus ingeruild zou worden voor de jamo a102 die nog steeds hier stond, waar ik dus mee akkoord ging.

Vervolgens komt er een koerier aan de deur met een jbl scs200.5 set, gezien mijn tot dusverre niet geheel vlekkeloos verlopen afhandeling maar even die set opgezocht op kieskeurig voordat ik wilde tekenen voor ontvangst.
resultaat, een jbl scs200.5 kost 145 euro incl. verzending, de set die ik heb besteld kost normaal 430 incl. verzending, van een gelijkwaardig/vergelijkbaar product kan hier dus totaal geen sprake zijn. Dat er een niet vergelijkbare set aan de deur komt is tot daar en toe, maar dat ik wordt behandeld als een idioot ben ik minder over te spreken. Dus ik heb beide sets met de koerier meegegeven.

Weer contact gehad met super dagdeal, mij is toegezegd dat ik de jamo a402 ga krijgen, echter zit hier een week levertijd op omdat deze niet op voorraad zou zijn. Kan gebeuren op zich, maar ik heb toch al echt anderhalve maand geleden de bestelling gedaan, waarom is die set dan niet gewoon meteen besteld? :X

Contact gehad met mensen van vergelijk.nl die de handelswijze van super dagdeal niet apprecieerde en ze hebben me aangeboden om me het gehele aankoopbedrag te vergoeden en de speakers cadeau te doen omdat alles nogal vervelend verlopen is _/-\o_ .

Inmiddels zijn we weer een week verder (19-11-09), nog niets gehoord van de jamo a402hcs5 die gezien de opgegeven 7 dagen toch wel ongeveer voor de deur zou moeten staan, dus maar weer eens een mailtje gestuurd naar de mensen van super dagdeal.

't is weer de 25-11-'09, de speakers zouden weer vertraagd zijn vanuit jamo, maar mailtjes gestuurd en vandag of morgen moet de set bij superdagdeal aankomen en dan wordt er een afspraak gemaakt met mij...waar heb ik dat eerder gehoord :X

't is inmiddels 4-12-'09, het geld is inmiddels terug op mijn rekening gearriveerd :) en de goede set speakers zou nu toch echt bij super dagdeal gearriveerd zijn, ze zouden ook al geleverd kunnen zijn maar er is iets misgelopen met mijn reply over een leverdatum, nieuwe leverdatum wordt nu 8-12-'09.. inmiddels bijna 2,5 maand na het plaatsen van de bestelling...

Woensdag 9-12-'09, de speakers zijn eindelijk binnen :9~, heb ipv de a402 hcs5 de a405hcs5 met jamo dmr-70 gekregen, iets beter dus. Geheel is dus uiteindelijk keurig afgehandeld maar het heeft wel echt gruwelijk lang gekost en het een en ander aan frustraties...

Huidige status:

de speakers zijn er...eindelijk :D

[ Voor 60% gewijzigd door Bastard op 09-12-2009 23:28 ]

• Bastard
oh ja, heb ook nog via via wat rondgevraagd of meer mensen met gezeik zaten en dit was het resultaat bij anderen:

Ik heb ook de speakers besteld via superdagdeal en heb hier tot gisteren op moeten wachten. Ik heb de afgelopen twee weken bijna dagelijks contact gehad met hun en ze kwamen elke keer met een ander excuus.

Alles wat fout kon gaan is fout gegaan, kort overzicht hiervan:

- Levering was vertraagd
- Ik bleek later niet bij de eerste deellevering te zitten (die al vertraagd was)
-Pakket verzonden maar geen track & trace, waarin zij zeggen dat pakket is kwijt geraakt bij TNT
-Vervolgens zou er nieuw pakket opgestuurd worden, en voordat ik een track en trace had was ik weer 3 dagen verder, ipv van dezelfde dag, hetgeen belooft was
-Eindelijk track & trace, geeft TNT na een paar dagen aan dat het pakket niet is aangetroffen
-Er achteraan, geven ze aan dat TNT de boel weer loopt te verklooien...wat er ook van waar mag zijn
-vervolgens toch iets binnen gekregen, zijn het totaal de verkeerde speakers, had ik ineens zuilen staan van kersenhout, á 1,5m hoog
-weer er achteraan, geven ze aan dat ze gelijk de volgende dag een koerier zouden sturen en een half uur van te voren bellen
-volgende geen koerier, blijkt dat er een fout was gemaakt in het magazijn en zou het een dag later verstuurd worden.........en jawel daar waren ze!
- Unbelievable, ik heb in het begin van deze week inplaats van de kersenhouten 606 serie (zonder subwoofer), de cheepass a102 gekregen. Mijn vriendin was alleen thuis dus die wist niet dat dit de verkeerde waren. Na weer veel gezeur gisteren opnieuw een pakket opgestuurd gekregen.

Wat denk je, gisteren de a405hcs12 in ontvangst genomen

Kortom heel veel bloed zweet en tranen en ik ga dan ook NOOIT meer bij superdagedeal bestellen. Wat een prutsers!

en een andere:

Heb laatst deze speakerset los besteld bij dagdeal voor 200 eu. Leek een koopje maar ze werden niet geleverd. Na wat mailruzie moet ik nu nog mn geld terugkrijgen. Jammer dat ik al een versterker heb, zit op een setje boxen te wachten...

Maar op de een of andere manier accepteert tweakers dit bedrijf niet in de shopsurvey (al is mijn 2e aanvraag volgens mij nog in behandeling) terwijl ibood er toch echt wel in staat.

[ Voor 26% gewijzigd door Bastard op 09-11-2009 12:47 ]

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Blijven proberen, aangetekende brief eventueel.
Mogelijk geld terug vragen, dat ze die boxen maar houden?

• lredev
  • Laatst online: 22-11-2025
Automatisch eigenaar etc wordt je niet, want je hebt dit product nooit gekocht, noch besteld. Uiteindelijk heb je maar gewoon te leiden onder hun trage afhandeling, het is de moeite niet om er een rechter en jezelf mee te gaan lastig vallen.. Als ze echt niet leveren omruilen moet je echter wel al wat stappen hebben ondernomen, dus leg een duidelijk dossier aan. Dat maakt alles vele makelijker.

Ik zou niet teveel mail ruzie doen, maar gewoon netjes brieven schrijven. Mailen is mooi als iedereen zich netjes gedraagt.

Maak een duidelijke brief, soms alles helder en overzichtelijk op, met data en specifieke omschrijvingen. Stel ze in de brief duidelijk nogmaals in gebreke (refereren aan de eerste ingebrekestelling per mail / telefoon) Stel een termijn welke redelijk geacht mag worden, bijvoorbeeld 2 weken, en eis afhandeling voor die datum Geef hierbij redelijke opties zoals:

- Juiste product geleverd
- Geld terug
- Vervangend product geleverd van gelijke kwaliteit en specificatie of beter.

Vraag verder om een bevestiging van ontvangst van de brief en een toezegging etc.

Print de mailconversatie uit, voeg deze toe en verstuur de boel aangetekend, en eventueel per kopie ook per mail.

[ Voor 19% gewijzigd door lredev op 09-11-2009 12:54 ]

Verwijderd

Volgende keer even je bericht editten ipv een nieuwe posten he ;)

Daar gebruik je de volgende knop voor: Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/edit.gif

Edit (zie je wel, het kan wel ;) ): is het geen mogelijkheid dat je toestemming van ze krijgt om de set zelf terug te sturen en dat zij jouw de kosten terug betalen? Je kunt toch moeilijk altijd thuisblijven voor iemand die niet komt opdraven!

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2009 12:55 ]

• Bastard
thx, ben wel keurig geweest met mailen maar heb wel de dingen gewoon bij naam genoemd. probleem is alleen dat de tegenpartij zich nog geen enkele keer aan de belofte's gehouden heeft.

edit: krijg net een mailtje dat morgen de boxen binnen moeten komen en dat ik van te voren op de hoogte gesteld word of ze dan wel in het aflever/ophaaltraject zitten, ik ben benieuwd.

Zelf terugsturen zou inderdaad ook kunnen, maar de goede set afgeven en de verkeerde ophalen zou eigenlijk het beste voor iedereen zijn denk ik.

Verder heb ik niet ge-edit omdat mijn startpost dan wel zo groot zou worden dat niemand nog zin zou hebben om 'm te lezen vrees ik ;)

[ Voor 46% gewijzigd door Bastard op 09-11-2009 13:21 ]

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:58
Dat is een strategie zeg. Gewoon cheapass afleveren, de helft reageert niet.. En je hebt een volle portomonnee.

Je moet meteen via dat winkelkeurmerk/platform afdwingen dat hun alle klanten mailen dat ze het verkeerde hebben geleverd. Dit is te schandalig voor woorden.

Verwijderd

offtopic:
Hier kun je onder het kopje privacy direct messages aanzetten. Gebruikers kunnen je dan direct berichten sturen zonder het hele forum vol te spammen. Even een vinkje plaatsen en ik kan je een berichtje sturen. De berichten die ik je nu kan sturen komen wat dwingender over >:) Als je je DM even aanzet, dan leg ik je even eea uit.

• Bastard
update:

De jamo dmr-70 die bij de speakerset was geleverd heb ik verkocht, maar hij was bij zijn nieuwe eigenaar stuk gegaan, dus door de nieuwe eigenaar teruggestuurd naar super dagdeal, blijken die ****** failliet te zijn gegaan e de jamo dmr-70 is dus niet gerepareerd en nooit teruggekeerd naar zijn rechtmatige eigenaar.

Wel apart dat de website nog online is, terwijl de boel toch echt failliet schijnt te zijn :X .
Onvoorstelbaar dat zo'n site het meer dan een jaar lang kan uithouden.

[ Voor 11% gewijzigd door Bastard op 12-01-2011 14:31 ]

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 24-01 12:33
Vind het wel apart. de website van superdagdeal werkt gewoon, en de timer telt ook normaal af. Ze hebben nu een tablet in in aanbieding. Volgens mij willen zij gewoon onder hun verplichten uit komen.

Verwijderd

Zeker weten dat ze failliet zijn? Ik kom ze niet tegen op http://insolventies.rechtspraak.nl/default.aspx

• Bastard
tjah, ik had de huidige eigenaar er ook al van op de hoogte gesteld dat de website nog online was en dat ze tijdens de levering ook met allerlei smoesjes aan zijn gekomen om onder hun verantwoordelijkheden uit te komen. Maar het is verder ook niet mijn verantwoordelijkheid meer (hoe lullig ik 't ook voor 'm vind), dus ik ga er zelf ook niet meer achteraan.

Verwijderd

Ik snap niet zo goed hoe je erbij komt dat ze failliet zijn. Heb je daar een bron van?

/me is oprecht geinteresseerd..

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Misschien dat hier wat verwarring vandaan komt:
Superdagdeal is van Vergelijk.nl en staat los van Onetimedeal. Megamatser.nl is een affiliatesite en verzamelsite...Beide sites zijn dus niet van Onetimedeal!
(Blijkbaar werden er in dat artikel verkeerde sites genoemd. :X)

[ Voor 9% gewijzigd door pven op 14-01-2011 09:38 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:38

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Kwalijk :X

Illustreert wel waarom wij hier in SF terughoudend zijn met dergelijk opmerkingen en verwachten dat gebruikers zulk soort mededelingen fatsoenlijk onderbouwt.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Bastard
nou, mijn onderbouwing is er dus niet. De huidige eigenaar heeft de defecte Jamo DMR-70 opgestuurd naar super dagdeal, maar die is dus nooit meer teruggekeerd omdat ze failliet zouden zijn. Of ze dat als smoesje hebben gebruikt omdat ze geen zin hebben om garantie te geven of dat ze gewoon echt failliet zijn laat ik in het midden, ik heb in het verleden al genoeg gezeik gehad met die tent en ik ben blij dat ik er niets meer mee te maken heb en wens dat graag zo te houden. Maar goed, welke van de 2 het ook moge zijn, het lijkt me sowieso weer een goede reden om er niets te kopen.
Pagina: 1