Transcend JetFlash v3 usb stick werkt niet onder OSX

Pagina: 1
Acties:

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-02 02:31

alienfruit

the alien you never expected

Topicstarter
Dit weekend heb ik een Transcend JetFlash v3 8GB usb stick gekocht in de winkel en ik wilde graag melden dat deze stick niet functioneert onder MacOSX Snow Leopard. Ik krijg een foutmelding dat deze schijf niet te initialiseren valt hij is verder wel zichtbaar in Disk Utility. Alleen als je de stick daar probeert te formatteren dan krijg je een vreemde POSIX geheugen gerelateerde foutmelding:
Unmounting disk
2009-11-08 10:44:06 +0100: Partition failed for disk Generic USB Flash Disk Media POSIX reports: The operation couldn’t be completed. Cannot allocate memory

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

Over welke gaat het juist? De v3 vind ik namelijk niet direct terug op de website, de v33 daarentegen wel.
Quote uit de productomschrijving van de v33:
The JetFlash V33 supports Windows® Me / 2000 / XP / Vista, Mac OS® 9.0 / OS X and Linux® Kernel 2.4.2 or later
edit
Of is het de v30? Daar staat niet uitdrukkelijk op de website dat die op OS X werkt, maar in de handleiding (PDF) staat dan weer wel dat dit ondersteund wordt

[ Voor 31% gewijzigd door Darkstar op 09-11-2009 12:00 ]

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

• alienfruit

alienfruit

Topicstarter
Ja, sorry het is de volgende stick:
S8GJFV30 Transcend® JetFlash™V30 USB 2.0 Compliant Flash Drive 8GB Black & Purple

Ik heb inmiddels maar een Kingston DataTraveller bestelt. Verder stond er op de verpakking dat het zou moeten werken met de Mac OS 9 of later. Ik denk dat ik maar terug ga naar de winkel ik zou er twee jaar garantie op hebben. Misschien maar ruilen met de ScanDisk die in de aanbieding is momenteel.

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Hij doet het wel onder andere OS?

• Giant87
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-02 11:17
Er staat wel het één en ander over dat probleem op google..

• Marijn100
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-02 20:09
Als deze wel onder windows werkt (let op ALS) zou het dan niet kunnen dat hij geformatteerd is als NTFS en ik geloof dat mac dat niet zo leuk vind.

• A.Kebab
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Ntfs3g is een goede ntfs driver voor mac's

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-02 11:41
Ik heb een Transcend JF V30 4GB en deze werkt gewoon onder OSX.

Is de stick niet gewoon kapot? Misschien kun je het ding onder een ander besturingssysteem testen.

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

@Marijn100: Snow Leopard (en Leopard ook volgens mij) kunnen NTFS out-of-the-box lezen. Schrijven is een ander verhaal en daar heb je inderdaad zaken zoals bv. ntfs3g voor nodig.

Volgens mij is die stick ook gewoon DOA.

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

• alienfruit

alienfruit

Topicstarter
Ja, ik heb hem inmiddels omgeruild voor een ScanDisk en die werkte wel prima! Phew... Verder werkte de stick prima onder Windows 7 / Vista. Erg vreemd zelfs onder VMWare Fusion...

[ Voor 35% gewijzigd door alienfruit op 09-11-2009 22:48 ]

Pagina: 1