Ervaringen Notebook HP DV7-3080ED

Pagina: 1
Acties:
  • 631 views

• RobbieN
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 00:00
Hoi iedereen,

Heeft iemand al ervaring met de HP DV7 3080 ED ??
Op papier lijkt het een strakke notebook. Maar aangezien de praktijk soms anders is, hier een paar vragen:

- Heeft iemand ervaring met het speaker systeem van de DV7 ? Dat viel namelijk erg tegen van mijn huisige labtop.

- Ik vind het wel jammer dat er geen Blu-Ray op zit, zijn er soortgelijke labtops op de markt die wel Blu-Ray hebben. De alternatieven die ik heb gezien zijn of A: 300 euro duurder of B: hebben niet zo’n krachtige processor en videokaart.

- Wat zijn de ervaringen van de Nvidia 230M, kan ik daar nog nadelige verrassingen bij verwachten?

- Wat is de gemiddelde accuduur van de notebook bij normaal gebruik?

Alvast bedankt,

Robbie

HP DV7-3080ED
Processor Merk Intel
Processor Familie Core i7
Processor type 720QM
Snelheid 1.60 GHz
Cache 6144 KB
Geheugen 4096 MB
Max. Geheugen 8192 MB
Aantal geheugenbanken 2
Geheugenbanken in gebruik 2
Harddisk grootte 500 GB
Scherm grootte 17.3 inch
Mat scherm Nee
Resolutie 1600x900 px
Grafische kaart NVIDIA GeForce Go
Type grafische kaart GT230M
Geheugen videokaart 1024 MB
Diskdrive Nee
Cardreader SD,MMC,MS(pro),xD
Geluidskaart Ja
Speakers Ja
Microfoonaansluiting Ja
Koptelefoonaansluiting Ja
Firewire (IEEE1394) Ja
USB 2.0 Ja
Aantal Express-Card sloten 1
VGA Connector (D-Sub) Ja
VGA Connector (DVI) Nee
HDMI Ja
DisplayPort Nee
TV out Nee
TV tuner Nee
Netwerkaansluiting (RJ45) Ja
Gigabit LAN Ja
Wireless Lan type 802.11b/g/n
3G Breedband Nee
Seriële aansluiting Nee
eSATA aansluiting Ja
Modem aansluiting (RJ11) Ja
Infrarood poort (IRDA) Ja
Fingerprint reader Nee
Dockingstation mogelijk Nee
Bluetooth Ja
Webcam Ja
Optische Drive DVD±RW DL
Besturingssysteem Windows 7 Home Premium
64-bits Besturingssysteem Ja
Batterij Li-Ion 8 Cells
Gewicht 3.5 Kg
Breedte 413 mm
Diepte 277 mm

• Cleyman
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 28-04-2021
Ik heb ondertussen al een jaar en 3 maand de HP-DV5 in gebruik.
Dit is eigelijk dezelvde laptop maar gewoon wat kleiner van formaat.

Mijn ervaring van de speakers is zeer goed. Ik vind hem pakken beter klinken dan mijn acer aspire 5280.
Ik denk dat in de dv7 reeks nog een subwoofertje bij zit en wat dus nog betere klank zou geven.

De batterij werkte bij mij toen 2u55max. Nu iets van een 2u25 a30.
Nu geef ik enkel de tijden voor een idee te geven van slijtage.
Aangezien de dv7 een 8cell batterij heeft zullen de tijden dus anders liggen.

Ook nog bij vermelden dat ik de laptop dagelijks mee neem naar school,waar ook de batterij redelijk wat gebruikt wordt. Natuurlijk is het wel ten sterkste aangeraden de batterij te onderhouden.

En wat de grafische kaart betreft. Ik denk dat de nvidia GT230M gelijkaardig of de opvolger zal zijn van de nvidia GT9600.. Ik denk dat het probleem met het soldeer wel weg zal zijn, lijkt mij logisch dat ze dit extra goed herbeken hebben bij nvidia na zoveel problemen...

• RobbieN
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 00:00
Bedankt voor je reactie!
Ik begrijp dat je heel blij bent met je DV5, ik hoop dat de DV7 op zijn minst net zo goed is.

Ik weet alleen niet of de vergelijking tussen een DV5 en DV7 opgaat. Misschien wel, maar daar heb ik gewoon te weinig ervaring in.

Heeft iemand anders ervaring met de nieuwe DV7 ?

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Helaas zijn dergelijke topics in losse vorm niet toegestaan, lees hiervoor CSL Beleid en Wat is er, in 2009, anders in CSL? eens door.

Echter is er wel ruimte voor advies omtrent de aankoop van systemen en laptops. Hiervoor hebben we echter centrale topics aangemaakt om zo te voorkomen dat het Complete Systemen & Laptops (CSL) forumdeel dicht groeit met "boodschappenlijstjes". Ik adviseer je om vooral *LET OP* - Wat moet ik kopen? eens door te nemen.

Je kan advies vragen in een van de topics genoemd in *LET OP* - Wat moet ik kopen?. Probeer echter eerst wel wat laptops uit te zoeken met behulp van reviews en benchmarks. Een goede start daarvoor is het doorlopen van CSL Notebook Buy Guide. Ook de NBBG ([NBBG] Notebook Best Buy Guide topicoverzicht) geeft een idee in welke richting je moet kijken qua notebooks.

Ik wens je veel succes met het zoeken van een goede laptop. Dit topic sluit ik echter, maar zoals hierboven aangegeven ben je vrij om advies te vragen in de daarvoor bestemde topics.

Dit topic is gesloten.