Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[bug] afsluitende RML en 't niet parsen van smilies?

Pagina: 1
Acties:
  • 209 views

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Het lijkt erop dat [ wordt gezien als onderdeel van te parsen / vervangen content (logisch :+), maar is dat een bug met betrekking tot het invoegen van smilies?

Test-cases:
Dan hoef je toch alleen een variabele met een andere vervangen :+

[simple-modus]Dan hoef je toch alleen een variabele met een andere vervangen :+[/]

[simple-modus]Dan hoef je toch alleen een variabele met een andere vervangen :+[/simple-modus]

[simple-modus]Dan hoef je toch alleen een variabele met een andere vervangen :+[

een spatie toevoegen lost het probleem
[simple-modus]Dan hoef je toch alleen een variabele met een andere vervangen :+ [

Vraag me even af of dit een bug is die met very low priority wordt gefixed of een won't fix wordt :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Op het moment dat hij de tag niet kent, is de bracket niets dan een karakter. Dit werkt toch ook niet:

:)p
:).
:)!
:)?
:).nl

Oh, toch wel. :+ Misschien uitroepteken en [ ook toevoegen aan de lijst met uitzonderingen? :P

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Probleem met de [ specifiek is dat je die niet kan toevoegen aan een lijst met uitzonderingen, omdat die juist gebruikt wordt ter herkenning (maar dat roep ik ook maar omdat ik eigenlijk niet weet hoe onze parser ermee omgaat)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ik weet niet wat er eerst geparsed wordt, smileys of tags, waarschijnlijk maakt dat wel uit. Als de tags eerst geparsed worden, wat me logisch lijkt, worden de wel herkende tags natuurlijk niet meer als smiley-onderdeel gerekend, dus kun je de '[' die er nog staan ook negeren.

Totdat een [ onderdeel wordt van een smiley natuurlijk :P

[ Voor 9% gewijzigd door CodeCaster op 09-11-2009 11:55 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:58

crisp

Devver

Pixelated

Het ligt inderdaad aan het teken dat volgt na de smilie-code:
code:
1
(?=[\s.,<)?]|$)
(voor de regexp-goeroes onder ons :P)

Intentionally left blank

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

CodeCaster schreef op maandag 09 november 2009 @ 11:54:
Ik weet niet wat er eerst geparsed wordt, smileys of tags, waarschijnlijk maakt dat wel uit. Als de tags eerst geparsed worden, wat me logisch lijkt, worden de wel herkende tags natuurlijk niet meer als smiley-onderdeel gerekend, dus kun je de '[' die er nog staan ook negeren.
Het is een stack-based parser die eerst de content omzet naar tag-tokens, daar een tree van bouwt en vervolgens de boel rendered naar HTML.
Totdat een [ onderdeel wordt van een smiley natuurlijk :P
Het wordt pas een probleem als je een bestaande tag ook als smilie-code zou willen gebruiken.

Intentionally left blank

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

ook maar eens fixed :)

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.