Problemen met PS3/Linksys WRT54G/Freecom NAS

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrises
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-08-2024
Ik heb onder andere voor het streamen van hd-video-materiaal een PS3 aangeschaft. Deze heb ik aangesloten op een Linksys Router WRT54G en hierop is ook aangesloten een NAS van Freecom (FSG ND Pro). Op deze NAS draait Twonky media server. Daarnaast is er nog een Argosy ethernet-harddisk aangesloten + een XP-laptop (alles bekabeld behalve de XP-laptop)

Op de Freecom-NAS staan al mijn documenten waaronder dus HD-video, muziek en foto's welke ik via de PS3 wil streamen naar mijn tv. Op zich gaat dit best aardig. PS3 ziet alles netjes wat ik via Twonky beschikbaar heb gesteld. Foto's kijken levert ook geen problemen op. Alleen bij het weergeven van video (M2TS-bestanden) en het afspelen van muziek gaat het mis. Op zich worden de video-bestanden wel goed weergegeven maar op een gegeven moment stop het beeld (pauze). Ik kan dan wel weer terug om een volgend film-bestand te laten zien maar ook hier stopt het beeld naar verloop van tijd terwijl het filmje echt nog niet voorbij is. Bij muziek-files (mp3) gaat het anders. De muziek wordt wel afgespeeld maar af en toe (best vaak) stopt de muziek en gaat later weer gewoon verder. Het vreemde is dat wanneer ik muziek stream vanaf mijn XP-laptop met Windows media player via de PS3 naar de tv dit wel goed gaat. Geen haperingen dus.

Ik krijg trouwens op mijn PS3 wel af en toe DLNA-protocolfouten. Ik vermoed dat het hier wel mee te maken heeft maar ben hier nog niet zo in thuis. Ik zit er nu aan te denken om een nieuwe Gigabit router aan te schaffen aangezien de Linksys al behoorlijk oud is. Ik blijft het echter vreemd vinden dat muziek vanaf de Windows Media Player pc wel gewoon goed wordt weergegeven terwijl deze pc ook aangesloten is op de Linksys.

Ik hoop dat iemand een idee heeft. Qua nieuwe router is mijn aandacht op dit moment vooral voor de Netgear WNDR3700.
Alvast bedankt.

Chrises

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Ik heb zelf heel wat problemen gehad met een Linksys router en een xbox360. Ze konden elkaar nog niet eens zien.

Linksys uit de configuratie verwijderd en nu werkt alles perfect. Als ik het goed heb begrepen zijn er wat issues met Linksys en upnp ondersteuning. Dus op zich zou de Linksys er wel iets mee te maken kunnen hebben :)

Ik dacht de hele tijd dat lokaal in het netwerk alles moest werken.. maar bleek achteraf dus niet zo te zijn.

[ Voor 32% gewijzigd door Lethalis op 09-11-2009 14:17 ]

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrises
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-08-2024
Het grappige is dat ik hier 2 dezelfde routers heb. De ene is een versie 1.2 (of zoiets) en de andere een versie 7. Deze nieuwere gebruikte ik in eerste instantie als router maar hiermee had ik nog veel meer gedonder. Ik kon met de PS3 online komen maar binnen no-time lag ik er ook alweer uit. De firmware updaten hielp ook niets. Uiteindelijk heb ik de de oudere Linksys-router er tussengezet en toen ging het al een stuk beter. Maar wat dus overblijft zijn de problemen zoals ik die nu heb.

Maar ik blijf het vreemd vinden dat ik geen problemen ervaar met streamen vanaf mijn Windows media machine. Heb je hier misschien een gedachte over?

Chrises

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vergelijkbaar probleem met de NDP van Freecom. Echter, alleen bij het afspelen van MP3's. Na ca. 1 minuut 'hangen' ze een aantal seconden en vervolgens gaan ze weer (even) verder. Ik had de beta van de 4.4.8 firmware geinstalleerd, die heb ik er nu afgehaald en hun laatste stabiele (=4.4.5 firmware) versie erop gezet. Dat ging ietwat beter, maar toch nog steeds problemen.

Zoals je ook aangeeft geeft het streamen vanaf mijn PC naar de PS3 met PMS geen problemen en het streamen vanaf de NDP naar de PC ook niet. Het is dus echt een probleem tussen de NDP en de PS3, maar ik snap echt niet waar dit aan kan liggen.