Beste tweakers,
Tijdens het uitvoeren van een (school)opdracht kwam ik verschillende keren het probleem tegen met verschillende font-sizes. Dus de grootte van de lettertypes werden anders weergeven in andere browsers. Nu ben ik tot de volgende website gekomen *klik.
HTML code van de site:
Nu had ik vaak het probleem bij bijvoorbeeld de volgende opbouw. Het probleem was dat in de CSS het attribuut P een bepaalde size had en A ook. Nu kwam het weleens voor dat P netjes 14px was alleen A dus veel kleiner. Terwijl ook 14px bij A stond...
Is het zo dat in de CSS de grootte van P bekeken wordt en A daarop geschaald wordt? Hoe werkt dit precies met het "gedrag" van de browser?
Kan iemand een link geven wanneer die het wel gevonden heeft op Google, want mij is het niet gelukt...
Alvast bedankt
Tijdens het uitvoeren van een (school)opdracht kwam ik verschillende keren het probleem tegen met verschillende font-sizes. Dus de grootte van de lettertypes werden anders weergeven in andere browsers. Nu ben ik tot de volgende website gekomen *klik.
HTML code van de site:
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| <p style="font-size: 100%">This font is 100%</p> <!-- 100% --> <br> <p style="font-size: 1em">This test is 1em</p> <!-- size (x)em --> <p style="font-size: 2ex">This font is 2ex</p> <!-- size (x)ex --> <br> <p style="font-size: larger">This font is larger</p> <!-- larger, smaller etc... --> <p style="font-size: 12pt">This font is 12pt</p> <!-- size (x)pt --> <p style="font-size: 20px">This font is 20px</p> <!-- size (x)px --> <p style="font-size: 20">This font is 20</p> <!-- size (x) --> <p style="font-size: 0.15in">This font is 0.15in</p> <!-- size (x)in --> <p style="font-size: 0.4cm">This font is 0.4cm</p> <!-- size (x)cm --> <p style="font-size: 4mm">This font is 4mm</p> <!-- size (x)mm --> <p style="font-size: 1pc">This font is 1pc</p> <!-- size (x)pc --> |
Nu had ik vaak het probleem bij bijvoorbeeld de volgende opbouw. Het probleem was dat in de CSS het attribuut P een bepaalde size had en A ook. Nu kwam het weleens voor dat P netjes 14px was alleen A dus veel kleiner. Terwijl ook 14px bij A stond...
HTML:
1
| <p>Informatie tekst <a href="#">link</a></p> |
Is het zo dat in de CSS de grootte van P bekeken wordt en A daarop geschaald wordt? Hoe werkt dit precies met het "gedrag" van de browser?
Kan iemand een link geven wanneer die het wel gevonden heeft op Google, want mij is het niet gelukt...

Alvast bedankt