• jayfunk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-03-2022
Hallo

Tijdens het opstarten van mijn pc krijg ik soms een blauwe scherm.. en tijdens het spelen van spelletjes maakt niet uit welke spel het is blijft mijn pc bevriezen.. Het is een vrij nieuw pc met de volgende onderdelen:

Intel core 2 duo E8500 @ 3.16
Nvidia Geforce 260 gtx
Asus P5Q-Pro Mobo
850 Watt voeding Van coolermaster
corsair dominator 8500 @ 1066 mhz

Gegevens van de blue screen heb ik uit de logboek gehaald:

- System

- Provider

[ Name] Microsoft-Windows-WER-SystemErrorReporting
[ Guid] {ABCE23E7-DE45-4366-8631-84FA6C525952}
[ EventSourceName] BugCheck

- EventID 1001

[ Qualifiers] 16384

Version 0

Level 2

Task 0

Opcode 0

Keywords 0x80000000000000

- TimeCreated

[ SystemTime] 2009-11-09T04:13:43.000000000Z

EventRecordID 31073

Correlation

- Execution

[ ProcessID] 0
[ ThreadID] 0

Channel System

Computer GEBRUIK-YF21HZ8

Security

- EventData

param1 0x0000007e (0xc0000005, 0x830c42df, 0x80e48810, 0x80e483f0)
param2 C:\Windows\MEMORY.DMP
param3 110909-35802-01

Zouden jullie mij verder kunnen helpen met het oplossen van deze probleem? Alvast bedankt...

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Welk OS?
En wat heb je zelf al gedaan?

• jayfunk
Ik heb op dit moment windows 7 draaien,, daarvoor had ik windows xp en windows vista en ook daar had ik problemen mee. Zelf heb ik Van alles geprobeerd zoals memtest en benchmarks uitgevoerd maar die gaven geen problemen.

Ik heb als laatste oplossing al mijn onderdelen terug gestuurd en nieuwe onderdelen van het zelfde type terug ontvangen. Maar nog steeds is de probleem niet opgelost.

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Waarom vertel je ndat dan niet?

Ook een compleet schone install van je OS gedaan?

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-01 06:54

Wiethoofd

Broadcast TOM

How to troubleshoot a Stop 0x0000007E error in Windows XP mag dan wel voor XP zijn, maar dat betekent niet de stappen om het een en ander op te lossen niet op W7 werkt.

Grote kans dat het een conflicterende driver is of zoals in punt 2 aangegeven wordt kan een BIOS-update een oplossing zijn.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• jayfunk
Bedankt voor je snelle reactie,

Ik heb inderdaad een compleet schone installatie van mijn os gedaan van alle drie Besturingssystemen. Windows xp // windows vista en windows 7.. alle drie 32bit..

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Als je schone installaties gedaan hebt, waar heb je de drivers voor je hardware vandaan gehaald?

Doe eens een BIOS-update, kijk of je 800MHz (PC6400) geheugen hebt liggen of zet in je BIOS je geheugen langzamer en doe eens een error scan van je harde schijf met HD Tune.

• jayfunk
Ik gebruik op dit moment de nieuwste bios versie,, en de stappen op die link heb ik ook al uitgevoerd alleen ik kom er niet uit omdat de fout niet elke keer word weergegeven. Pas na een dag krijg ik bijvoorbeeld weer de fout te zien.

De foutcode: 0x0000007e is niet de enige fout die ik te zien krijg..

Soms krijg ik ook tijdens het opstarten een andere foutcode:

bad_pool_header

Stop 0x00000019

Er is meer mis met deze pc alleen ik kan nu niet weer alle onderdelen ruilen.

• jayfunk
De drivers voor mijn hardware heb ik van de Asus website gehaald. En voor de videokaart van Nvidia website.

Bios heb ik op dit moment de laatste versie.

De geheugen heb ik ook lager gezet.

Mijn hd heb ik voor het posten van dit topic nog helemaal gecontroleerd.

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Er is meer mis met deze pc alleen ik kan nu niet weer alle onderdelen ruilen.
Je kunt wel onderling onderdelen uitwisselen, voeding doormeten, een minder zware grafische kaart even gebruiken etc.

Heb je trouwens ook vastlopers als je opstart vanaf een Linux Live CD of in de veilige modus van je Windows opstart?

• jayfunk
Ik beschik niet over de componenten om de voeding te meten..

Heb ook een ati 4350 videokaart geprobeerd.

Ook met een single ram slot getest.

Het opstarten met een linux live cd heb ik niet geprobeerd. Maar ik kan wel in de veilige modus van windows komen, maar mijn pc start ook gewoon normaal op zonder fouten, het blauwe scherm komt gewoon random voor.

Ik vind het niet erg dat ik af en toe tijdens het opstarten een blauwe scherm krijg maar dat als ik een spel opstart mijn pc gewoon blijft bevriezen. Ik kan namelijk al maanden niet meer genieten van games achter mijn pc :(

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

En wat gebeurt er als je met een Linux cd gaat zitten te stresstesten?

• jayfunk
Ik heb geen ervaring met linux :( Daarom dat ik het ook niet heb geprobeerd.. Ik zou het wel willen uittesten.

Maar zou je mij dan kunnen vertellen hoe ik het moet doen en waar ik linux kan downloaden?

alvast bedankt

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

jayfunk schreef op maandag 09 november 2009 @ 06:40:
Ik heb geen ervaring met linux :( Daarom dat ik het ook niet heb geprobeerd.. Ik zou het wel willen uittesten.

Maar zou je mij dan kunnen vertellen hoe ik het moet doen en waar ik linux kan downloaden?

alvast bedankt
Kom op, een beetje zelf zoeken kan geen kwaad. Er zijn meer dan zat live linux distro's te vinden. Een van de simpelste in gebruik is Ubuntu, maar er zijn er nog talloze anderen. Als je even zoekt vind je zat downloadlinks.

Verder is het handig Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door te nemen, het kan goed zijn dat er wat spul niet compatible is met elkaar bijvoorbeeld.

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12:05

Dark

who tweaked the light?

Probeer het eerst eens met 2 reepjes geheugen in plaats van 4x1gb... soms wil de chipset meer voltage als er 4 reepjes op zitten, terwijl dat met 2 nog niet nodig is...

edit:
het is ook niet zo dat als je 2x een willekeurig kitje pc8500/ddr1066 inprikt, dat dit samen ook altijd met die specs op die snelheid wil lopen, in tegendeel... meestal lukt dat niet, zeker als de reepjes niet exact dezelfde batch/chips/spd hebben.

[ Voor 43% gewijzigd door Dark op 09-11-2009 11:27 ]

• jayfunk
Ik heb zelfs met een single reepje geprobeerd en de reepjes zijn van het zelfde type zelfde merk..

• Dark

Dark

who tweaked the light?

jayfunk schreef op maandag 09 november 2009 @ 15:19:
... de reepjes zijn van het zelfde type zelfde merk..
Zelfs dat biedt helaas geen garantie dat beide kits gelijk zijn, zeker als de 2e kit op een later tijdstip is aangeschafd kan het voorkomen dat er toch een andere chip gebruikt is, of dat de secondaire spd timings anders zijn... als je de 4 repen wel tegelijk hebt aangschafd is deze kans een stuk kleiner.

maar als het zelfs met 1 reepje problemen geeft, dan zal het hem daar wel niet in zitten...

• jayfunk
Ik had eerst 2x 1gb geheugen aangeschaft en ze waren samen netjes in een plastic doosje ingepakt(duokit), nadat te maken kreeg met deze fout heb ik er nog 2 van dezelfde geheugen gekocht omdat ik dacht dat het aan de geheugen lag, maar dat was dus niet zo want ik heb de geheugen getest met memtest en 24 uur lang getest..

• Dark

Dark

who tweaked the light?

Tja, als je met beide kits bsod hebt, terwijl ze wel goed testen in memtest, dan zal het waarschijnlijk niet aan het geheugen liggen maar aan iets anders...

Kan denk ik het beste van nul afaan beginnen om te proberen tot een diagnose te komen... moederbordje los, batterij eruit en cmos jumper 10-15minuutjes op clear stand, vervolgens met minimaal aangesloten hardware gaan testen... memtest en evt. ook ene harddisktest kan je wel zonder OS af, maar daarna heb je een verse OS install nodig.

vervolgens ga je daar in testen...

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Kan ook zijn dat er weinig tot geen koelpasta tussen je koelblok/Fan en processor zit.
Veroorzaakte hier ook BSOD's (zat bijna geen koelpasta meer op, nieuwe koelpasta gebruikt, en voila t liep als n zonnetje)

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:22

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Terw_Dan vroeg je niet voor niets om zelf een beetje op zoek te gaan, en om de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door te nemen.

Wij zijn namelijk niet helderziend en kunnen als jij niet het uitzoekwerk doet ook niet ruiken wat er mis is met je PC. Aangezien we je op deze manier gewoonweg niet kunnen helpen gaat dit topic dicht.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.