• emilionl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-03 19:12
hallo,

ik heb net een 2ehandse club3d HD4870 overclocked edition aangesloten,
een extra 6pins pci-e connector gebruikt om aan voldoende aansluitingen te komen.
alleen zit deze kabel er niet volledig in, krijg hem niet verder gedrukt, het was al een hel om hem erin te krijgen. hij start goed op, doet spellen goed. tijdens 3dmark06 was hij net klaar met die draak in het level, en moest hij naar de volgende.

PROBLEEM:
2 maal viel het beeldscherm uit, als de fan begint te blazen van de 4870.
scherm komt niet meer uit slaapstand, moet een restart geven.

mogelijke oorzaken:
  • kapot beeldscherm
  • krappe voeding van 460Watt coolermaster extremepower.
  • PCI-e connector kabel zit er niet volledig in.
  • de HD4870 is kapot
andere onderdelen
  • AM2+ moederbord
  • amd phenom x4 9850BE op 2.7GHZ
  • geil geheugen 800mhz
  • coolermaster 460 WATT voeding
  • 2 x 250GB samsung F1 in raid 0

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:35

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Je zegt dat de PCI-e connector niet goed zit. Zou het qua vorm wel moeten passen? Dus de 6 pennen van de stekker komen overeen met de gaten van de connector op de kaart?

Toen waren beige computers heel gewoon.

• emilionl
ja dat klopt wel,
hij past er ook in, maar de kabel komt van een geforce 9600GT paste daar vloeiend in, in de 4870 met geweld.
eerst hadden we hem er half in, toen kregen we rood scherm tijdens opstarten, dat hij geen stroom kreeg.

Verwijderd

emilionl schreef op maandag 09 november 2009 @ 00:20:
• krappe voeding van 460Watt coolermaster.
Eerder crap in plaats van krap :p Heb je ook een type? Een goede 450 Watt voeding is namelijk meer dan genoeg, zelf een goede 400 Watt voeding zou dat zijn. :)
• de HD4870 is kapot
Kan natuurlijk ook, maar wil je er achter komen zul je of een andere voeding moeten zien te vinden of de videokaart testen in een andere PC. ;)

Verwijderd

Klok de videokaart voor de grap eens terug naar 775MHz core. En kijk of het probleem zich dan nog voordoet. Sommige van die kaarten hebben een voltage regulator die te warm wordt en het nét niet trekt.

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

zit de stekker van de fan er goed in ?

• emilionl
Verwijderd schreef op maandag 09 november 2009 @ 00:37:
[...]
Eerder crap in plaats van krap :p Heb je ook een type? Een goede 450 Watt voeding is namelijk meer dan genoeg, zelf een goede 400 Watt voeding zou dat zijn. :)

[...]

Kan natuurlijk ook, maar wil je er achter komen zul je of een andere voeding moeten zien te vinden of de videokaart testen in een andere PC. ;)
coolermaster extreme power 460W zou toch voldoende moeten zijn...

we hebben 2 dezelfde kaarten gekocht, dus als ik een andere kabel heb, die er vloeieind inschuift, dan ga ik die andere kaart proberen.

[ Voor 10% gewijzigd door emilionl op 09-11-2009 12:49 ]

• emilionl
dingen die ik ga testen
  • stekker fan controleren
  • met een kabel die er vloeiend ingaat, en helemaal erin gaat.
  • phenom terugklokken naar 2.6, een harde schijf eruit en dan testen met dezelfde vidoekaart.
  • andere kaart wel zelfde model testen.
  • videokaart terugklokken.

• emilionl
ik heb nog lopen zoeken in het logboek van windows, en kwam erachter dat op het moment van crashen de raid instellingen waarschuwingen gaven. dus heb ik gebackupped, en raid uitgezet en windows opnieuw geinstalleerd, maar de harde schijven zijn niet goed meer.

1 harde schijf wordt helemaal niet meer herkend.
2e schijf wordt wel herkend maar tijdens opstarten zegt de pc dat de ide master niet herkent wordt(het zijn sata schijven.) gelukkig heb ik nog garantie dus ga die maar aanspreken.

en de 2e harde schijf heeft nog maar een maximumsnelheid van 40MBps.

at least doet de graka het goed, had inc de phenom en 4870 een 3dmark06 score van 12.000 is dat normaal? of hoort dat hoger uit te vallen.

Verwijderd

emilionl schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 11:17:
ik heb nog lopen zoeken in het logboek van windows, en kwam erachter dat op het moment van crashen de raid instellingen waarschuwingen gaven. dus heb ik gebackupped, en raid uitgezet en windows opnieuw geinstalleerd, maar de harde schijven zijn niet goed meer.

1 harde schijf wordt helemaal niet meer herkend.
2e schijf wordt wel herkend maar tijdens opstarten zegt de pc dat de ide master niet herkent wordt(het zijn sata schijven.) gelukkig heb ik nog garantie dus ga die maar aanspreken.

en de 2e harde schijf heeft nog maar een maximumsnelheid van 40MBps.
Zie nu pas dat je twee Samsung F1's hebt in RAID0, ja als je dan geen problemen hebt dan ben je goed. :p
Pagina: 1