[php] SSO variabelen ophalen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phenomenon1985
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:08
Evening,

Ik loop tegen een probleem aan waar ik niet helemaal meer uitkom. Situatie is als volgt. Ik heb een Oracle Application Server 10g draaien met een Oracle Internet Directory(OID) Directory Service (LDAP), Apache en SSO. Ik heb een aantal PHP pagina's die achter de SSO hangen en pas te benaderen zijn als men inlogt. Via de MOD_SSO module van Apache kan ik de inlog gegevens van de SSO gebruiker achterhalen. Dit doet php via het "getevn("REMOTE_USER"). De SSO gegevens komen uit de OID.

Ik krijg de DN en CN van de ingelogde SSO gebruiker netjes te zien in mijn PHP pagina. Echter biedt de OID zoals de meeste andere directory services veel meer informatie zoals bijvoorbeeld een default user group. Ik had gehoopt dat ik deze variabelen na het inloggen van de SSO gebruiker ook zou kunnen uitlezen. Weet iemand of dit kan? Of moet ik een extra verbinding maken naar de OID om deze gegevens te achterhalen?

Bedankt voor de moeite :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Tja, doe er eens een gooi naar met een phpinfo(); staat het daar niet in, dan moet je de rest van de gegevens los ophalen met ldap functies oid.

Over het algemeen krijg je standaard enkel de hoogst nodige gegevens door ( ze worden namelijk bij elke request opgehaald, kan aardig in de papieren gaan lopen ), de rest moet je er bijna altijd los bijhalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Als je een single sign on hebt geïmplementeerd dan kun je toch gewoon tegen LDAP aan praten met de inloggegevens die je gekregen hebt?

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.