• eSCe
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-01 10:24
Hallo iedereen,

Ik heb sinds kort een 2dehands EOS 350D gekocht als eerste spiegelreflex maar nu heb ik een probleem. Als ik een foto volautomatisch schiet, is hij duidelijk en is hij zoals het zou moeten zijn. Echter gebruik ik de Tv, Av of M functie komen mijn foto's er altijd vrij rood uit (en meestal niet 100% scherp maar dat ligt waarschijnlijk aan mij :) )

Hier enkele snelle voorbeeldjes:
Afbeeldingslocatie: http://i32.photobucket.com/albums/d47/Tdewilde/Picture001.jpg
Automatische settings

Afbeeldingslocatie: http://i32.photobucket.com/albums/d47/Tdewilde/Picture002.jpg
Tv Setting

Afbeeldingslocatie: http://i32.photobucket.com/albums/d47/Tdewilde/Picture003.jpg
Av setting

Kan iemand mij uitleggen waar dit aan scheelt en hoe ik dit kan voorkomen?

Mvg

Verwijderd

Dan staat je witbalans verkeerd :)

• Zuurstok
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 13-01 19:21

Zuurstok

Passionately curious

euhm, iets met een witbalans die niet goed ingesteld staat ? :)

edit: spuit 11 dus

[ Voor 14% gewijzigd door Zuurstok op 08-11-2009 23:19 ]

Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.

• eSCe
Aha, en hoe stel ik deze correct in?
Uit mijn handleiding haal ik dat ik gewoon een wit effen vlak moet fotograferen en instellen?
Moet ik ergens op letten qua belichting of dergelijke?

Alvast bedankt :)

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:02

The Executer

Lekker belangrijk!

Dit lijkt heel erg op een verkeerde witbalans. Deze kun je met het knopje WB achterop je camera instellen. Met een volautomatische foto word dit automatisch voor je ingesteld. Wanneer je een foto op Av of Tv maakt (Of een van de andere "creatieve" standen) kun je zelf je witbalans instellen, of op bijvoorbeeld automatisch zetten.

Wanneer je dat doet (WB instellen op auto), blijft dan ook deze rode kleur?

Ook kun je binnen de Canon software terugkijken waar je witbalans op stond.
eSCe schreef op zondag 08 november 2009 @ 23:19:
Aha, en hoe stel ik deze correct in?
Uit mijn handleiding haal ik dat ik gewoon een wit effen vlak moet fotograferen en instellen?
Moet ik ergens op letten qua belichting of dergelijke?

Alvast bedankt :)
Dit is niet nodig, dit is als je handmatig je witbalans in wil stellen. Dit is een andere optie dan de instelling Witbalans op je camera.

[ Voor 33% gewijzigd door The Executer op 08-11-2009 23:24 ]

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

• Zuurstok
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 13-01 19:21

Zuurstok

Passionately curious

je hebt vier knoppen ( je scrol knopjes ? ) en als je de onderste indrukt terwijl je aan het fotograferen bent, kom je in je witbalans menu, en kan je selecteren welke mode je wilt gebruiken :)

Opletten qua belichting ? ja, geen tegenlicht zonder flits ed. :)

Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.

• eSCe
Ah ik zie net staan dat er standaardbelichting moet zijn dus denk ik dat het best is om het pas morgen te doen als ik buiten met gewoon daglicht kan schieten?

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Iedereen heeft het mis het is je witbalans die niet goed staat!

specs

• eSCe
Aha! Hij stond inderdaad niet op auto maar bewolkt. Het is al een stuk beter nu, echter nog niet perfect. Ik denk dat ik morgen dan toch maar eens ga proberen om de witbalans correct in te stellen.

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04-2025
maratropa schreef op zondag 08 november 2009 @ 23:23:
Iedereen heeft het mis het is je witbalans die niet goed staat!
Fout, het gaat hier duidelijk om de witbalans die niet goed staat.

Mooie kalender trouwens ;)

[ Voor 5% gewijzigd door mcdronkz op 08-11-2009 23:26 ]

• eSCe
mcdronkz schreef op zondag 08 november 2009 @ 23:25:
[...]

Fout, het gaat hier duidelijk om de witbalans die niet goed staat.

Mooie kalender trouwens ;)
Ja ik ben het nu vrijwel zeker, ze zijn nu al minder rood maar er zit nog altijd een lichte gloed op.

offtopic:
Haha dank u, ik ben ook gebeten door het kevervirus. Ben bezig met een 71er body off te restaureren.

Verwijderd

Misschien is het wel je witbalans die niet goed staat?! :')

• eSCe
Zucht sorry, ok het was misschien niet slim van me maar het is tenslotte pas mijn eerste spiegelreflex :)

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04-2025
Je moet ook niet vergeten je hand of vinger bij de flitser weg te houden, anders krijg je een soortgelijke rode gloed.

• ThomasW
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-01 19:06
De verkeerde witbalans is niet de oorzaak maar het gevolg. Die eerste foto is gewoon platgeflitst met een korte sluitertijd, de tweede en derde foto hebben een langere sluitertijd waardoor de andere lichtbron (lamp) meer invloed heeft. Hierdoor weet de camera niet goed wat hij moet kiezen en zal je er zelf aan moeten sleutelen.

Kijk voor jezelf even of je vaak foto's maakt van deze situatie, en maak dan een preset. Als dit alleen maar om te testen was zou ik de witbalans lekker op auto laten en hier en daar wat bijsleutelen in de nabewerking
Pagina: 1