Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zijn er mensen die Barracuda LP schijven succesvol in combinatie met een Areca of Adaptec controller hebben draaien?

Ik wil namelijk 8 disks in een RAID 5 of RAID 6 array gaan draaien.

Keuze voor de Barracuda LP is voornamelijk prijs/prestatie/verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:24
Ik kan niet direct antwoord geven of dat ze goed werken icm een Areca, maar heb ze wel gebruikt in losstaande RAID, en dit werkte goed.
Ik stond overigens nog te kijken van de prestatie's van die LP's, viel me niet eens tegen...
Aangezien ze toch op een lager toerental draaien, zijn de prestaties gelijk dan wel niet meer dan de normale 7200.12 series...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:32

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik gebruik vier Barracuda LP's aan een Areca sata raid-adapter met Marvell sata-controllers. Dit functioneert probleemloos. Ik heb de Barracuda LP niet getest op de nieuwere kaarten met een IOP348 processor/controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvl-2
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-09 17:36
Maat van mij heeft 6x1500GB Seagate LP draaien op de ARC-1231ML. Geen problemen tot dusver (draait nu een week of 6).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zmaster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-09 16:06
Toevallig dat ik dit topic vandaag tegenkom! Ik heb nu 6x 750GB Spintfoint F1's op mijn ARC-1220 draaien. Draait nu al bijna 2 jaar goed maar ik zit te kijken voor de Seagate Barracude LP 2TB ST32000542AS.

Als ik diverse fora en benchmarks moet geloven performen deze best goed. En het stroomverbruik vind juist hartstikke interessant. Maar ervaringen met deze schijven zijn tot nu toe best schaars.

Maar als ik jullie reacties lees zullen deze schijven best goed draaien! Heeft iemand misschien een HDtune of ATTO uitdraaitje icm de LP schijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nu ik alle hardware binnen heb gekregen en heb aangesloten kan ik bevestigen dat de Barracuda LP schijven prima samenwerken met een ARC-1222 controller (IOP348) d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPan
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23-09 20:09
zmaster schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 13:14:
Toevallig dat ik dit topic vandaag tegenkom! Ik heb nu 6x 750GB Spintfoint F1's op mijn ARC-1220 draaien. Draait nu al bijna 2 jaar goed maar ik zit te kijken voor de Seagate Barracude LP 2TB ST32000542AS.
Ik vier van deze schijven gekocht voor een zelfbouw storage server. Ik ben ze sinds dinsdag aan het stress testen via Intel ICH7R fake RAID(5) en dat gaat vooralsnog prima. Hoe ze zich op een echte controller gaan gedragen (ik heb een HP Smart Array P410 in bestelling) kan ik helaas nog niet zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Alfabet
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-08 03:07
Ik heb 8 van deze schijven op een Areca 1231ML, en daarvan zijn er tot dusver (3 maanden) al 4 (!) uitgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intel_478
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21-09 03:13
Ik heb er 2 en ze zijn er allebei binnen een maand mee opgehouden: write errors halverwege de disks. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPan
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23-09 20:09
Ik heb inmiddels ruim twee maanden 6 2TB versies op een HP P410 controller draaien zonder een centje pijn. Geen enkele reallocated sector of andere problemen.
Pagina: 1