Update mysql-database

Pagina: 1
Acties:
  • 157 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wie kan mij helpen om een fout op te sporen in mijn PHP bestandje.
Het werkt perfect, maar hij schrijft de nieuwe informatie niet weg naar de database.
Het lijkt enorm simpel maar ik ben er al uren en uren en uren mee bezig.
Het gaat om de volgende code:
<html>
<head>
<title>SystemsDoc Update</title>
</head>
<body bgcolor="white">
<?php
foreach($HTTP_POST_VARS as $varname => $value)
$formVars[$varname]=$value;
$db=mysql_connect(localhost,.........., ............);
mysql_select_db("................",$db);
echo "Gegevens zijn aangepast<br><a href=\"sysdocupdate.html\">klik hier</a> om nog meer gegevens aan te passen<br>";
$query="UPDATE Layout SET ".
"Titel= \"".$formVars["Titel"]."\",".
"Tekst= \"".$formVars["Tekst"]."\",".
"Titel1= \"".$formVars["Titel1"]."\",".
"Tekst1= \"".$formVars["Tekst1"]."\",".
"Titel2= \"".$formVars["Titel2"]."\",".
"Tekst2= \"".$formVars["Tekst2"]."\",".
"\" WHERE id1 = \"".$formVars["id1"]."\"";
mysql_query($query);
mysql_close($db);
?>
</body>
</html>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:57

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Eens zien. Het kan een van deze dingen zijn:
- Deprecated code (HTTP_POST_VARS worden sinds PHP4 niet meer gebruikt)
- SQL errors

Debuggen mag je zelf doen, maar ik raad je aan deze oude meuk code weg te mikken en met een recentere php versie.

[edit]
Het werkt overigens helemaal niet perfect, het werkt voor geen meter. Het gaat alleen niet keihard stuk omdat je waarschijnlijk error_reporting uit hebt staan.

[ Voor 25% gewijzigd door MueR op 08-11-2009 23:38 ]

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17-09 14:28
Voordat je op GoT (voornamelijk in deze categorie) een topic aanmaakt gaan wij er van uit dat je reeds hebt gekeken waar het in kan zitten, wat je inmiddels hebt geprobeert. Je hoeft namelijk geen Einstein te zijn om te zeggen dat het probleem hem in je verouderde code zit.

Als ik jou was zou ik een fatsoenlijke editor nemen om zo te kijken waar het probleem zit, kan je heel wat tijd schelen :)

* Manuel is het verder met MueR eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Hoi Zwaffels, en welkom op GoT. :) Helaas hebben MueR en Manuel hierboven gelijk. Je code is enerzijds achterhaald én het is niet echt de bedoeling dat wij jouw code voor je gaan debuggen; dat kun je immers alleen zelf. Alleen jij hebt toegang tot deze specifieke situatie. ;)

Voordat je hier een topic opent verwachten we dan ook van je dat je zelf eerst een aantal stappen doorlopen hebt, waarvan debuggen veruit de belangrijkste is. Zie bijvoorbeeld Programming FAQ - Debuggen: hoe doe ik dat? voor meer informatie over hoe je dat doet. Wat PHP betreft zijn je grootste vrienden daarin display_errors, error_reporting, mysql_error, enz. Als je even de tijd neemt om daarop te googlen, dan ben je al een heel eind.

Wat $HTTP_POST_VARS betreft; die global is al jaren geleden vervangen door de superglobal $_POST. Bovendien is jij script buitengewoon gevoelig voor SQL injection en ik durf ook met enige zekerheid te zeggen dat je probleem daarin ligt. Echter: dat kun je alleen aantonen door debuggen middels de settings en functie die ik hierboven noemde.

Dit topic gaat om bovenstaande redenen op slot. Mocht je er nog steeds niet uit komen, dan kun je een nieuw topic openen. Echter, we verwachten dan wel dat je eerst gedebugd hebt én relevante informatie uit dat proces met ons deelt. Zie verder De Quickstart voor wat we van een topicstart verwachten. Daarnaast nog interessant leesvoer: Hoe post je code? / Hoe gebruik je de code tag? en eventueel *** Over topictitels in PRG - lezen voor topic openen!!! ***

Succes met je probleem. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Dit topic is gesloten.