Persoonlijk vind ik dat, uiteraard afhankelijk van de zit afstand, het tot 32" weinig uitmaakt of je nu FullHD of Ready hebt. Het verschil zie je op normale zit afstand echt alleen als je met je neus op de tv zit, door het kleinere oppervlak zijn de pixels bij 720p al fijn genoeg. Ik zie iig absoluut op 3 meter afstand geen donder verschil tussen mijn oude 32" HDReady of mijn huidige 32" FullHD als het aankomt op scherpte. Kleur is lastig te vergelijken, het zijn compleet andere panelen. (die HDReady had echt enorm slechte zwartwaardes, vandaar ook al snel betere tv gehaald)
Ik vind persoonlijk dat je bij dat soort dingen het zelf moet ervaren, loop een aantal zaken in en ga zelf vergelijken bij gelijke formaten televisies of je echt veel verschil ziet op een aantal meter afstand. Lees reviews e.d. Ik heb liever een 720p toestel met een goed contrast en zwartwaardes, dan een 1080p welke zwart niet verder dan donkergrijs kan krijgen en het verschil tussen rood en oranje amper zichtbaar is.
Al die formules e.d. die men op die tv's loslaat zijn dan ook complete onzin IMAO, als je bijvoorbeeld de verkoper van de lokale tv-boer moet geloven dan hoort er in de gemiddelde huiskamer een 50" tv te staan

Sorry hoor, maar 90% van Nederland was voorheen met een 62cm beeldbuis al prima tevreden, nu hangen ze het oppervlak van een eettafel aan de muur
Ik ken bijvoorbeeld zat 720p toestellen welke een mooier beeld geven dan 1080p toestellen, de kwaliteit is van zoveel meer dingen afhankelijk dan de resolutie. Eigenlijk hetzelfde als met processors, een hoger aantal GHZ staat niet garant voor een betere processor. Zo ook met tv's; een groter aantal inches en een hogere resolutie staan absoluut niet garant voor meer kijkplezier... een 50" tv in een gemiddelde huiskamer (+/- 25m
3, kijkafstand 2 à 3 meter) is echt geen pretje om naar te kijken...
[
Voor 52% gewijzigd door
MicGlou op 10-11-2009 19:30
]