[SBS2008 Exchange2007] Domein namen etc...

Pagina: 1
Acties:

• RedGolf
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10:48
Ik heb inmiddels(voor prive/hobby) een basic SBS2008 draaien en ik zou nu eigenlijk:
- Exchange server in een minimale setting willen draaien
- Eventueel een VPN instellen
- Ik wil niet persé mijn server 24/7 moeten laten draaien
- Ik wil ook niet persé een website draaien

Wanneer ik de config mogelijkheden zo bekijk, kan je Exchange 2007 blijkbaar niet zomaar linken aan @planet.nl of@kpnmail.nl - mail adres knopen. SBS wil immers hebben dat ik het internet adres (domein) etc.. opgeef.

Kan iemand aangeven wat voor domein zaken je in ieder geval minimaal moet regelen, om op zijn minst een simpele setup van Exchange 2007 in de lucht te krijgen.

Ik heb al eens een paar jaar een linux based website(je) via Hostway beheerd, dus ik ben er niet helemaal onbekent mee.

bvd

Nibe S2125-12, SMO S40, ELK9, Vloerverwarming+radiatoren Enphase 7560Wp, ABB SCU200

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Als je niet 24/7 wilt draaien, dan moet je ook geen Exchange nemen. Eigenlijk zoek je een mailserver met POP3-connector functionaliteit, bekijk dan eens een programma als 602LAN of Kerio Mailserver.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• RedGolf
Dat heb ik me inderdaad niet gerealiseerd, eigenlijk raar dat Microsoft niet zelf een oplossing heeft op in een eenvoudige werkgroep het hele mail gebeuren op één plaats op te slaan, zonder meteen 24/7 een uit de kluiten gewassen mail server te moeten draaien.

Nibe S2125-12, SMO S40, ELK9, Vloerverwarming+radiatoren Enphase 7560Wp, ABB SCU200

• Roady81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09-2018
SBS komt ook met een POP3 connector;
SBS Console-> tab Network-> tab Connectivity

De hoeveelheid instellingen voor de meegeleverde POP3 connector is wat beperkt, maar misschien dat deze add-in de instellingen geeft die je zoekt.

HowTo-Outlook | MSOutlook.info

• RedGolf
Beiden bedankt voor de info, ik ga dit nader bekijken. Zeker het laatste alternatief lijkt aantrekkelijk omdat dan de Exchange functionaliteit zelf behouden blijft.

Verwijderd

Je kunt wel Exchange draaien, maar dan moet je er eigenlijk een batched smtp (bSMTP) pakket bij nemen bij je provider. Ik denk echter niet dat dit wenselijk is voor jouw situatie...
Pagina: 1