Ik heb inmiddels(voor prive/hobby) een basic SBS2008 draaien en ik zou nu eigenlijk:
- Exchange server in een minimale setting willen draaien
- Eventueel een VPN instellen
- Ik wil niet persé mijn server 24/7 moeten laten draaien
- Ik wil ook niet persé een website draaien
Wanneer ik de config mogelijkheden zo bekijk, kan je Exchange 2007 blijkbaar niet zomaar linken aan @planet.nl of@kpnmail.nl - mail adres knopen. SBS wil immers hebben dat ik het internet adres (domein) etc.. opgeef.
Kan iemand aangeven wat voor domein zaken je in ieder geval minimaal moet regelen, om op zijn minst een simpele setup van Exchange 2007 in de lucht te krijgen.
Ik heb al eens een paar jaar een linux based website(je) via Hostway beheerd, dus ik ben er niet helemaal onbekent mee.
bvd
- Exchange server in een minimale setting willen draaien
- Eventueel een VPN instellen
- Ik wil niet persé mijn server 24/7 moeten laten draaien
- Ik wil ook niet persé een website draaien
Wanneer ik de config mogelijkheden zo bekijk, kan je Exchange 2007 blijkbaar niet zomaar linken aan @planet.nl of@kpnmail.nl - mail adres knopen. SBS wil immers hebben dat ik het internet adres (domein) etc.. opgeef.
Kan iemand aangeven wat voor domein zaken je in ieder geval minimaal moet regelen, om op zijn minst een simpele setup van Exchange 2007 in de lucht te krijgen.
Ik heb al eens een paar jaar een linux based website(je) via Hostway beheerd, dus ik ben er niet helemaal onbekent mee.
bvd
Nibe S2125-12, SMO S40, ELK9, Vloerverwarming+radiatoren Enphase 7560Wp, ABB SCU200