Toon posts:

Mijn laptop ziet mijn draadloos internet niet ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een laptop Acer Aspire 5738G en ik zie mijn draadloos internet niet staan maar andere netwerken wel,
ik heb zelf een Linksys WRT54G2 router.

Kunnen jullie mij misschien helpen ?

Want ik heb het nodig voor mijn studie thuis :?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

huh ..broadcast ssid aazetten ?

euh router aanzetten ? nieuwe kopen ? antenne er op schroeven .., drivers voor je draadloze netwerk instaleren ?

je komt niet met bar veel

[ Voor 77% gewijzigd door Fish op 08-11-2009 22:22 ]

Iperf

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 08 november 2009 @ 22:17:
Kunnen jullie mij misschien helpen ?
Helpen is prima, maar wat heb je zelf al gedaan zodat wij het niet geheel voor jou oplossen.
sinds wanneer doet je router het niet meer?
Wat heb je verandert zodat het niet meer doet?
Wat heb je zelf al geprobeerd?

En zoals ^fish^ meld, gooi er een kabel aan en zett ssid broadcasting aan, en controleer andere instellingen.

• PhatFish
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-01 16:01

PhatFish

and, uhm......Moo

Check je broadcast in je linksys router, mogelijk staat deze uit en dan zie je inderdaad het netwerk niet. Check ook je kanaal. Kanaal 12 en 13 worden nog wel eens niet gezien door veel apparatuur (verhaal met frequenties en nooddiensten in de VS). Verder kan het zijn dat het kanaal waar je router op uitzendt wat druk is. Kanalen (op de 802.11g standaard in ieder geval) zijn om de 3 kanalen uniek, dus kanaal 1 overlapt met 2 en 3, kanaal 4 overlapt met 2, 3, 5 en 6, etc. Het wordt dus al snel druk op de ether. Even spelen met het kanaal kan ook resultaat hebben.

En laten we niet vergeten dat je draadloos op de laptop ook gewoon uit kan staan (als je ten minste geen enkel netwerk kan zien). (niet goed gelezen :X )

[ Voor 3% gewijzigd door PhatFish op 08-11-2009 22:26 . Reden: typo's ]

...

Verwijderd

Topicstarter
Dankje wel jongens! ik heb hem op kanaal 1 gezet en hij doet het weer

Heel erg bedankt!

Verwijderd

Topicstarter
Ik had een probleem met mijn router en had van kanaal veranderd maar elke dag wanneer ik opnieuw verbinding wil maken met het internet moet ik steeds andere kanalen kiezen. Kan het niet anders dat ik maar 1x het hoeft in te stellen en niet elke dag opnieuw een andere kanaal ?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

pak even netstumbler en kijk welke gebieden het minst druk zijn

in praktijk kun je alleen maar kiezen tussen kanaal 1,6 en 11 (voor een goede verdeling)

Iperf

Pagina: 1