Ik open dit topic omdat ik met een mind-boggling kwestie zit. Ik zie mezelf graag als relatief slim, maar de laatste tijd heb ik steeds meer een probleem waar ik nu al een tijdje mee loop. Het probleem: Ik ben waanzinnig slecht in 'voorbeelden bedenken', alsof er wat synapsen missen of veel te groot zijn in mn hersennen. Het is alsof ik een zoekopdracht uitvoer in mijn hoofd, maar de pagina resultatenlijst wil maar niet geladen worden.
Dat 'voorbeelden bedenken' is een probleem. Deze week heb ik een oefen-sollicitatie gedaan voor school bij een echt bedrijf. Dit ging niet geweldig en uiteraard kwamen er momenten voorbij dat ik een voorbeeld moest bedenken van waarom ik iets zo deed of vond. Dat dit niet lukte maakte de indruk natuurlijk veel slechter dan zou kunnen.
Vandaag kwam ik geheel toevallig iets tegen op wikipedia toen ik een artikel zocht over nagelbijten (onychofagie). Hier in staat dat er ooit in rusland onderzoek is gedaan naar nagelbijten en de gevolgen voor de gezondheid. Ik bijt mijn nagels ook (vaak ook zo ver als in het plaatje op wiki). Hierin staat het volgende:
Nog even een andere klein opvallend iets: soms als ik nagels bijt dan smaakt het naar waspoeder... what is up with that? ik doe nooit de was
.
Dat 'voorbeelden bedenken' is een probleem. Deze week heb ik een oefen-sollicitatie gedaan voor school bij een echt bedrijf. Dit ging niet geweldig en uiteraard kwamen er momenten voorbij dat ik een voorbeeld moest bedenken van waarom ik iets zo deed of vond. Dat dit niet lukte maakte de indruk natuurlijk veel slechter dan zou kunnen.
Vandaag kwam ik geheel toevallig iets tegen op wikipedia toen ik een artikel zocht over nagelbijten (onychofagie). Hier in staat dat er ooit in rusland onderzoek is gedaan naar nagelbijten en de gevolgen voor de gezondheid. Ik bijt mijn nagels ook (vaak ook zo ver als in het plaatje op wiki). Hierin staat het volgende:
Zijn er meer mensen die last hebben van het niet lukken van 'voorbeelden bedenken'? Zijn er nog andere ideeen over waarom ik zo slecht zou zijn in voorbeelden bedenken? Ik bedoel: dat nagelbijten mogelijk er mee te maken heeft zou ik nooit verwachten, maar ik heb wel het gevoel dat er iets niet goed gaat in mijn hersenen. Wat zou de basis hiervan kunnen zijn?Bij een onderzoek in Rusland is vastgesteld dat nagelbijten kan leiden tot een loodvergiftiging. Door de uitlaatgassen van auto's, komt er ook lood onder de vingers. Normaal adem je lood in, maar met nagelbijten krijg je veel meer binnen. Een loodvergiftiging is te herkennen aan pijn over je hele lijf. Er sterven vaak ook stukjes van je hersenen af, waardoor je moeilijk op dingen kan komen of dat je niet meer weet hoe je iets uitspreekt. Hier is overigens wel zo 5 jaar intensief nagelbijten voor nodig. In West-Europa wordt al lange tijd geen loodhoudende benzine meer verkocht zodat dit probleem in West-Europa niet of nauwelijks speelt.
Nog even een andere klein opvallend iets: soms als ik nagels bijt dan smaakt het naar waspoeder... what is up with that? ik doe nooit de was
There are only 10 types of people in the world: those who understand binary and those who don't.