Ik heb de Satio. Alles prima, ook over het touch screen hoeft niemand zich zorgen te maken dat werkt perfect, De dopjesaansluiting is een aanfluiting en iedereen kan zich afvragen waar ze met hun hersens zaten, omdat de bakker al een jaar geleden had kunnen vertellen dat dat anders moet, maar ik weet niet beter dus erger me er niet aan en ik gebruik de earphones zelden. Het klepje achterop is superdun en m.i. kwetsbaar omdat je het er moeilijk afkrijgt, maar al met al een super mooie telefoon niet de dik of te dun of te breed of te smal, precies goed allemaal. Maar nu het OS. Ik ben dus de X1 gewend met WM. Hierop is veel kritiek en ik was stiekem "blij" dat mijn X1 gestolen werd. Ik ging er eigenlijk vanuit dat oa Symbian of een OS van eigen merk beter moest zijn dan WM, eigenlijk van horen zeggen, maar wat een SHOCK!!!, in vergelijking met WM... en ik weet nu al "nooooiiit" meer een telefoon met Symbian. Alhoewel ik hoop dat dit telefoontje natuurlijk niet weer wordt gestolen. Symbian. Een chaos op de schermen, zonder enig verband of logica dan ook. In WM alles mooi geordend en logisch op een rijtje , makkelijk vindbaar en structureel geordend. In reviews stond al dat het wat moelijk was om de dingen te vinden die je nodig hebt, maar ik dacht hoe moeilijk kan dat zijn...nou je vindt dus pas wat met st juttemis en dan heb ik het over gewone dingen als agenda ( hier krijg je een scherm trouwens met allerlei iconen die niets met een agenda van doen hebben en een echte afspraken agenda ben ik nog niet tegen gekomen), contacten je zoekt je rot, email echt nergens een logische plek voor zaken die bij elk ander OS gewoon op de home schermen staan of onder logische knoppen. Ik heb het idee dat ik in een land vol debielen ben terecht gekomen. Maar hoe kan dat wat doe IK verkeerd?? want ik weiger nu ook weer te geloven dat Nokia, Sony Ericsson en Samsung hun vlaggenschepen optuigen met een slecht inferieur OS, dat moet wel beter zijn dan WM toch?? Nu dan mijn vragen waarop ik noch Googlend noch in de Handleiding etc etc antwoord op kan vinden.
1 Waar vind ik een handleiding voor Symbian?
2 Op mijn vorige tel. zat ik automatisch continu op internet ( je moest het uitzetten ipv aan) Op symbian vind ik niet waar je inernet kan aanzetten laat staan uitzetten en als ik wil internettne gaat dat alleen via WiFi, dus mijn eigen net werk. Het is me eenmaal gelukt maar kan het niet meer terugvinden.
Dit zijn mijn enige prangende vragen voorlopig maar wel belangrijke om te voorkomen dat ik dit toestel ga verwensen want dat zit er dik in..
Ik zie dat er nog weinig ervaringsdeskundigen hier zitten maar wel misschien kenners van Symbian. Het kan niet zo zijn wat ik er nu van vind, want dan zouden de ontwerpers zwaar als achterlijk beschouwd dienen te worden. Symbian, het kan niet anders, moet wel een goed OS zijn alleen zie ik het nog niet, vandaar mijn vraag.
Maar vooral hoe kom ik met de Satio continu op internet????
Als ik Symbian begrijp en weet hoe de internetverbinding werkt dan is de Satio onovertroffen, dus twijfelaars niet getreurd het komt allemaal goed.
Ik heb begrepen uit commentaren van reviewlezers dat ze twijfelen vanwege Symbian dus helemaal uit de lucht komen vallen is mijn commentaar nu ook weer niet...Ik popel om Symbians te leren want dat verdient die Satio echtwel.
1 Waar vind ik een handleiding voor Symbian?
2 Op mijn vorige tel. zat ik automatisch continu op internet ( je moest het uitzetten ipv aan) Op symbian vind ik niet waar je inernet kan aanzetten laat staan uitzetten en als ik wil internettne gaat dat alleen via WiFi, dus mijn eigen net werk. Het is me eenmaal gelukt maar kan het niet meer terugvinden.
Dit zijn mijn enige prangende vragen voorlopig maar wel belangrijke om te voorkomen dat ik dit toestel ga verwensen want dat zit er dik in..
Ik zie dat er nog weinig ervaringsdeskundigen hier zitten maar wel misschien kenners van Symbian. Het kan niet zo zijn wat ik er nu van vind, want dan zouden de ontwerpers zwaar als achterlijk beschouwd dienen te worden. Symbian, het kan niet anders, moet wel een goed OS zijn alleen zie ik het nog niet, vandaar mijn vraag.
Maar vooral hoe kom ik met de Satio continu op internet????
Als ik Symbian begrijp en weet hoe de internetverbinding werkt dan is de Satio onovertroffen, dus twijfelaars niet getreurd het komt allemaal goed.
Ik heb begrepen uit commentaren van reviewlezers dat ze twijfelen vanwege Symbian dus helemaal uit de lucht komen vallen is mijn commentaar nu ook weer niet...Ik popel om Symbians te leren want dat verdient die Satio echtwel.