Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de Satio. Alles prima, ook over het touch screen hoeft niemand zich zorgen te maken dat werkt perfect, De dopjesaansluiting is een aanfluiting en iedereen kan zich afvragen waar ze met hun hersens zaten, omdat de bakker al een jaar geleden had kunnen vertellen dat dat anders moet, maar ik weet niet beter dus erger me er niet aan en ik gebruik de earphones zelden. Het klepje achterop is superdun en m.i. kwetsbaar omdat je het er moeilijk afkrijgt, maar al met al een super mooie telefoon niet de dik of te dun of te breed of te smal, precies goed allemaal. Maar nu het OS. Ik ben dus de X1 gewend met WM. Hierop is veel kritiek en ik was stiekem "blij" dat mijn X1 gestolen werd. Ik ging er eigenlijk vanuit dat oa Symbian of een OS van eigen merk beter moest zijn dan WM, eigenlijk van horen zeggen, maar wat een SHOCK!!!, in vergelijking met WM... en ik weet nu al "nooooiiit" meer een telefoon met Symbian. Alhoewel ik hoop dat dit telefoontje natuurlijk niet weer wordt gestolen. Symbian. Een chaos op de schermen, zonder enig verband of logica dan ook. In WM alles mooi geordend en logisch op een rijtje , makkelijk vindbaar en structureel geordend. In reviews stond al dat het wat moelijk was om de dingen te vinden die je nodig hebt, maar ik dacht hoe moeilijk kan dat zijn...nou je vindt dus pas wat met st juttemis en dan heb ik het over gewone dingen als agenda ( hier krijg je een scherm trouwens met allerlei iconen die niets met een agenda van doen hebben en een echte afspraken agenda ben ik nog niet tegen gekomen), contacten je zoekt je rot, email echt nergens een logische plek voor zaken die bij elk ander OS gewoon op de home schermen staan of onder logische knoppen. Ik heb het idee dat ik in een land vol debielen ben terecht gekomen. Maar hoe kan dat wat doe IK verkeerd?? want ik weiger nu ook weer te geloven dat Nokia, Sony Ericsson en Samsung hun vlaggenschepen optuigen met een slecht inferieur OS, dat moet wel beter zijn dan WM toch?? Nu dan mijn vragen waarop ik noch Googlend noch in de Handleiding etc etc antwoord op kan vinden.

1 Waar vind ik een handleiding voor Symbian?
2 Op mijn vorige tel. zat ik automatisch continu op internet ( je moest het uitzetten ipv aan) Op symbian vind ik niet waar je inernet kan aanzetten laat staan uitzetten en als ik wil internettne gaat dat alleen via WiFi, dus mijn eigen net werk. Het is me eenmaal gelukt maar kan het niet meer terugvinden.

Dit zijn mijn enige prangende vragen voorlopig maar wel belangrijke om te voorkomen dat ik dit toestel ga verwensen want dat zit er dik in..
Ik zie dat er nog weinig ervaringsdeskundigen hier zitten maar wel misschien kenners van Symbian. Het kan niet zo zijn wat ik er nu van vind, want dan zouden de ontwerpers zwaar als achterlijk beschouwd dienen te worden. Symbian, het kan niet anders, moet wel een goed OS zijn alleen zie ik het nog niet, vandaar mijn vraag.
Maar vooral hoe kom ik met de Satio continu op internet????
Als ik Symbian begrijp en weet hoe de internetverbinding werkt dan is de Satio onovertroffen, dus twijfelaars niet getreurd het komt allemaal goed.
Ik heb begrepen uit commentaren van reviewlezers dat ze twijfelen vanwege Symbian dus helemaal uit de lucht komen vallen is mijn commentaar nu ook weer niet...Ik popel om Symbians te leren want dat verdient die Satio echtwel.

Verwijderd

Ik ben het helemaal met je eens: Symbian is zo '90 ! Ik heb er al vaker overgeschreven op mijn weblog (zie sig). Ik heb de N95 gehad, qua hardware een geweldig toestel, maar sindsdien wil ik (ook) nooit meer Symbian. Ik geniet nu heerlijk van Android, dat is echt 100x beter. Symbian is dat OS dat oorspronkelijk niet voor touchscreens in ontworpen, waarin de eerste versie niet eens kinetisch scrollen mogelijk was, dat geen capacitieve schermen ondersteunde, dat nog steeds in alle menu's de helft van de opties worden afgekort ("Inst. Wijz. Telef"), waar de opties op de meest bizarre plaatsen zitten verstopt, en de icoontjes en het geheel niet verder kwam dan een soort GDOS; wat Atari al deed in 1985. Gelukkig vordert Maemo redelijk snel (al is Maemo 5 ook nog steeds een misbaksel dat niet eens capacitieve schermen en multitouch ondersteunt, en bijna alle apps in landscape mode moeten draaien 8)7). Vanaf Maemo 6 heeft Nokia weer eens wat leuks in handen - maar nu eerst die Ovi Store maar eens van de grond. Android zat van 0 op 10,000 apps binnen een jaar (met heel wat juweeltjes). Gelukkig wordt programmeren voor Maemo iets makkelijker dan Symbian, want Symbian was een ware developers hel.

Het was leuk OS een jaar of 3 geleden toen alles nog met hardwareknopjes ging en geen 24/7 connected-devices, maar kan nu absoluut niet meer meekomen met iPhone OS, WebOS of Android. Helaas kijken sommige Tweakers puur alleen naar de specs van een toestel en niet naar de rest.

[ Voor 152% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2009 20:56 ]

Verwijderd

De icoontjes op de Satio zijn weer helemaal bij te tijd (voor op de tijd) ontworpen en afkortingen ben ik nog niet tegengekomen?
Over de agenda btw.. Dit is bij alle Sony's zo ingedeeld en went wel. Ik kan verder ook zga alles vinden.

Maar ik kan me vinden in je verhaal. De Satio is echt een geweldige telefoon maar Symbian is gewoon 1 grote chaos.

Ik had zelf nog wel een vraag hoe ik in godsnaam mijjn wekkergeluid kan veranderen?
:') Rillingen krijg je ervan..

Maar over chaos gesproken, De layout vind ik echt niet consequent.. Toetsenborden die de ene keer horizontaal zijn en de andere keer weer vertikaal, de ene keer een mooi overloopje tussen de menu's, de andere keer weer niet. Scrollen gaat vreselijk en het zoeken naar contacten verdiend alles behalve een schoonheidsprijs.. Over de onundig beeldver** buttons in landscape niet gesproken ( een pijlje is genoeg lijkt me?_ en die vreselijke lichtgrijze " lightbox" achtige overlays.. Ook de uitlijning van het menu klopt niet.. Die zit gewoon een paar mm te laag (mierenneukerij maar aangezien ik zelf ontwerp is dit wel een heel belangrijk punt waarmee je iets kan maken of kraken..) en daar loop ik me dus ook ** aan te iriteren.

Apps downloaden.. Waar ? Ik heb er een aantal gevonden maar je betaald er gewoon kei veel voor..
Games, Zien er of niet uit, of het draait niet smooth of het werkt helemaal niet.. Ik kan nog wel even doorgaan :P

Moet wel zeggen dat het aardig went en ik wel wat positiever ben als dat ik was, maar nee een Symbian fan zou ik ook niet worden.

Ik heb nog steeds een stille hoop dat sony was pijn puntjes in Symbian kan wegwerken maar ik denk dat dit niet ver kan gaan omdat anders programma's incompatibele zullen zijn..

Verwijderd

ik moet zeggen dat ik ook liever windows mobile zou hebben dan symbian ;).

maar hoezo zou je internet non-stop aan willen hebben? zodra hij het gebruikt maakt hij automatisch verbinding... verder kost het alleen maar stroom. (er is overigens ook geen mogelijkheid om het aan te houden voor zover ik weet)

• Valinor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14-11 10:55
Nou ik heb helemaal geen problemen met symbian. Met de X1 werd ik helemaal gek van WM6.1 omdat ik nooit wist wat ik moest doen. Een normaal telefoontje plegen was al verschrikkelijk. Symbian is eindelijk weer ene gewoon telefoonmenu. Weet gelijk waar ik alles kan vinden.
Wel vind ik ook die grote knoppen die verschijnen in landscape mode onwijs irritant. Scherm wordt 10x kleiner. Het doel van je telefoon horizontaal houden is om het scherm breder te maken zodat het overzichtelijker wordt. Maar nu wordt ie dus zelfs kleiner.
Ook vind ik dat dubbelgeklik echt raar. Ene keer moet ik dubbel klikken en een andere keer weer 1 keer....
Over het algemeen ben ik zeer tevreden over symbian.

Verwijderd

Topicstarter
Maar hoe kan je nu continue op internet. Stroom maakt me niets uit. Nu schakelt hij altijd naar wifi. Alsof dat altijd bruikbaar is?? Alleen in mijn eigen huis verder dus allemaal beveiligde wifis ( meestal) Het is dus echt geen verbeelding: SYMBIAN is echt onvoorstelbaar niks??? is dat schrikken.Maar hoe kan het dan dat Nokia en nu dus recent Sony er gebruik van maken??? Dit begrijp ik dus echt niet...

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 09 november 2009 @ 03:16:
Maar hoe kan je nu continue op internet. Stroom maakt me niets uit. Nu schakelt hij altijd naar wifi. Alsof dat altijd bruikbaar is?? Alleen in mijn eigen huis verder dus allemaal beveiligde wifis ( meestal) Het is dus echt geen verbeelding: SYMBIAN is echt onvoorstelbaar niks??? is dat schrikken.Maar hoe kan het dan dat Nokia en nu dus recent Sony er gebruik van maken??? Dit begrijp ik dus echt niet...
Settings -> Connectivity -> Destinations (Instellingen -> Connectiviteit -> Bestemmingen). Tenminste, zo gaat het op mijn Samsung i8910 (Omnia HD). Weet niet of SE met de Satio nog iets veranderd heeft hieraan.

Voeg daar je toegangspunten toe, geef ze prioriteiten etc. Dan zal hij netjes, waar je ook bent, internet verbinding maken. Als je dan ook nog eens wilt dat hij de verbinding altijd paraat heeft staan:

Settings -> Connectivity -> Admin Settings -> Packet Data -> Packet Data Connection op "When available" zetten.

Ik zou zeggen, lees de handleiding van de telefoon nog eens goed door of ga er zelf even een paar minuten voor zitten om de menu's stuk voor stuk te doorlopen, dan ben je binnen no-time aan de slag met Symbian. Om te gaan roepen dat Windows Mobile beter is vind ik een beetje sterk, Windows Mobile is qua instellingen echt niet overzichtelijker dan Symbian. Persoonlijk vind ik Symbian zelfs één van de meest overzichtelijke interfaces hebben. Dit is natuurlijk een geval van smaak, maar deze thread riekt ook een beetje naar een opzet om Symbian af te kraken imo.

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-10 23:09
Verwijderd schreef op maandag 09 november 2009 @ 03:16:
Tja ... een ketting is zo sterk als de zwakste schakel :)

En soms is dat de gebruiker ...

Verwijderd

Topicstarter
PROPANE:Persoonlijk vind ik Symbian zelfs één van de meest overzichtelijke interfaces hebben. Dit is natuurlijk een geval van smaak, maar deze thread riekt ook een beetje naar een opzet om Symbian af te kraken imo.
Dus echt niet. Ik vond het helemaal niet erg een ander OS te krijgen ipv WM daar ergerde ik me ook redelijk vaak aan. Ik had nog nooit een tel gezien met Symbian trouwens maar dacht Nokia en Samsung en nu ook S-E wat kan er dan mis zijn?? Nou alles dus ik ben nog steeds in shock eerlijk gezegd maar ik doe mijn best. Ik kom wel op internet maar alleen met Wifi. Ik moet iets downloaden. Je provider kiezen en daarna je telefoon en dan staat de Satio er niet bij. Dit heeft trouwens niets met Symbian te maken maar met S-E. WM is natuurlijk vertrouwder van wege de pc maar ik kan toch echt niets op intuitieve manier vinden maar het zal wel wennen hoop ik.

Verwijderd

Topicstarter
Propane: ik volg je path... maar dan kom ik bij toegangspunten... echt nog nooit van gehoord. Zal wel zijn voorgeprogrammeerd als je hem bij een provider koopt, ik heb hem gewoon in de winkel gekocht nadat mij X1 was gestolen

Verwijderd

Topicstarter
krijg ik: pakketgegevens beschikbaar, die moet ik een naam geven ik weet echt niet waar dit over gaat..ik ben in een andere wereld terecht gekomen. Denk niet dat ik de handleiding niet heb gelezen maar dit jargon komt er echt niet in voor.

• Lethal
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-04-2019
je moet natuurlijk wel weten waar je naar zoekt .. anders is elk os moeilijk te begrijpen..

maar gelukkig is er nog een aanvullende service van telefoonmaatschappijen .. als je even zoekt kun je de instellingen zo vinden op de betreffende site van hi, vodafone of t-mobile (wat je wil)

verder is de symbian structuur eenvoudig te begrijpen en logisch ingedeeld .. ik snap echt niet dat mensen dat niet kunnen begrijpen, maargoed. na de wenningsperiode (die bij sommige dus wat langer duurt) zal je vast ondervinden welke voordelen dit os heeft!

Verwijderd

Topicstarter
Lethal ik begin langzaam aan wat te acclimatiseren. Ik gooi er een shell overheen denk ik. Maar wat zijn nu in vredesnaam toegangspunten, of ik er meer wil hebben etc>>> ik ben toch niet de enige dit dit "aanbod" krijgt. Dat is dan toch wel Symbian, je heb wat gevonden maar de volgende dag weet je niet meer hoe en waar en dat heb ik nog nooit echt zo erg ondervonden als nu. Maar je hebt gelijk bij de een een wat vluggere gewenning dan bij de ander alhoewel dat niets met gezond verstand te maken hoeft te hebben :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een sis bestand installeren. Dit is een speciaal symbian bestand. In dit geval gaat het om handyweather. Ik kopieër het naar het sd kaartje ( kopieëren naar het gewone geheugen gaat wel maar je vindt het bestand niet meer terug??!!) maar als ik dan op het sis bestand klik wordt er niet geïnstalleerd. Ga dan maar eens Googlen ik vind dus nergens en al zeker niet in het Nederlands hoe dat moet. Wie weet het hier wel???? Op het Satio forum ook al niemand die het weet!?

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09 09:12

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Je hebtr SIS en SISx, daar zit wel verschil tussen. Persoonlijk had ik met mijn e61i weleens problemen met SIS maar ook niet altijd. Er zit trouwens wel verschil in de wijze waarop je iets installeert.

Zo zal het installeren van software in het algemeen beter gaan wanneer je de telefoon hebt aangesloten op de PC en de installatie vanaf de PC uitvoert.

Symbian zelf vindt ik wel een prettig OS in het gebruik maar is ook erg log. Je moet er wat voor over hebben om een programma te starten want dit kost tijd. Ook het bladeren in de menu's gaat niet zonder vertraging en uiteindelijk ben ik mijzelf daaraan gaan storen.

Desondanks is het wel een gebruikersvriendelijk OS omdat de snelmenu's zijn gevuld met items die er echt toe doen. In vergelijking met mijn Blackberry Bold vindt ik de snelmenu's binnen Symbian wel een stuk beter omdat je alles onder handbereik hebt. Bij mijn blackberry scroll ik mijzelf soms suf om ergens in het menu te komen. :)

Krankzinnige muziek vind je hier.

Verwijderd

Toegangspunt: Punt om toegang tot internet te krijgen. Dit kan een Wlan netwerk zijn, maar ook bijvoorbeeld UMTS. Zodra je een programma start die internet nodig heeft wordt er automatisch gekeken welke toegangspunten binnen bereik zijn en gevraagd via welke er een internetverbinding gemaakt moet worden.
Zodra je WLan uit zet verschijnen de wlan punten bijvoorbeeld niet meer. Je kunt ook een 'default' toegangspunt instellen, dit heb ik mijn UMTS verbinding aangezien ik toch onbeperkt hebt: Als deze binnen bereik is en een programma heeft internet dan wordt hier automatisch verbinding mee gemaakt.
Als ik thuis snel internet wil kies ik handmatig de Wlan en dan wordt de umts niet gebruikt (aangezien er al internet is).

Je hoeft niet in te stellen om 'continue' internet te hebben, als je een programma open hebt die internet wil wordt daar om gevraagd. Als je je browser constant op de achtergrond hebt dan blijft internet ook constant open (let daarop als je geen onbeperkt abbo hebt). Als je Push email aan hebt staan, is er ook constant internet, aangezien het push-email programma daar om vraagt. Als je een Voip client open hebt staan ook, etc.

Ik snap echt niet wat er zo ingewikkeld aan is, het is toch juist allemaal heel logisch?

Edit: Kortom:
2 Op mijn vorige tel. zat ik automatisch continu op internet ( je moest het uitzetten ipv aan) Op symbian vind ik niet waar je inernet kan aanzetten laat staan uitzetten en als ik wil internettne gaat dat alleen via WiFi, dus mijn eigen net werk. Het is me eenmaal gelukt maar kan het niet meer terugvinden.
Op Symbian zet je geen internet aan of uit. Het zijn de programma's die om internet 'vragen'. Heb je een programma open die internet nodig heeft, dan is de internetverbinding open.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2009 13:19 ]

• borderman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09 17:43
Ik denk dat het in- en uitschakelen van de diverse soorten communicatie met alle operating systemen eenvoudig mogelijk is, ook met symbian. Gezien de internetkosten zou het ook een logische zaak zijn dit in te bouwen.
Voor de telefoon/internet providers is het echter van groot belang dat dit soort features niet ingebouwd worden.
Op een of andere manier hebben zij dit, in iedere geval bij Nokia, kunnen bewerkstelligen.
Om hierin verbetering te krijgen zou iedere consument dit, voor de aankoop, moeten controleren en besluiten niet te kopen als deze features niet zijn ingebouwd.
Als ik dit geweten had, had ik mijn Nokia N97 zeker niet gekocht.
Ik gebruik mijn N97 nu met een verlopen prepayed kaart en gebruik een simpele GSM om te bellen.
Eigenlijk te zot voor woorden.
Pagina: 1