Toon posts:

[Casemod] Usb poorten, draad is te kort...

Pagina: 1
Acties:
  • 92 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Olaz,

Ik heb een casemod gedaan met mijn USB poorten... Ik heb bij mijn MSI k7t pro 2a, twee extra USB poorten gekregen om aan mijn moederbord te hangen... en vervolgens achterin mijn kast op een PCI slot te douwen.. Nu heb ik een kleine mod aangeast, zodat ie in een 3.5 slot zit aan de voorkant, voor me webcam /scanner ed. Nu kom ik er alleen achter dat et draad dat er aanhangt te kort is om te kunnen connecten aan mijn moederbord |:(.

Dus mijn vraag is hoe kan ik dit verlengen?? Vet irri, vet veel tijd besteed aan het modden van dat ding en heb ik met mijn stomme kop dat vergeten te checken... Hoe kan ik dat kabeltje verlengen?

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Als 't een niet-afgeschermd kabeltje is dan is 't makkelijk te doen :).
Je knipt 'm in het midden door, en je zet er een extra draadje tussen met genoeg aders. Krimpkousje erop schuiven, ff aan de kant duwen. De eindjes van de aders die aan elkaar moeten twist je in elkaar, even vertinnen en lekker vast solderen, daarna schuif je het krimpkousje erop, ff fohnen en een keurige verbinding :).
Ik weet dat het makkelijker is zonder krimpkous maar dat is lelijker en je hebt kans op kortsluiting, en kortsluiting is altijd slecht :(.

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-05 15:59

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Ik ben er ook nog mee bezig... Bij mijn KT7-RAID zat dat dus ook, maar ik heb een Aopen HX08 en die's errug hoog, dus ik kom ook niet bij mijn slots...

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11-2025
Ik had weleens gelezen over iemand die zijn usb-kabels had verlengt met een telefoonkabel, wat werkte

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Even een gek id hoor :+
Maar als je em nou verlengt met een usb verlengkabel?

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Hoe heb je een PCIkaart in een 3.5" bay gekregen?

• bobo1on1
Dat ding is geen pci kaart, zijn gewoon aansluitpunten voor usb die je in een leeg slot doet en dan een kabeltje op je moederbord prikt :)

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.

• BaatZ
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-04 19:58

BaatZ

Prullenbakker :?

als ik het goed heb heeft USB net zoveel draadjes als een telefoondraad of UTP draad.
dat is dus prima om te verlengen.
Tin & Tape doen de rest :Y)

BaatZ. Want niet álles kan lekker zijn.

• bobo1on1
Dat dingetje heeft 8 draadjes voor 2 usb poorten.

• BaatZ
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-04 19:58

BaatZ

Prullenbakker :?

ja en ?
als je alle draadjes gewoon verlengt dan zal dat wel goed wezen he...
maar:
If it aint broke, don't fix it !

BaatZ. Want niet álles kan lekker zijn.

• bobo1on1
Je bedoelt:
If it aint broke, tweak it !
:)

Verwijderd

wat als je de de connector voor op het moederbord dan verkeerd om erop zet.. poorten kapot geblazen?

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:47
dat kan niet NiXz

code:
1
2
 . . . .
 . . .

de connector voor op de mobo heeft 7 contactpunten, en als je hem verkeerd plaatst past hij niet :P

of je hebt losse draden, dan moet je gewoon de handleiding effe doorspitten (ik heb gelukkig geen ervaring met het opblazen met een usb poort (wel extra stroom erdoorheen sturen :X ))

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

Verwijderd

Burnfout schreef op 27 juni 2004 @ 16:50:
dat kan niet NiXz

code:
1
2
 . . . .
 . . .

de connector voor op de mobo heeft 7 contactpunten, en als je hem verkeerd plaatst past hij niet :P

of je hebt losse draden, dan moet je gewoon de handleiding effe doorspitten (ik heb gelukkig geen ervaring met het opblazen met een usb poort (wel extra stroom erdoorheen sturen :X ))

OUD TOPIC ALERT

tenzij je 8 losse pennetjes hebt als connector (zoals vaak in kasten gebruikt), dan kan je ze wel verkeerd om doen en dat lijkt me niet leuk.

Verwijderd

maar bedoel ik kan de kabel ook op de kop aansluiten :)

zit zo, heb 2 onboard usb2 toegangen op moederbord, op de ene had ik een usb1 dongle (heet het dacht ik, kabel met 2 poorten van usb) aangesloten en die werkte niet, inmiddels heb ik een usb2 aangesloten en die werkt ook niet op de onboard connector, op de andere onboard poort die ik nog niet gebruikt heb doet ie het wel.

Ik heb dus met het aansluiten van een usb1 op een usb2 ding mn poort verknald?

Ook heb ik met mn usb2-dongle het probleem dat 1 van de 2 niet werkt. Tis gewoon zon standaard kabel/splitter die geleverd met het moederbord.

• Beerkeeper
  • Laatst online: 12:47
Of je poorten zijn gedeactiveerd in de Bios, of hij is gewoon kapot sinds de levering, of hij is opgeblazen (lijkt me dan wel dat je iets moet merken, maybe reboot ofzo)

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

• IFASS
  • Laatst online: 09-05 10:25
Verwijderd schreef op 27 juni 2004 @ 17:04:
[...]

OUD TOPIC ALERT

tenzij je 8 losse pennetjes hebt als connector (zoals vaak in kasten gebruikt), dan kan je ze wel verkeerd om doen en dat lijkt me niet leuk.
Dat is idd niet grappig :(
hier vloog de kabel letterlijk de fik in :? (dat stinkt en rookt :r )

Ach, achteraf was het wel lachen ook, alleen deed ie het niet meer 8)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:30

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Stokoude }:O

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

De USB-header pinout van een moederbord is niet gestandariseerd, dus als jij een willekeurige kast USB-stekker aan een willekeurig mobo zet kun je hiermee zodanig de pinnen verwisselen dat je USB apparatuur en/of je mobo kapot gaan.

Cross-Check dus altijd de pinout van je USB bracket / kast USB-stekker - met de pinout van de USB-header van je moederbord. Dit kun je eenvoudig zelf uitmeten van de USB-stekker (zie standaard hieronder) en vinden in de handleiding van je moederbord (dat is bij elke mobo anders).

Afbeeldingslocatie: http://faq.tweakers.net/cme/voeding/usb-pinout-v2.gif

Dit 3 jaar oude topic gaat dicht, mocht je er verder niet uitkomen kun je overwegen een topic te starten die wél aan de forumPolicy voldoet.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2004 20:10 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.