Hallo,
Ik heb net een nieuwe pc gekocht in onderdelen wel te verstaan en heb deze zelf ingebouwd in mijn oude behuizing. Tot zo ver ging alles goed.
Maar nu bij de eerste maal installeren van windows liep mijn pc een eerste keer vast juist bij het eindscherm van de installatie. Met als gevolg dat ik niks meer kon doen, dus resetten was de boodschap. Bij het heropstarten loopt hij een 2de maal vast! Opnieuw resetten... Nu start hij wel op en ik geraak in mijn net geinstalleerde windows. Ik ben een eindje bezig met drivers installeren en bij het installeren van Firefox 3.5 loopt hij opnieuw vast. Mijn beeld staat vast, Ctrl-alt-del doet niks. Ik kan hem telkens opnieuw opstarten, maar telkens op een gegeven moment loopt hij terug vast. Dit duurt nooit langer dan een 5 a 10-tal minuten.
Ik hoef zelfs niets uit te voeren, hij loopt zowiezo vast.
Ik heb memtest86 versie 4 uitgevoerd en ook in die memtest loopt hij vast.
Mijn Configuratie:
Corsair TX650 voeding
Asus P6T deluxe V2
Core i7 920
Scythe Mugen II koeling
3x2Gb XMS3 DDR3 1600Mhz
MSI nvidia Geforce N275GTX Twin Frozr OC
HD Samsung 1000Gb
Waarden bij opstarten, gelezen in de Bios.
CPU temp = 36,5 graden
MB temp = 35 graden
CPU = 1,152v
3,3v = 3,264v
5v = 5,142v
12v = 12,137v
Bij het vastlopen had ik Asus PC probe openstaan en kon ik volgende waarden aflezen:
CPU temp = 39 graden
MB temp = 36 graden
CPU = 1,06v ??? is dit ok?
3,3v = 3,23v
5v = 5,14v
12v = 12,19v
Ik kan mis zijn maar ik denk dat het aan de hardware zal liggen. alleen weet ik niet wat.
Kan iemand mij helpen???
Alvast bedankt,
Wusa
Ik heb net een nieuwe pc gekocht in onderdelen wel te verstaan en heb deze zelf ingebouwd in mijn oude behuizing. Tot zo ver ging alles goed.
Maar nu bij de eerste maal installeren van windows liep mijn pc een eerste keer vast juist bij het eindscherm van de installatie. Met als gevolg dat ik niks meer kon doen, dus resetten was de boodschap. Bij het heropstarten loopt hij een 2de maal vast! Opnieuw resetten... Nu start hij wel op en ik geraak in mijn net geinstalleerde windows. Ik ben een eindje bezig met drivers installeren en bij het installeren van Firefox 3.5 loopt hij opnieuw vast. Mijn beeld staat vast, Ctrl-alt-del doet niks. Ik kan hem telkens opnieuw opstarten, maar telkens op een gegeven moment loopt hij terug vast. Dit duurt nooit langer dan een 5 a 10-tal minuten.
Ik hoef zelfs niets uit te voeren, hij loopt zowiezo vast.
Ik heb memtest86 versie 4 uitgevoerd en ook in die memtest loopt hij vast.
Mijn Configuratie:
Corsair TX650 voeding
Asus P6T deluxe V2
Core i7 920
Scythe Mugen II koeling
3x2Gb XMS3 DDR3 1600Mhz
MSI nvidia Geforce N275GTX Twin Frozr OC
HD Samsung 1000Gb
Waarden bij opstarten, gelezen in de Bios.
CPU temp = 36,5 graden
MB temp = 35 graden
CPU = 1,152v
3,3v = 3,264v
5v = 5,142v
12v = 12,137v
Bij het vastlopen had ik Asus PC probe openstaan en kon ik volgende waarden aflezen:
CPU temp = 39 graden
MB temp = 36 graden
CPU = 1,06v ??? is dit ok?
3,3v = 3,23v
5v = 5,14v
12v = 12,19v
Ik kan mis zijn maar ik denk dat het aan de hardware zal liggen. alleen weet ik niet wat.
Kan iemand mij helpen???
Alvast bedankt,
Wusa