Toon posts:

Pc loopt constant vast

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb net een nieuwe pc gekocht in onderdelen wel te verstaan en heb deze zelf ingebouwd in mijn oude behuizing. Tot zo ver ging alles goed.

Maar nu bij de eerste maal installeren van windows liep mijn pc een eerste keer vast juist bij het eindscherm van de installatie. Met als gevolg dat ik niks meer kon doen, dus resetten was de boodschap. Bij het heropstarten loopt hij een 2de maal vast! Opnieuw resetten... Nu start hij wel op en ik geraak in mijn net geinstalleerde windows. Ik ben een eindje bezig met drivers installeren en bij het installeren van Firefox 3.5 loopt hij opnieuw vast. Mijn beeld staat vast, Ctrl-alt-del doet niks. Ik kan hem telkens opnieuw opstarten, maar telkens op een gegeven moment loopt hij terug vast. Dit duurt nooit langer dan een 5 a 10-tal minuten.
Ik hoef zelfs niets uit te voeren, hij loopt zowiezo vast.
Ik heb memtest86 versie 4 uitgevoerd en ook in die memtest loopt hij vast.

Mijn Configuratie:

Corsair TX650 voeding
Asus P6T deluxe V2
Core i7 920
Scythe Mugen II koeling
3x2Gb XMS3 DDR3 1600Mhz
MSI nvidia Geforce N275GTX Twin Frozr OC
HD Samsung 1000Gb

Waarden bij opstarten, gelezen in de Bios.

CPU temp = 36,5 graden
MB temp = 35 graden

CPU = 1,152v
3,3v = 3,264v
5v = 5,142v
12v = 12,137v

Bij het vastlopen had ik Asus PC probe openstaan en kon ik volgende waarden aflezen:

CPU temp = 39 graden
MB temp = 36 graden

CPU = 1,06v ??? is dit ok?
3,3v = 3,23v
5v = 5,14v
12v = 12,19v

Ik kan mis zijn maar ik denk dat het aan de hardware zal liggen. alleen weet ik niet wat.

Kan iemand mij helpen???

Alvast bedankt,

Wusa

• Jouke74
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09-02 15:00
Vastlopende computer, ook in memtest, betekend heel vaak dat je geheugen kapot is. Even één voor één alle geheugenbankjes testen en kijken of er eentje tussen zit die kapot is en zorgt dat de PC vast loopt. Dit kan ook weer met memtest. Check ook of alle settings in de BIOS voor het geheugen correct zijn.

"That was left handed..." - JJH

Verwijderd

Topicstarter
Ondertussen al eens mijn ram getest afzonderlijk, wel steeds in hetzelfde MB slot. Elk afzonderlijk doorliep de memtest vlekkenloos en hij liep niet vast. Als ik dan echter na de geslaagde test, mijn pc met diezelfde module opstartte tot in mijn windows dan liep hij na onbepaalde tijd terug vast! Bij alle 3 de modules gebeurde dit na die geslaagde test.

Nadien nog eens alle modules er terug ingeplugd als voorheen en de memtest doorlopen en hij doorliep die 4x zonder problemen!!

Kan dit dan nog altijd aan mijn Ram liggen of zou ik dit eens moeten herhalen voor alle 3 de MB sloten ? Of ligt het dan toch aan mijn software (windows) ?

• emilionl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-11-2025
Verwijderd schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 17:22:
Ondertussen al eens mijn ram getest afzonderlijk, wel steeds in hetzelfde MB slot. Elk afzonderlijk doorliep de memtest vlekkenloos en hij liep niet vast. Als ik dan echter na de geslaagde test, mijn pc met diezelfde module opstartte tot in mijn windows dan liep hij na onbepaalde tijd terug vast! Bij alle 3 de modules gebeurde dit na die geslaagde test.

Nadien nog eens alle modules er terug ingeplugd als voorheen en de memtest doorlopen en hij doorliep die 4x zonder problemen!!

Kan dit dan nog altijd aan mijn Ram liggen of zou ik dit eens moeten herhalen voor alle 3 de MB sloten ? Of ligt het dan toch aan mijn software (windows) ?
welke windows is het eigenlijk?

Verwijderd

Topicstarter
Dit was een windows XP performance SP3.
Ik wou eens kijken of dit met een andere versie van windows hetzelfde was en wou Windows 7 build 7100 erop zetten, maar die is niet verder geraakt dan de setup en nu bij het opstarten heeft hij steeds 1 lange beep en 3 korte beeps.

Ik heb dit opgezocht en dat zou aangeven: Conventional/Extended memory failure.

Dus ram module(s) kapot veronderstel ik ?

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01:20

Praetextatus

the dutch_paki

Het lijkt mij persoonlijk sterk dat ALLE geheugen modules kapot zijn.

De lange beep staat voor het falen van RAM refresh
De 3 korte beeps staan voor het falen om de eerste 64 kb te accessen op je ramsticks.

Je hebt 4 manier om deze nu te testen:
1- Alle geheugen sticks in 1 bank testen gaat goed tot de installatie van OS
2- Alle geheugen sticks om de beurt proberen in de andere banken. (gaat ook waarschijnlijk fout)
3- Leen geheugen van iemand en kijk of t nog steeds voorkomt.
4- Kijk of er een Bios update voor is.

Ook heb ik even voor je opgezocht en je Corsair geheugen staat NIET in de ' Qualified Vendors List' van je moederbord: http://www.asus.nl/Product.aspx?P_ID=iRlP8RG9han6saZx

Op het eerste gezicht LIJKT het op een kapot moederbord, maar het zou ook kunnen dat t gewoon niet goed samenwerkt :)

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

Pagina: 1