Toon posts:

Eicon Diva 2.0 ISDN Adapter werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mmijn Eicon Diva 2.0 ISDN Adapter werkt niet in mijn nieuwe pc, op mijn oude heeft hij altijd wel gewerkt, ik installeer op dezelfde manier alle drivers maar in mijn nieuwe pc werkt ie gewoon niet, weet iemand misschien waar je drivers voor dit "ding" kan downloaden??

Robbert

Verwijderd

Anders zoek je eerst even zelf.. |:(

Verwijderd

Toch niet zo een van de primafoon hè?
|:(
Ik heb er ook één. heb ook veel moeite gehad met hem aan de praat te krijgen. Heb je hem geinstelleerd volgens het boekje, geeft de device manager zo'n leuke code 10 melding (device is not present/not working properly/ doesnot have all the drivers installed bla blabla.) Of ook wel hij doet het niet.:(

Ik heb hem aan de praat gekregen door de bij gebrek aan beter idee probeer ik het nog een keer methode. Werkte na een poging of drie/vier. Ik geloof door eerste alle netwerk kaarten uit de config te pleuren en dan de ISDN adapeter via het netwerk deel van de config panel te adden. Maar dat kan er allemaal niks mee te maken hebben.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:21

Jag

Ik heb er ook vaak problemen mee gehad, niet echt een makkelijk kaartje. Hij is zeer goed in ruzie maken met andere kaarten. Zo is het bij mij altijd een probleem geweest om hem te laten werken naast mijn nertwerkkaart (wat nu wel werkt, ik heb nu een verbinding met de eicon diva 2.01 s/t). Misschien dat jij ook een netwerkkaart erin hebt zitten?

Wat je iig kan proberen is om je pc zo leeg mogelijk te maken en dan wel die ISDN kaart erin, kijken of ie het dan wel doet. Dan ligt het namelijk aan een conflict met een andere kaart.

Jag

Verwijderd

Ik heb de mijne inmiddels maar vervangen door een PCI-ding. Mijn nieuwe PC wilde hem ook niet meer zien, en mijn oude P100 ook niet meer. Dat was een hardware-probleem, want ook Linux (SUSE 6.3) kon hem niet meer vinden, op geen van beide PC's. Mijn conclusie: die dingen gaan kennelijk zomaar stuk!

Verwijderd

Topicstarter
http://www.eicon.com/support/downind.asp is een dode link! Hij is inderdaad van de primafoon (spijt), je weet wel zo'n isa ding. In mijn oude 133MHz werkte hij ook alleen na veel gerotzooi, maar in mij nieuwe wil hij echt niet (ook niet na 40!!!!! keer proberen, eerst netwerkkaart deinstalleren en dan weer proberen, maar nee hoor, stop ik hem in mijn oude pc, werkt ie gewoon! |:(

• chemistone
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-12-2025
Het is inderdaad een kloteding, zeker als je niet de juiste drivers gebruikt. Probeer het eens met de drivers die te vinden zijn op driverhq.com. Met de juiste drivers is het een fluitje van een cent. Bij mijn ouders loopt hij goed, met de nieuwe drivers, je moet niet degene hebben die op de CD staan. Ik zal van de week kijken welke je hebben moet.

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
De originele drivers op de cd zijn hartstikke goed. Het probleem is alleen dat windoos zegt dat de kaart goed werkt maar dat is dan niet zo.

Ik heb in het begin toen ik die kaart kreeg ook problemen gehad, hij deed het niet, dit gemeld bij kpn, volgende dag bellen hun mij terug om het op te lossen (netjes). Een uur lang zitten kloten, maar wel gelukt dus :)

T geval: Je moet het i/o adres veranderen. Dat wat windoos standaard opgeeft is niet lekker :) Verandere deze bij voorkeur naar 240 of 260 of 300.

Wedden dat ie het dan doet?

Divide and conquer.

• Vaughn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 02-04 16:27

Vaughn