Toon posts:

Golfbal Tracer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mede-tweakers.

Na vandaag een rondje te hebben gegolft en alweer 4 ballen kwijt te zijn geweest, heb ik het licht gezien. Of teminste dat denk ik.

Nu wil ik iets gaan maken dat ik mijn golfballen makkelijker terug kan vinden in hoog gras of struiken.

Mijn idee, ik weet niet of het helemaal mogelijk is maar het is een begin.

Een klein zendertje in de bal, die een bepaalde freqentie uitzend.

En een "handeld' kastje waarmee je de bal weer op kan sporen.

De bal zendt een freqentie uit, die het kastje weer ontvangt, Naarmate dit signaal sterker word, komen er steeds sneller op elkaar volgende piepjes of een hoger worden geluidssignaal uit de ontvanger.

Is er iemand die dit ooit al gemaakt heeft?

Of iemand die mij hiermee kan helpen met tips en ideeen?

Het hoeft nog niet op kleine schaal gemaakt te worden, de basis is dat het werkt.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Grappig idee, maar ik zie toch wat praktische problemen. Ten eerste, hoe ga je een signaalmodule maken die het gedrag van de bal niet beinvloed (zal perfect symmetrisch etc moeten zijn). Het zal batterij-gesupport moeten worden, hoe wil je die vervangen?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Verander je dan niet de eigenschappen van de bal?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKVA
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JKVA

Design-by-buzzword fanatic

Misschien iets met RFID? Weet niet hoe haalbaar het is met een passieve RFID tag...

Fat Pizza's pizza, they are big and they are cheezy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Als je dingen in die bal gaat stoppen, krijg je dan niet te maken met een ongelijke gewichtsverdeling waardoor de boel uit balans raakt? Lijkt me best belangrijk bij golf, al heb ik er verder totaal geen verstand van :?

spuit 11 dus

[ Voor 3% gewijzigd door Wortelsoep op 08-11-2009 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-10 19:46

mux

99% efficient!

Je kunt kijken of gras doorzichtig is voor UV danwel IR, en er reflectieve verf op doen. Dan kun je een CCD-camera zonder filter gebruiken samen met een (hele) felle IR danwel UV-lamp om hem terug te vinden, hij licht zo op in het beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03:56

Reptile209

- gers -

Wat je ook maakt, het moet in staat zijn om de klap van de afslag (en daarna de landing) te overleven. Ook je modificaties aan de bal moeten daar tegen kunnen.

offtopic:
Kan je niet beter leren golfen, zodat je zeker weet dat je bal altijd netjes in de hole landt ;)

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Radargolf :)

Het setje kost $ 200 wat ik eigenlijk nog best mee vind vallen, nadeel is wel dat het uiteraard alleen werkt met de 'radargolf' ballen, die zal je dus ook altijd daar moeten gaan kopen. Die kosten daar $ 40 voor 12 stuks wat dan best wel weer prijzig is....

[ Voor 14% gewijzigd door Dick op 08-11-2009 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat zijn al best veel reacties in zo'n korte tijd, bedankt!

Ik heb wel is van dat systeem gehoord, maar vind het leuker om zelf iets te fabriceren.

De praktische problemen van het plaatsen in een bal laat ik nog even liggen, ik wil eigenlijk kijken of ik eerst iets van een werkend printje oid kan maken.

Heeft iemand mischien een schema van zender en een ontvanger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

3.5 voor een bal is best okay, zeker omdat het dollars zijn.
Die twilighttracers zijn duur, ook omdat ze maar 40 uur meegaan...

Het probleem met verf op de bal is dat je het er ook weer afslaat met een beetje pech... en die ballen worden goed vies (poetsen mag niet).

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tussen de holes mag je een bal best poetsen. Verder heb je met een oneffen vervlaagje grotere problemen dan met een vulling.

De vulling van een golfbal is een soort wit gipsachtig spul wat knetterhard is. Als je dit gedeeltelijk uitkan hollen, en dat weer om de elektronica heen op kan vullen heb je geen probleem.

Ik heb dit topic in het elektronica forum gezet, omdat ik wat vragen heb omtrent een zender en ontvanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Nou, de zender moet dan alsnog symmetrisch zijn of een gelijk soortelijk gewicht hebben als dat gips.
Het lijkt me dat je vooral tijdens de hole wil weten waar je bal is, niet na je hole ;). En dan mag je nou net niet poetsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
Op een telsel-achtig-programma ooit nog eens een product gezien dat (iirc) daadwerkelijk optisch kijkt, met een camera, naar golfballen. Geen speciale ballen nodig. [edit] *google* bingo.

Enfin, TS is niet de enige met het probleem, en er zijn al oplossingen voor op de markt. Ok, zelf maken -because we can!- is altijd leuker.

[ Voor 12% gewijzigd door Fuzzillogic op 08-11-2009 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKVA
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JKVA

Design-by-buzzword fanatic

Dit alles doet me een beetje denken aan zo'n foute The A Team aflevering waar BA een radiografisch bestuurbare bal maakt. Vind het nog steeds fascinerend hoe hij in-flight de koers van de bal kan veranderen.

Fat Pizza's pizza, they are big and they are cheezy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ja dat kan dus niet... als in: niet legaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zo;n apparaatje met antenne die gewone golfballen kan vinden, werkt echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Zo, wat een inhoudelijke en interessante post.

Vertel eens:
Hoe wat, waarom en op welke manier werkt het?

Pagina: 1