Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vreemd domein wijst naar mijn site?

Pagina: 1
Acties:

• xilent_xage
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-10 14:12
Hoi,

Tot mijn grote verbazing kwam ik er vandaag achter dat er een aantal domeinnamen naar mijn site verwijzen. Het gaat om redelijk 'sjieke' domeinnamen, die gewoon verwijzen naar het IP van mijn server. Vreemd.

Leuk voor de gegenereerde bezoekers, maar ik vrees dat dit voor mijn Google ranking niet zo positief uitpakt: duplicate content. Vandaar mijn vragen:
  • Heeft iemand dit eerder meegemaakt / enig idee waarom de eigenaars van de domeinen dit doen?
  • Op mijn server draait directadmin. de betreffende site heeft een eigen ip, andere sites op de server hebben een ander ip. toch vind ik het vreemd dat de site goed wordt weergegeven - normaal moet je het domein ook instellen in directadmin? Hoe kan dat?
  • Hoe achterhaal je tegenwoordig de eigenaar van de domeinnaam? Vroeger met een simpele whois, maar nu is alle info verborgen en staat er alleen iets over whoisguard.com?
  • Wat zouden jullie doen? Het erbij laten? Of actie ondernemen en zoja en hoe?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

heb je niet gewoon een virtual host/domein . blablbala bij een random provider ?

edit,

duplicate content .. ja kan natuurlijk afvangen dat alles wat niet naar jou domein moet een of andere denied pagina gaat

[ Voor 84% gewijzigd door Fish op 08-11-2009 18:06 ]

Iperf

• webinn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-06 12:44
als je die domeinen opent, kom je dan effectief op je site uit?

Verwijderd

Een quick fix zou zijn dat je in php/htacces/... controleert wat de hostname is en niet goed = 404 error. Een fix voor DA moet je even opzoeken (tip: virtualhosts, hier staat ook het ip tussen waarschijnlijk).

Whoisguard beschermt je persoonlijke gegevens bij het registreren van een domeinnaam, de eigenaar wil dus anoniem blijven.

De reden weet ik niet, misschien willen ze zelf een hogere PR. (ik neem aan dat je doelt op het A record van dat domein)

• xilent_xage
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-10 14:12
Haha daarvoor kom ik nou op tweakers. Zat al helemaal te bedenken hoe ik een advocaat op die gasten af moest sturen, maar er is een veel makkelijker technische oplossing inderdaad. Blijft natuurlijk wel een raar verhaal: Je komt echt op mijn site uit, en het zijn behoorlijk mooie domeinnamen! Wie doet er nou zoiets?

Maargoed, ik breid mn framework wel even uit met een array met toegestane domeinnamen, de rest krijgt keihard de vinger 404 :)

Edit: Bedankt trouwens!

[ Voor 2% gewijzigd door xilent_xage op 08-11-2009 18:30 . Reden: Goede manieren :) ]

• Pinyin
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-06 22:35
xilent_xage schreef op zondag 08 november 2009 @ 18:17:
Haha daarvoor kom ik nou op tweakers. Zat al helemaal te bedenken hoe ik een advocaat op die gasten af moest sturen, maar er is een veel makkelijker technische oplossing inderdaad. Blijft natuurlijk wel een raar verhaal: Je komt echt op mijn site uit, en het zijn behoorlijk mooie domeinnamen! Wie doet er nou zoiets?

Maargoed, ik breid mn framework wel even uit met een array met toegestane domeinnamen, de rest krijgt keihard de vinger 404 :)

Edit: Bedankt trouwens!
Je zou natuurlijk oook een 301 permanent redirect kunnen geven, wel zo gebruiksvriendelijk ;)
(Naar je eigen URL, that is...)

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-11 17:46

Brons

Fail!

Volgens mij maakt Google hier geen problemen van. Aangezien Google ook weet dat het op dezelfde server staat. Misschien kan op YouTube een Matt Cutts video hier over vinden.
Pagina: 1