Hoi,
Tot mijn grote verbazing kwam ik er vandaag achter dat er een aantal domeinnamen naar mijn site verwijzen. Het gaat om redelijk 'sjieke' domeinnamen, die gewoon verwijzen naar het IP van mijn server. Vreemd.
Leuk voor de gegenereerde bezoekers, maar ik vrees dat dit voor mijn Google ranking niet zo positief uitpakt: duplicate content. Vandaar mijn vragen:
Tot mijn grote verbazing kwam ik er vandaag achter dat er een aantal domeinnamen naar mijn site verwijzen. Het gaat om redelijk 'sjieke' domeinnamen, die gewoon verwijzen naar het IP van mijn server. Vreemd.
Leuk voor de gegenereerde bezoekers, maar ik vrees dat dit voor mijn Google ranking niet zo positief uitpakt: duplicate content. Vandaar mijn vragen:
- Heeft iemand dit eerder meegemaakt / enig idee waarom de eigenaars van de domeinen dit doen?
- Op mijn server draait directadmin. de betreffende site heeft een eigen ip, andere sites op de server hebben een ander ip. toch vind ik het vreemd dat de site goed wordt weergegeven - normaal moet je het domein ook instellen in directadmin? Hoe kan dat?
- Hoe achterhaal je tegenwoordig de eigenaar van de domeinnaam? Vroeger met een simpele whois, maar nu is alle info verborgen en staat er alleen iets over whoisguard.com?
- Wat zouden jullie doen? Het erbij laten? Of actie ondernemen en zoja en hoe?