Toon posts:

Oude creative inspire op tv aansluiten?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik had thuis nog een Creative Inspire T7700 liggen, voor 7.1 surround sound. Nu heb ik een tijdje geleden een nieuwe TV gekocht, een Samsung LE40B550 en wil graag dat oude systeem daarop aansluiten.

De Inpire zat eerder altijd verbonden aan de Soundblaster Live! in de PC. Hoe kan ik het geluid direct van mijn TV naar de Inspire sturen zonder tussenkomst van een PC?

De volgende ingangen zitten er in mijn Inspire:
Afbeeldingslocatie: http://twojepc.pl/html/x-620_c6700_c7700/011.jpg

En mijn Samsung LE40B550:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/productsurvey/13562/10985.png

De control pod die je op de inspire aansluit heeft een 3,5 mm aansluiting en in de inspire zelf zitten 4 ingangen (rear, side, front, center/subwoofer).

Zou leuk zijn als het mogelijk is!

Groeten,
Sven

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

't Enige dat ik zie is een eenvoudige 3.5mm jack naar een stereo RCA kopen.

Afbeeldingslocatie: https://www.mycablemart.com/store/images/products/1085_large.jpg

[ Voor 37% gewijzigd door YellowOnline op 08-11-2009 17:55 ]

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-12 16:20
Snoertje halen van 2 RCA (tulp) naar minijack 3.5mm en die aansluiten van de Audio-out op je TV naar de groene front-ingang op je setje.
Je hebt dan uiteraard wel enkel stereo-geluid aangezien je televisie geen analoge surround-uitgangen heeft.
Wil je surround, zul je toch een versterker of speakerset moeten aanschaffen met een digitale (optische) ingang.

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Maar surround werkt dan niet ;)

Maar gaat ook niet werken. Vermoedelijk komt er dan maar 2.0/2.1 geluid uit. Niet volledig de functie van een HomeCinema set. Wat de user vermoedelijk wil.
HyperioN schreef op zondag 08 november 2009 @ 17:55:
Snoertje halen van 2 RCA (tulp) naar minijack 3.5mm en die aansluiten van de Audio-out op je TV naar de groene front-ingang op je setje.
Je hebt dan uiteraard wel enkel stereo-geluid aangezien je televisie geen analoge surround-uitgangen heeft.
Wil je surround, zul je toch een versterker of speakerset moeten aanschaffen met een digitale (optische) ingang.
Zelfs dan niet. Het ding heeft geen digitale ingang ;) Dus 7.1 geluid gaat niet werken. Alleen met tussenkomst van een PC

[ Voor 61% gewijzigd door Touchdomex op 08-11-2009 17:58 ]

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Uit die TV komt niet meer dan 2.0 geluid. Of je hem nou via RCA, Scart of SPDIF aansluit. Dat is in ieder geval wel de situatie op de LE40M87 hier. Wil je meer? Dan zal je er een versterker tussen moeten hangen die kanalen gaat mirroren of wellicht links gaan splitten naar linksvoor en linksachter, en voor rechts hetzelfde verhaal.

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-12 16:20
Touchdomex schreef op zondag 08 november 2009 @ 17:56:

Zelfs dan niet. Het ding heeft geen digitale ingang ;) Dus 7.1 geluid gaat niet werken. Alleen met tussenkomst van een PC
Dat zeg ik toch. :? 8)7
Als je een speakerset aanschaft die wél een digitale ingang heeft (zoals de Z5500) kan het wel zonder PC.
Maar met het huidige setje zal dat inderdaad niet gaan lukken.

Verwijderd

Topicstarter
En gewoon simpelweg stereo geluid uit de hele set? Danwel 2.0 of 2.1? Of komt het dan uit een beperkt aantal speakers?

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Zo te zien zal de set bij aansluiting op je tv linksvoor en rechtsvoor geluid geven, meer niet.

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Pagina: 1